Met spoed advies gevraagd

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Sansan schreef: 06 mei 2019 18:47 Mocht deze waarden zo hoog blijven, dan zou ik zeker medicatie voor misselijkheid en maagzuur inzetten naast de dagelijkse onderhuidse infusen. En met het vele water worden ook meer b-vitaminen uitgeplast.

Naalden maken ook een verschil, ik gebruik inmiddels de 21G en 20G Terumo Ultra Thin Wall naalden, maken een wereld van verschil. Ook merk ik dat Ringer-lactaat fijner is en naci 0,9 wat meer kan prikken.
Ik heb gevraagd naar misselijkheids medicatie maar volgens de da bestaat alleen zoiets voor honden? :???:
Ik heb ondertussen dit voor Hummel bestelt https://petsplace.nl/viyo-vitality-drin ... MQQAvD_BwE
bij de zooplus, maar die site lag er even uit, zouden hier ook vit b inzitten?
Helaas mag ik de onderhuidse vocht alleen maar tot en met vrijdag toedienen. Ik hou mijn hart vast voor wat er dan gebeurt als ze hier zonder moet. Hoelang mocht jij dit geven?
Ik heb precies dezelfde naalden als jij. Rose voor het inprikken van het infuusvloeistof en gele om in de huid te prikken
Waar kan ik jouw verhaal lezen Sansan?

Bedankt voor het duimen

De rehmannia is binnen, ben ik gelijk mee begonnen, lees daar zulke goede verhalen over op de site van de huisdierendokter.
Volgens de da heeft Hummel nu nog 10-20% nierfunctie, ik hoop met heel mijn hart dat ze nog een tijd meekan!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Sansan »

Je hebt zeker niet dezelfde naalden als mij, althans ik kan het me niet voorstellen omdat er nauwelijks dierenartsen mee werken. Ik heb de Terumo ultra thin Wall alleen nog op internet gevonden. Het zou super zijn van wel. Deze heb ik: https://pluspunt.mediqmedeco.nl/terumo- ... eriel.html

Zie verschil per maat naald regular of ultra thin: https://www.multimedi.com/www/in%20pdf/ ... aalden.pdf

Wij injecteren kwa tijdsduur onbeperkt, naar behoefte, met 500 ml flessen Ringer lactaat, infuus slangetjes en dus de naalden. Max 200 ml per dag, meestal 100/150 en als het goed gaat zakken we soms naar 2 x in de week. Dat is voor ons nog zoeken.

Ik heb nu alles zelf besteld bij medico en bij praxisdienst.nl 10 flessen Ringer voor 38€, 10 flessen naci voor 11€, slangetjes voor 65 cent per stuk etc. We betaalden ons blauw bij de dierenarts.

Er bestaat genoeg anti-misselijkheid voor katten. Cerenia is de meest gebruikte, officieel gestart voor honden. Soms emeprid (metoclopramide), en ondansetron. Dus ik begrijp je dierenarts niet, neem aan dat ze aan doodzieke misselijke katten wel cerenia toedienen.

Verder pillen wij alles in maat 3 en maat 4 lege capsules, daar stoppen wij de ranitidine in en ook vit-b complex voor mensen etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Je injecteert kwa tijdsduur onbeperkt, in de nekvel? Gaat het weefsel dan niet stuk? En hoe ervaart hij/zij het infuus en hoelang duurt zoiets?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door nellebel »

ben al op mijn werk, maar effe snel checken voor nieuws over hummeltje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Sansan »

Anne schreef: 07 mei 2019 17:04 Je injecteert kwa tijdsduur onbeperkt, in de nekvel? Gaat het weefsel dan niet stuk? En hoe ervaart hij/zij het infuus en hoelang duurt zoiets?
Yes, zolang hij leeft. Op geleide van zijn dagelijkse doen en laten en bloedwaarden.
Nee je pakt iedere keer een ander plekje. En het gaatje heelt snel. Sorry weer in het Engels, de gele plekken op de foto en dus ook daar tussenin in het midden.
https://vcahospitals.com/know-your-pet/ ... on-in-cats

Met de Terumo ultra thin duurt 100 ml ongeveer 2 minuten. Lekker snel. Vorige naald 3-4 minuten. Hij accepteert het met deze naalden prima. Hij zit op schoot bij mijn partner en ik prik. Mijn partner houd direct als ik geprikt heb dan de lijn vast op het lichaam net na het naaldje en tegelijk de kat, ik ga enorm knuffelen.

Hoe is het jullie vergaan met de eerste keer? Lukt het? Hoe gaat het nu?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Met Hummel ging het niet zo goed vanochtend, eerst niks willen eten en later heeft ze haar dwangvoeding er weer uitgebraakt. Met de da overlegt, en nogmaals gevraagd naar de semintra, en ja, het mocht!! Gauw met Hummeltje op de fiets naar de da( arme ziel) en heeft ze een injectie semintra gehad en vanaf morgen krijgt ze het in tabletvorm. Ook heb ik naar de mirtazapine gevraagd en ja, dat gaat ze voor haar bestellen bij de humane apotheek, om het vervolgens voor mij in een achtste tablet te doseren, kan ik het straks nog ophalen. Ze hebben het nog nooit eerder voor geschreven, zij hebben gelukkig Hummel hoog op de agenda staan.
Meer goed nieuws, toen ik daar was heb ik mijn zorgen uitgesproken over het stoppen van de onderhuidse vocht injecties, mijn slechte gevoel daarover, en vooruit, ik mag ermee doorgaan maar dan om de twee/ drie dagen en inplaats van 200 ml, 100 ml. De da gaf als reden dat je "hier"niet eeuwig mee kan doorgaan. Ik heb haar weten te overtuigen door te vertellen dat ik met rehmannia begonnen ben bij Hummel en dit middel twee tot drie weken moet inwerken voordat je resultaat ziet .
Helaas is Hummel opnieuw afgevallen, ze weegt nu 3.4 kilo
Nou maar duimen dat alle meds gaan aanslaan bij Hummellief, duimen jullie?

Dank Wendy voor de belangstelling
Sansan ik begin er nu een beetje behendig in te worden. Vanochtend een groene naald meegekregen om mee te prikken,
zou voor Hummel nog ongevoeliger zijn, en wel ja, het ging prima, met een hand haar de spuit geven en de met de andere hand haar aaien, ze bleef gewoon liggen
Dank voor de link, de assistente vertelde me dat er meerdere plekjes zijn waar vocht ingespoten mag worden
Fijn dat het bij jullie zo relaxed gaat
Wat is eigelijk het verschil tussen een onderhuids infuus en onderhuids vocht inspuiten?
Laatst gewijzigd door Anne op 08 mei 2019 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Rik »

Anne schreef: 08 mei 2019 15:38 Gauw met Hummeltje op de fiets naar de da( arme ziel) en heeft ze een injectie semintra gehad en vanaf morgen krijgt ze het in tabletvorm.
Ik neem aan dat je Cerenia of iets dergelijk bedoeld (tegen misselijkheid)?
Semintra is voor het tegengaan van eiwitverlies via de urine en zover ik weet doet het niets tegen misselijkheid. Het komt ook in een flesje suspensie die je in de mond kunt spuiten of door het natvoer kunt doen.

Al die medicijnen ook... ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Ach hemeltjelief Rik je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde Cerenia

Ach ja ouderdom komt met gebreken he, en zo voelt het ook, ik voel me 20 jaar ouder sinds dit gedoe met Hummel :edrool:
De plukken haar vallen nog net niet van mijn hoofd !!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Sansan »

Shit geen dippie krijgen! En vocht kun je volgens de Amerikanen en Engelsen eindeloos geven, in die communities lees ik mensen die dat al jaaaren dagelijks doen bij hun nierkat.

Fijn!!! Ik hoop dat de cerenia helpt. Grappig dat ze dat nog nooit hebben voorgeschreven.

Onderhuids infuus is met een slangetje en zak en druppelt het er vanzelf in. Wat jij doet is met een spuit he? Geen verschil in werking, alleen de manier van toedienen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Dan vind ik het jammer dat de da daar niet wat meegaander in is. Volgens haar tast het de levenskwaliteit van Hummel aan. Ik kon haar niet overtuigen, ( ze had het over depressieve mensen die tig keer per week naar het ziekenhuis moeten voor hun spoeling) maar ben wel afhankelijk van ze voor de spullen die ik daarvoor nodig ben. ( spuiten, naalden, infuuszak) Of kan ik het net als jij, via het internet bestellen? Als dat zo is, wil je me dan een pb sturen of hier een link v.d. website neer zetten ( als dat word toegestaan)
Dan kan ik het haar gewoon elke dag blijven geven, lijkt me voor haar veel beter

ps je hebt een pb
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Sansan »

Ja jij kan het zelf bestellen bij de links die ik geplaatst heb gisteren! Praxisdienst.nl
Het zal per kat verschillen.
Had ze nu drie weken toegezegd voor vocht? Dat is wel een mooie tijd om een beetje te kijken hoe het jullie bevalt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Lieve allemaal

Het gaat al een stuk beter met Hummel. Gisteravond de Cerenia en de mirtazapine opgehaald. Thuis gekomen haar dat laatste gelijk gegeven. Binnen een half uur kwam madam naar beneden onder luid gemiauw, er moest wat gegeten worden!
Tot mijn stomme verbazing heeft ze de mirtazapine toch niet gehad, vanochtend zag ik dat deze nog aan de pillenschieter vast zat en gisteravond in de schemering heb ik dat niet gezien. Vanochtend en vanmiddag kwam ze ook uit zich zelf naar beneden voor wat eten en knuffels, ze krijgt al weer wat praatjes en begint er elke dag wat beter uit te zien. Haar vacht voelt weer zacht aan, is niet meer zo motterig.
Goed nieuws dus.
Waar ik me wel zorgen over maak is dat ik gisteren tehoren kreeg dat de cerenia maar voor 5 dagen gebruikt mag worden, klopt dit? Zo ja, is er dan een andere misselijkheidsremmer? Want dit laatste is Hummels grote vijand nu en zonder cerenia zie ik het somber in.

Sansan ze heeft niet voor drie volle weken toegezegd voor vocht, maar om de drie dagen 100 ml,
dat is toch net even wat anders dan elke dag 200 ml
Zou ik jou nog mogen vragen wat voor vit b jij geeft aan je kat en wat voor dosering?
Rest mij nog te zeggen dat ik het knap van je vindt, dat je alles zelf hebt uitgezocht, inclusief het materiaal wat je nodig bent voor het infuus, om dat zelf te vinden op het internet

Op deze site http://www.homeo-natura.nl/ heb ik ook advies gevraagd en als het goed is komt morgen het een en ander daarvan binnen. Het kan tegelijktertijd met de rehmannia gegeven worden
Laatst gewijzigd door Anne op 09 mei 2019 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Douraque »

Ik lees al de hele tijd mee. Ik kan niet meepraten over nierproblematiek.

Maar ik kan wel iets zeggen over Cerenia: mijn kat heeft ivm een alvleesklierontsteking gedurende 1 maand Cerenia gekregen. Dit is gewoon goed gegaan, zou ik met een da overleggen die ook bekend is met dit middel.

Een ander middel is Emeprid, maar ik weet niet of dit ook kan icm nierproblemen.

Ik wil je wel veel succes wensen en hoop dar de stijgende lijn doorzet
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Sansan »

Nou dan werkt die injectie cerenia als een tiet! :)

Mijn kater krijgt al sinds nov cerenia, volledig zonder gaat niet (met ups and downs). Van metoclopramide (emeprid) gaat de onze zwalken en aan de diarree. Maar Simba op dit forum gaat er wel weer goed op.

Wij gebruiken een actief b supplement, zoals
https://www.orthica.nl/co-enzym-b-complex
Zelf gebruiken we basic-b van Thorne en dat stoppen we in lege capsules maat 4.

Als ik zelf niet alles had uitgezocht, dankzij de helden hier op het forum en in Amerika, was de kans groter dat onze kater er niet meer geweest was. Dan had ik nooit alle suggesties kunnen bevragen en regelen bij de dierenarts.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Met spoed advies gevraagd

Bericht door Anne »

Dank Douraque!
Sansan weet jij iets over de bijwerkingen van cerenia op langere termijn?
Bedankt voor de link van de vit B, geef je daar 1 pil van per dag? Handig lege capsules.
Gisteren is de viyo binnen gekomen, en hier zitten ook vit.b in en vit c en andere goede stofjes om Hummels weerstand op te krikken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie