Verband kattenbakvulling en blaasproblemen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
MS21
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2019 10:09

Verband kattenbakvulling en blaasproblemen

Bericht door MS21 »

Hallo,

Mijn kat sukkelt al een paar weken met blaasproblemen. Zijn al een paar keer bij de dierenarts geweest en hij is hiervoor in behandeling.

Maar nu vroeg ik mij af of er misschien een verband kan zijn tussen het type kattenbakvulling en blaasproblemen?
Het voorbije weekend was onze kat op vakantie bij mijn moeder, daar had hij opmerkelijk minder last van afscheiding. Sinds hij terug thuis is weer wel... Mijn moeder heeft Catsan en wij hebben thuis de Catsbest.

Geen idee of het ergens op slaagt want ik vind hier online nergens iets van terug en de dierenarts heeft hier ook niets over gezegd.
Vond het gewoon toevallig nu :-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verband kattenbakvulling en blaasproblemen

Bericht door Anne »

Dat kan heel goed. Als je kat bijv. de vulling niet fijn vindt stelt hij het kattebakbezoek zo lang mogelijk uit
En dat is niet goed voor zijn blaas, stress ook niet, dat kan ook blaasproblemen veroorzaken
Je zou hetzelfde grit kunnen gaan gebruiken als dat van je moeder
<Hoe is het ondertussen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: Verband kattenbakvulling en blaasproblemen

Bericht door kittentjes »

Ja dat kan zeker... Ik heb ook een tijdje catsbest gebruikt die houtachtige structuur vind Moos vreselijk en hij ging er dus niet op. Hij heeft erna blaasgruis opgelopen ik denk mede door het te weinig gebruiken van die bak en het te lang ophouden. Erg sneu. Heb nooit gedacht dat hij het zo lang zou opsparen natuurlijk en gewoon uiteindelijk zou gaan maar dit was dus het resultaat. Dus snel ander grit gaan gebruiken!

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie