Nierinfarct

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ik heb besloten om voorlopig afstand te nemen van het forum.
Ik merk dat ik continu het gevoel heb mezelf te moeten verdedigen en na te denken dat ik alles super goed moet uitleggen omdat dingen anders verkeerd begrepen worden.

Ik hoop dat het goed blijft gaan of komt met jullie katten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Wat een slim idee om een dagboekje bij te gaan houden. Daar heb ik ook weleens aan gedacht, dat is ook de reden dat ik bijna alles opschrijf in mijn album hier, handig om terug te lezen voor als je niet meer weet hoe het was
Wat ontzettend fijn dat het na een jaar lang vol zorgen en ellende nu beter gaat met Lizzy en dat ze al een tijdje zo stabiel is. Misschien haalt ze de 19 niet,maar het zal nooit aan jullie goede zorgen liggen
Wie weet gaat ze nog een tijd mee, het lijkt mij wel een taaie rakker als ik het allemaal goed begrepen heb

Ja het is niet leuk als je het gevoel hebt dat je alles maar moet verduidelijken en dan nog het gevoel hebt alsof het nog niet duidelijk is.
Ik heb veel aan je gehad, zonet ook weer, dat je een stukje opzoekt om iets duidelijk te maken over wel of geen enzymen geven. Ik doe het voorlopig niet, de da zei gister nog dat het een vies goedje is wat je door het eten moet doen en aangezien Roedi nu al zo slecht eet
Ik hoop niet dat het aan mij ligt en als dat wel zo is, dit was niet mijn bedoeling
Ik hoop je gauw weer terug te zien en voor jou,Edwin en jullie kattengezin veel goeds toegewenst
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Het ligt ook bij mij hoor.
Niet aan jou Anne 😉 dat moet je echt niet denken.
Het punt is dat ik gewoon merk dat ik laag in mijn energie zit door alle toestanden met Lizzy en laatst ook weer met Luna en dan is alles teveel en mijn brein gaat dan ook minder snel dan ik zou willen.
Het is dus niet naar iemand persoonlijk bedoeld,
Ik ben vorig jaar ook geopereerd en eigenlijk is er amper rust geweest dus alles werkt gewoon tegen.
Ik ben gewoon ook niet goed hersteld.

Ik zou de enzymen ook niet geven als ik jou was Anne.
Ik geef het zelf ook niet.

Ik ben niet weg en kom zeker nog wel langs maar ik moet even bijkomen en voor mezelf gaan zorgen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Nierinfarct

Bericht door Zizi »

Fijn dat jullie nu je weg lijken te hebben gevonden met Lizzy, dat geeft de burger moed! Interessant ook, dat mogelijke verband tussen de schildklier en pancreas.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nierinfarct

Bericht door nellebel »

Zorg goed voor jezelf, snap dat je je rust ook nodig hebt met al je zorgen. Ik duim dat het goed blijft gaan met je zorgen kindjes. Hopelijk horen we snel weer van je hier. Je bent een fijne en wijze aanwinst op het forum maar je eigen gezondheid gaat voor

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Nierinfarct

Bericht door Zizi »

Oh ik zie nu dat ik weer eens de laatste pagina gemist had, ik moet duidelijk nog wennen aan de opmaak op dit forum. Jammer dat je het gevoel hebt jezelf te moeten verdedigen en daarom een forumpauze neemt Synemios. Bedankt voor je hulp, meedenken en meeleven met Tijger en Milo en veel sterkte met jezelf en Lizzy.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Ik wens je veel rust toe,na alles wat je hebt meegemaakt. Eerst je operatie en nu bijna een jaar lang, veel zorgen om Lizzy en Luna is er ook nog,
nu het allemaal beter gaat en je eindelijk eens kan ontspannen op dat vlak komt meestal de naklap van zo´n heftige tijd
Heel verstandig, je moet eerst goed voor jezelf zorgen voordat je voor een ander kunt zorgen
Ik hoop dat Lizzy stabiel blijft en doorgaat met hoe ze het nu doet en dat Luna ook op allergie gebied rustig blijft en je eindelijk eens kunt genieten van je kattenkroost zonder de alertheid (wat doodvermoeiend is) en zorgeloos kunt ontspannend
Ik hoop ook dat er geen vervelende nasleep is van je operatie en dat het leven julie toelacht
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ja dat is inderdaad vaak zo als het dan ineens weer rustig is.
Ik voelde me gisteren al beter nadat ik ook het eea aan privé afspraken afgezegd heb.
Vanmorgen werd ik wakker, snipverkouden, gezicht onder het eczeem dat heb ik ook echt al lang niet meer gehad.
Edwin heeft heel veel overuren en die heeft nu eind deze maand een week vrij genomen en dan gaan we samen leuke dingen doen.

Ik ben niet weg zizi en meedenken etc vind ik ook leuk om te doen 😉
Ik heb voor mezelf besloten om minder vaak te komen en me te richten op jullie ipv ook nog op allemaal nieuwe topic/ onderwerpen die geopend worden voorlopig.
De fotoalbums vind ik ook leuk om te bekijken.
want van helemaal weg blijven wordt ik ook onrustig.

Nu even nog terug naar Lizzy.
Ze heeft nu 2 volle dagen geen cerenia meer gehad en het gaat gewoon nog steeds goed.
Ze krijgt nu alleen nog zitac, daar hou ik haar voorlopig nog wel op maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Eerder was ze binnen 36 uur alweer misselijk.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Lizzy heeft vanmiddag toch wat overgegeven.
Het was niet veel en er zat ook geen voer bij.
Ik heb besloten het even aan te kijken omdat ze wel goed eet en niet misselijk lijkt te zijn verder.
De zitac werkt geen 12 uur zoals de zantac, het zou natuurlijk kunnen dat ze last had van maagzuur door de kortere werking van de zitac.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Hoe gaat het vandaag met Lizzy?
Hopelijk was het overgeven eenmalig
Zo blijf je altijd bezig als er weer wat onverwachts gebeurt, vindt het sneu voor jou en Lizzy, zo blijf je toch in de zorgen zitten :-x
Hopelijk is je exzeem gauw weer over en leuk dat jullie straks een weekje leuke dingen gaan doen
Hopelijk geen gekke fratsen nu meer met Lizzy ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Met Lizzy gaat het weer goed, dus ik ben blij dat ik afgewacht heb.
Lief dat je aan ons denkt, je hebt zelf ook een hoop zorgen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Nierinfarct

Bericht door Zizi »

Oh gelukkig ben je niet weg :D . Ja nadeel van de zitac is dat het maar 6u werkt, maar dan zou ze er 's middags niet door moeten overgeven want ik neem aan dat je het driemaal daags geeft? Maar gelukkig was het eenmalig, fijn! Hopelijk blijft dat zo, ook zonder de cerenia.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Ik hoop ook dat het zo blijft en dat het eenmalig was
Misschien moet Lizzy er even aan wennen.
mag je het wel drie keer daags geven?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Nierinfarct

Bericht door Coraline »

Synemios, ik vind juist dat jij heel fijn en duidelijk schrijft en met tips of verduidelijking waar ik iets aan heb. Ik lees graag mee met wat jij en anderen hier schrijven.
Beterschap met Lizzy.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Lief van je Coraline, dank je wel.
Ik merk wel dat ik me een stuk beter voel nu ik vooral privé wat meer rust heb.

Er was 2x voor geschreven maar ze mag inderdaad 3x hebben.
Maar ze gaat ineens als een speer vooruit en heeft ook niet meer gebraakt.
Ze eet nu 1 blikje en 1 zakje natvoer en dan ook nog best wat brokjes per dag.
En ze komt er van aan wat op zich een heel goed teken is omdat ze eerder bleef afvallen.

Ben zo benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt in april.
Ik denk zelf dat die schildklier nu normaal werkt, als dat zo is dan hebben we in ieder geval 1 probleem op kunnen lossen.

Mijn plan is nu om volgende week nog zitac te geven en daarna dat af te gaan bouwen en kijken hoe ze het zonder doet.
Ik wil ook niet te snel gaan en zitac kun je niet ineens stoppen.
Dus wat denken jullie?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie