Nierinfarct

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Alvleesklier, kan soms weer een opvlamming geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Nierinfarct

Bericht door DeTut »

Ja Synemios het blijft een zoeken en naar mijn idee een wankel evenwicht... bij ons gaat het sinds een week redelijk. S morgens starten we met 3 soorten medicatie fijn geprakt in een snufje gourmet gold: kwartjes periactin, cerenia en ursochol. Dat eet ze nu lekker op. Gedurende de dag serveren we, zodra ze aangeeft te willen eten, natvoer id van hills en nierdieet royal c of trovet. Als ze wat lijkt te gaan 'eetpauzeren', scheppen we het even om, evt een heel klein toefje fout voer erover en daar gaan we weer. S avonds krijgt ze pijnstiller buprecare o,1 ml. Donderdag gaat ze haar 4e prik vit b12 krijgen.Gewicht is nu constant, net rond de 3 kg, niet veel dus. We hopen dat ze stabiel blijft en we binnenkort kunnen proberen voorzichtig een medicatie te gaan verminderen.
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Het is gewoon ook zo sneu, want zelfs als Lizzy goed eet gooit die schildklier roet in het eten.
Dus eigenlijk is het heel moeilijk het afvallen nu tegen te gaan.
Als ik het vergelijk met Luna eet ze nu niet veel minder en die blijft op gewicht.

Volgens het zakje zou ze meer mogen hebben.
Ze krijgt nu 2 zakjes van 85 gram en heel soms wat meer maar meestal is dat te veel.
Of 2 zakjes en dan eet ze er nog wat brokjes bij maar veel zijn dat er niet.

Is dat dan te weinig? Hoeveel eten jullie katten?

Zodra Lizzy slecht eet is, weet ik ook dat er meer aan de hand is.
Plan wat we met de da gemaakt hebben is dan kijken of het beter gaan met buprecare Zoja dan is het ws toch die alvleesklier.
En bij twijfel maken ze gelukkig meteen tijd,

Detut,
Redelijk moet nu nog naar goed maar het is een 1e stap ;-)
Ik denk dat we blij moeten zijn met kleine stapjes.
Lizzy knapte wel op van de b12 injecties, dus hopelijk heb jij straks ook die ervaring.
Fout voer geef ik ook met ipakitine erdoor als ze echt heel slecht eet.
Je moet wat,.
Wat hier ook helpt is Cosma snoepjes verkruimelen en dat over het nierdieet strooien.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Nierinfarct

Bericht door Kytumymo »

Wat hebben jullie toch veel zorgen en zoekwerk om jullie katten. Schaam me bijna dat ik al over de toeren ging van 'wat' diarree.

Heel veel succes en sterkte met alles, meer kan ik helaas niet zeggen want heb er (gelukkig) geen verstand van.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Synemios schreef: 01 dec 2019 17:19 Alvleesklier, kan soms weer een opvlamming geven.
was ik vergeten :oops:
sterkte met alle zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ja het is ook lastig om het allemaal te onthouden Anne 😉
Ik denk soms ook weer wat gevonden te hebben en dan denk ik oh nee dat kan weer niet voor haar allergie of nieren.
Luna en Lizzy zijn beiden ook niet voor dezelfde dingen allergisch dus Edwin wordt er soms ook gek van.
Heb maar een lijstje gemaakt en dan bij Luna wat ze wel mag want dat lijstje is een stuk korter dan wat ze niet mag 😉

Ik heb hier ook meerdere soorten haarbalpasta’s en cosmasnoepjes, voer, ik kan bijna zelf een supermarkt beginnen. :lol:
gelukkig is er veel te krijgen,

@Kytumymo, ik zou me daar ook zorgen om maken, zeker toen je niet wist waar het nu precies vandaan kwam.
Diarree is ook niet altijd onschuldig.
Dus je hoeft je nergens voor te schamen
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Ik heb hier ook meerdere soorten haarbalpasta’s en cosmasnoepjes, voer, ik kan bijna zelf een supermarkt beginnen. :lol:
gelukkig is er veel te krijgen,
Je zou ze dan gescheiden snoepjes moeten geven. Ik doe het ook als ik zie dat de gruizers er niet zijn, dan strooi ik hypoallergene brokjes. En omgekeerd gooi ik met urinary brokjes als Maxi er niet bij is :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Wij doen meestal 3 - 2 😂

Lizzy, Indy en Tommy.
Luna en Timmy en af en toe wisselen we.
Alleen Luna en Lizzy zitten nooit bij elkaar met snoepjes en pasta.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Pfff daar gaan we weer.
Ik weet het af en toe echt niet meer.
Zijn het haar nieren? Of heeft ze buikpijn ivm die alvleesklier of door die allergie....
Ze is ook weer aan het krabben.
Ze is weer gestopt met eten, nu net maar weer buprecare gegeven en straks maar kijken of ze dan iets wil eten wat slecht is.
Morgen moeten we bloed prikken maar ik zie het somber in.
Ik begin me nu ook af te vragen of ik haar nog wel een plezier doe om weer van alles uit de kast te trekken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Sterkte Denise, kan me voorstelllen dat je er doorheen zit met al deze zorgen. Ik hoop dat ze wat beter gaat eten en duim voor goede uitslagen.
Sterkte vandaag
Gaat het al iets beter?
Enig idee waar de jeuk vandaan komt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Het slechte eten komt in ieder geval niet door de nieren want die waren wel iets verhoogd maar die zijn echt een stuk hoger geweest.
En van deze waarde zal ze niet in hongerstaking gaan, zeker gezien het feit dat de ureum niet hoog is.
Schildklier was wel nog iets te hoog maar bijna binnen de referentie. 58 en hij moet bij dit apparaat op 52 zitten.
Urine is na gekeken daar zaten geen eiwitten in, was allemaal goed, ook geen blaasontsteking.
Gebit en mondje zagen er ook goed uit dus het is toch die alvleesklier die steeds opspeelt.

DA zei dat hoe we het nu doen dat we het goed doen en dat we ook niet heel veel meer kunnen doen.
Ik ga Gent weer mailen en kijken wat zij zeggen over de schildklier.

Crea 163 ( 67-155)

ureum 10 (4.9-11.9)

T4: 58 (13.0-52.0) ( 2 maanden terug was die 72,7)

Creatinine heeft op 318 gezeten in september. Ik begrijp niets van dat gejojo.
Enige verklaring is dan toch dat die alvleesklier eea beïnvloed.
Schildklier beïnvloed de creatinine ook, maar juist weer niet in de hoogte. ( hij zou daardoor wel een lagere uitslag kunnen geven)
Hoewel Lizzy wel nier infarcten gehad heeft geloof ik toch dat ze meer last heeft van die alvleesklier dan van haar nieren.

Wat denken jullie?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Ik denk het ook Denise
Ze zit bijna in de referentiewaardes kwa nieren. Mooi dat de ureum zo laag is
De alvleesklier zal dat wel beinvloeden die waardes, dat zagen we bij Roedi ook
Mooi dat de t4 waarde zo gezakt is! Hoelang geleden was de behandeling in Gent?Zij zeiden toch iets van een half jaar meen ik mij te herinneren. Dus dan kan die nog zakken

Mag ik jou voorzichtig feliciteren met dit goede nieuws? :eboohoo: :edance: :eclap:
En nou hopen dat ze beter gaat eten. Kun je niet dagelijks pijnstillers voor haar alvleesklier geven?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Dank je Anne, op zich zijn de uitslagen wel positief.

Buprecare is verslavend dus standaard geven liever niet, dan moet je steeds meer gaan geven op den duur)
Maar ze krijgt het ook bij twijfel, het werkt altijd wel vrij snel.
Verder krijgt ze wel standaard cerenia, zodra we daar mee stoppen stopt zij met eten.
Wij gaan trouwens ook over op temgesic en dan zelf oplossen die pillen zijn een stuk langer houdbaar.

Behandeling in Gent is 3 maanden geleden,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Dan heb je nog drie maanden te gaan maar dat die al zoveel is gezakt is toch veelbelovend!
Ik laat de temgesic ook oplossen en spuit het in. Soms slikt ze het gelijk door, soms loopt het over
Had ergens gelezen dat het in de wangzak gespoten moet worden, dat lukt niet altijd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ja Anne dat weet ik daar heb ik je op gewezen op die temgesic dat dat via de wangzak gegeven moet worden na oplossen en mijn dierenarts heeft het er ook bij gezegd.
Maar dat is met buprecare in vloeibare vorm ook dus dat veranderd voor ons niets.
Alleen de pillen zijn langer houdbaar en een stuk goedkoper,
Gent is toch niet enthousiast, zij vinden dat het erg lang duurt voor het zakt maar goed nu nog 3 maanden wachten en dan verder kijken,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie