Met spoed advies gevraagd

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Lieve allemaal

Onze prachtige bijzondere lieve Hummel is er niet meer.
Zij is ingeslapen bij de dierenarts.

Vanaf vanmiddag begon ze te kwijlen na elke dwangvoeding. Vanavond, ik was bezig met een onderhuids infuus, kroop ze weg en lag op de grond helemaal apatisch. Er kwam slijm en bloed uit haar mondje. Gelijk de spoedlijn gebeld en we konden gelijk met haar komen. Bij de dierenarts bleek dat ze een ondertemperatuur had, een versnelde buikademhaling ( wat duidt op pijn), vocht achter de longen en een versnelde hartslag. Ze konden niet met zekerheid zeggen waar het bloed uit haar mond vandaan kwam, het was vers bloed. Als het uit de longen zou komen was de prognose slecht.
Het kwam waarschijnlijk uit haar slokdarm, veroorzaakt door zweertjes door een te hoge ureum gehalte in haar bloed.
Om dat zeker te weten zou ons lieve meis zoveel testen opnieuw moeten doorstaan terwijl ze zo zwak en apatisch was.
Dit wilden we niet langer voor haar.
We hebben haar meegenomen naar huis.
Ze ligt opgebaard in haar reismand.
Zoals ze er nu ligt zie je niks aan haar, haar vacht is mooi glad en glanst en is zacht
Maar het is goed zo, ze is altijd zo lief voor ons geweest, nu was het onze beurt om lief te zijn voor haar


Dag allerliefste Hummel, je laat een leegte achter, nooit zal ik je vergeten, nooit, dank voor alles wat je ons bracht en dat was heel veel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Kikimax »

Ach Anne, ik had zo anders voor je gehoopt. Maar moedig en wijs besluit. Je hebt echt alles gedaan wat in je macht lag en nu gekozen voor je Hummel. Heel veel sterkte met het verlies.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Rik »

Achjee. Ik las net het bericht van vanmiddag en zat me te verbazen over de lage bloeddruk (normaal is 120-160). En dan in één keer dit.

Helaas was haar lichaampje echt op. Daar kun je dan niets meer aan doen.

Heel veel sterkte.

Slaap zacht lieve Hummel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Sansan »

:-( lieve hummeltje toch.
Ik lees nu al je berichtjes van vandaag, wat een rollercoaster. Ontzettend veel sterkte met het verlies van hummeltje. Jullie hebben samen dapper gestreden.
Gebruikersavatar
Pyro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:43

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Pyro »

Ach wat verdrietig 😢 Heel veel sterkte met het verlies!

Rust zacht lieve Hummel 🌈
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door nellebel »

ach nee, lieve kleine hummeltje. lieve anne nu heb jij je kleine wondermeisje moeten laten gaan. wat een moedig besluit, wat een liefde. je hummeltje en jij hebben gestreden maar het was op, hummeltje was op. ze zit diep in je hart, ze heeft nu geen pijn meer maar wat zal ze gemist worden. zit heir nu keihard te janken op mijn werk. dikke knuffel voor jullie allemaal, geef haar nog een kusje van me.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Zotvanpoezen »

Veel sterkte met het verlies van Hummeltje. Je hebt het beste besluit genomen. Ze heeft nu geen pijn meer.
Rust zacht, lief Hummeltje!
Ik hoop je in de toekomst nog weer te zien op het forum, Anne.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Dena16 »

Wat ontzettend verdrietig...Had zo gehoopt at anders te lezen deze ochtend. Veel sterkte met het verlies van Hummeltje. Je hebt je best gedaan Anne. Soms kun je je liefde niet anders tonen dan door te laten gaan...
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Douraque »

Ontzettend verdrietig, sterkte met het verlies
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door castratenkoor »

Lieve Hummel rust zacht - je strijd is gestreden.

Anne veel sterkte met het verwerken van zo'n groot verlies. je hebt er nog alles aan gedaan. Maar sommige strijd is niet te winnen. ze heeft misschien een te kort leven gehad maar ze heeft bij jou in ieder geval een heel mooi leventje gehad. Goede zorg en er werd van haar gehouden. Dat is een belangrijk gevoel, niet alleen voor mens maar ook voor dier.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Moni3 »

Rust zacht lieve Hummel, en veel sterkte met het gemis.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Mleen »

Heel veel sterkte Anne! Hummeltje heeft het maar getroffen met een zorgzaam baasje als jij!

Rust zacht Hummeltje! 🌈
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Bedankt voor jullie berichtjes, ik put er troost uit
Ik ben ziek van verdriet, overal kom in Hummel nog tegen in huis. Boven op haar bed, met extra deken, grit onder de kast van toen ze een blaasonsteking had, medicijnen en vitaminientjes op het aanrecht om haar in leven te houden, in gedachten zie ik haar zitten op de plekken waar ze het meeste zat.
We hebben haar vanmiddag in de tuin begraven zodat ze dicht bij ons blijft.
Katten zijn er rustig onder, er zijn er die aan 1x snuffelen genoeg hadden en er zijn er die een paar keer terug moesten komen om te snuffelen. Honden en ik hebben samen bij haar gezeten, ik heb haar geaaid en gezoend, ze lag er zo mooi rustig en vredig bij.
Bij de dierenarts was ze ook direct na het prikje in een diepe slaap, ze in op mijn schoot gestorven

Ik heb haar door mijn vingers laten glippen. Verleden jaar heeft mijn man een dekzeil gekocht voor op het logeerbed, er werd namelijk wat vaker overgegeven en ik wilde het bed beschermen. het waren haarballen, dacht ik, en voor mij moeilijk te zien wie er aan het overgeven was. Hummel kwam altijd voor haar maaltijden na beneden, het viel me wel op de laatste paar maanden dat ze binnen 1 minuut klaar was met eten. waarom heb ik daar mijn vraagtekens niet bijgezet?

Dag allerliefste Hummel, gisteravond in bed moest ik zo huilen toen ik besefte dat ik nooit meer jouw lieve miauwtjes zou horen als je per ongeluk opgesloten zat als ik ging slapen, en dan kwam je onder het bed vandaan en sprong bij mij bovenop bed. O lieve Hummel, wat bijzonder ben je en ik kan jou helemaal niet missen.
Dank lieverd, je was zo speciaal, altijd zo lief terwijl je zo veel hebt meegemaakt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door nellebel »

Anne je hebt haar niet door je vingers laten glippen. Doe jezelf dit niet aan, dat verdien je niet. Hummel vind dat ook niet. Je hebt alles en meer voor haar gedaan. Als je altijd in angst moet leven bij elk mis stap heb jij en je katten ook geen leven. Achteraf is makkelijk praten. Lieverd nu is er gemis, geen verwijt. Knuffel

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

bedankt lieve Wendy, ik zat er even doorheen, ken je dat gevoel? Dat je een dier in de steek hebt gelaten en dat gevoel komt pas omhoog als het dier er niet meer is? bedankt voor je lieve woorden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie