Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door Anne »

Ja dat is heel cru, het liefst hou je ze altijd bij je . Hou in je achterhoofd dat hij een goed leven bij je heeft gehad en dat hem erger leed bespaard is gebleven. Verwen hem nog maar lekker, sterkte met de laatste momenten
en bedankt voor je lieve woorden, als ik de tijd terug kon draaien had ik Hummel eerder laten gaan net zoals jij nu doet met jouw knuffel in de wetenschap dat je alles hebt geprobeerd wat maar mogelijk is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door Anne »

Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Angela85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jun 2019 14:39

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door Angela85 »

Sorry voor mijn afwezigheid. Ik wou mijn verhaal nog doen, maar had het ook moeilijk met terugdenken aan de laatste momenten :( sowieso nog bedankt allemaal voor de steun hier.

We hebben Wally op dinsdagavond (al bijna 4 weken geleden nu..) in laten slapen. De zondag en maandag ervoor zat er nog weinig leven in en deed hij eigenlijk niets anders dan slapen en af en toe wat eten. Dan ga je ervan uit dat inslapen de beste oplossing is, maar natuurlijk kreeg hij op dinsdag een opleving. Hij heeft nog in de tuin gespeeld, een libelle gevangen,... Dan begin je toch weer te twijfelen. De afspraak met de DA was al gemaakt. Die kwam 's avonds bij ons langs, dus we hebben dit door laten gaan, al was het wel een beetje met een dubbel gevoel. De DA was er ook van de indruk dat hij nog altijd at. We hebben hem nog vanalles lekkers gegeven van te voren. Niet zo'n goed plan, want dat kwam er na het eerste spuitje allemaal weer uit. Daarna is hij in slaap gevallen en op mijn schoot na het tweede spuitje ingeslapen...

Ik wist dat het moeilijk ging zijn, maar omdat we het al enkele dagen wisten, had ik toch gedacht/gehoopt dat het iets makkelijker zou zijn. Dat was duidelijk het niet geval :) ik heb denk ik hem nog een uur geaaid op mijn schoot en daarna hebben we hem in een doosje gelegd zodat onze andere kat, Stewie, ook nog dag kon zeggen, maar die boeide het allemaal niet zoveel... Daarna hebben we hem op een mooi plekje in de tuin begraven.

2 dagen later vertrokken we op vakantie, en dat is nog nooit met zoveel tegenzin geweest. Het duurde wel enkele dagen voor we echt zijn beginnen genieten. In onze laatste week hebben we ook nog een kattencafe bezocht. Toen ik daar een paar maanden geleden over las, leek het me superleuk. Nu heb ik daar het eerste half uur vooral mijn tranen verbeten omdat er veel ros/witte katjes rond liepen die me aan Wally deden denken..

Terug thuis begint het gemis dan pas echt weer, want Wally was op zijn minst gezegd heel erg aanwezig :) hij lag altijd bij me op de bank, sprong vaak op je schoot en sliep zo goed als iedere nacht bij ons in bed. Ik heb nooit eerder zo'n aanhankelijke kat gehad en hij wordt dus heel erg gemist.

Onze andere kater komt nu wel wat meer knuffelen, maar dat is even 10 seconden en weer weg. Al is het nu al wat meer, want Wally was ook jaloers en kwam er ook vaak tussen. Het lijkt niet of hij Wally echt mist, maar het zijn dan ook nooit dikke vrienden geweest. Dat was vanaf dag 1 al duidelijk; we hadden Stewie al een jaartje eerder en op de dag dat Wally bij ons kwam, zat ik 's avonds op de bank en Stewie liep achter me door en gaf me een tik. Nooit eerder gedaan, daarna ook nooit meer gebeurd, dus het was duidelijk wat hij ervan dacht :)

Ik zou graag op termijn een nieuw katje erbij willen, die liefst ook zo aanhankelijk is als Wally (onhaalbaar vrees ik), maar ik wil onze Stewie, intussen 10 jaar, ook niet in de stress jagen dus ik weet nog niet goed wat we daarmee gaan doen. Ik roep wel bij iedere kitten foto op Facebook hoe schattig hij wel niet is, maar ben sowieso nog niet klaar voor zo'n druk beestje in huis :)

We zijn vrijdag met Stewie naar de DA geweest voor een senioren check (ik wil er niet weer te laat achter komen dat er iets serieus mis is), en hij was gelukkig helemaal in orde. Ik was dolgelukkig :) ook even idee over eventuele nieuwe kat aangehaald, maar zij dacht ook dat we hem daar geen plezier mee zullen doen, dus voorlopig blijft hij 'enig kind' en wij proberen eraan te wennen dat er geen Wally meer bij me op de bank ligt :(
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte nog met het verlies van je vriend Wally. gelukkig is stewie oke en hopelijk kan hij wat meer kroelmomentjes overnemen zodat je daar wat troost in zult vinden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met het gemis en het verdriet. Zo te lezen was Wally heel speciaal en wordt hij erg gemist.
wat hadden jullie een mooie band en wat zal Wally jouw dankbaar zijn voor de goede zorgen die hij ontving
Hij zal nu nooit meer misselijk zijn of pijn lijden, maar terug kijkend op een leven vol met knuffels en aandacht

rust zacht lieve Wally
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door Synemios »

Heel veel sterkte
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door ErikPhilippus »

Sterkte met het verlies van Wally.

Ik zou het even rustig aan doen, een kitten erbij dat komt wel wanneer jij en Stewie daar aan toe zijn - maar is op zich geen verkeerd idee.
Angela85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jun 2019 14:39

Re: Advies ivm nierfalen en verschrompelde nieren

Bericht door Angela85 »

Dankjewel allemaal, ik krijg er weer tranen van in de ogen 😘
Plaats reactie