Verhoogde nierwaarden

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Kikimax »

Ach ik snap hoe je je voelt. Lijkt wel een slechte film dan die je in je hoofd maar blijft zien. Ik heb dat gehad met mijn Sam, die was ineens verlamd aan zijn achterkant door een bloedprop (hartafwijking), maar was verder goed, maar hebben we wel moeten laten gaan. Duurde naar mijn idee eeuwig eer hij ging. Maar ik heb hem veel ellende bespaard en dat heb jij ook. En Maantje heeft er echt niets van meegekregen, maar ik snap dat het een heel heftig gezicht moet zijn geweest. Je hebt het juiste gedaan en dat is het allerbelangrijkst. X liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Kikimax »

En ik zit nu gewoon weer in tranen omdat ik het herbeleef, is toch al ruim 3 jaar geleden....
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door nellebel »

zie nu pas dat je maantje hebt moeten laten gaan. heel veel sterkte. het schuldgevoel kennen we allemaal. ook al weten we diep in ons hart ook allemaal dat het niet reeel is. maantjes hart was misschien sterk maar dat neemt niet weg dat die tumor in zijn kaak het leven voor hem ondraaglijk maakte, en dat je hem verder lijden hebt bespaard. ik heb zo toen mijn flippie moeten laten gaan. dat duurde ook heel lang. haar hartje was ook heel sterk, maar dat nam niet weg dat haar longen en de rest van haar lijfje echt op was en het leven voor haar ondraaglijk was. heel veel sterkte en probeer niet zo streng te zijn naar jezelf, je hebt alles voor hem gedaan.
rust zacht lieve maantje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Sansan »

Wat een verdriet pyro, en wat een nare laatste moment voor jou :( ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, wilde zelfs je topic even mijden want ik vind het lastig. Ik weet wel dat je jezelf niets hoeft te verwijten en je zeker niet het verkeerde moment hebt gekozen. Een tumor is niet niks en de da zag het dus al onder de tong, het gewicht was afgenomen.. je hebt het liefdevolste besluit genomen wat je kon nemen. Heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Dinky »

Wat spijtig dat het laatste afscheid minder voorspoedig ging dan gehoopt :-(
En ja, het is de juiste keuze geweest wat jij diep in je hart ook wel weet ;-)
Heel veel sterkte met de leegte die Maantje achter heeft gelaten
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Pyro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:43

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Pyro »

Lieve allemaal

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, geeft me troost.

Gisteren Maantje zijn spulletjes die in huis stonden opgeruimd, wat heb ik gehuild. Zijn favoriete plekje boven ontloop ik, daar kan ik nog niet zijn.
Ik heb geschreeuwd, was boos op mezelf. Wat heb ik wel niet gedaan!! Mijn lieve Maantje van het leven beroofd.
Ik ben toen op het forum gaan lezen en las dat er meer zijn die achteraf twijfel en verwijten naar zichzelf hebben. Klinkt misschien raar maar ik vond er troost en rust in.

Maantje was voor mij een hele speciale poes, we hadden een heel intense band. Ik heb hele nare periode in mijn leven gehad en Maantje was mijn grote steun. Hij was altijd in de buurt waar ik was, nooit was hij ver van huis. Hij was echt mijn maatje.
(dat zijn jullie lieverds natuurlijk ook voor jullie)

Ik heb Maantje laten cremeren en vanmiddag heb ik hem weer opgehaald, hij is weer thuis, weer dicht bij me.

Heb nog erg veel moeite met hoe het inslapen is gegaan. Kan dat ook niet vertellen aan iemand zonder te huilen.

Lieve Maantje hoe kan ik je ooit bedanken voor wat je voor mij hebt betekent. Je was mijn allergrootste vriend, mijn maatje, mijn allessie...ik mis je miauwtjes, je tikken op de vloer, het gekrab in de kattenbak, wat kon je spitten...je roep om even lekker te knuffelen.
Lieve schat wat mis ik je....

Nogmaals dank voor jullie lieve woorden, doet me echt goed!

Liefs Jolanda




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door ErikPhilippus »

Ach Jolanda, je emoties zijn echt herkenbaar - je komt in een positie waar je helemaal niet wilt zijn: de beslisser over leven en dood. Maar je hebt Maantje niet van het leven beroofd, je hebt hem rust en vrede gegeven - hoewel dat nu nog heel anders kan voelen. Gevoelens van twijfel en verwijten: ik denk dat velen hier dat helemaal herkennen, ik in ieder geval wel. Laat het gewoon maar, het hoort erbij.

Je tranen zijn een pure uitdrukking van de liefde die je voor Maantje voelt, en die band gaat nooit verloren, je houdt Maantje nu op een andere manier vast. Maantje is nu op een plek waar ze veel van onze lieverds zal ontmoeten die haar zijn voorgegaan over de regenboogbrug, vrij en geen last meer van lichamelijke ongemakken.

Liefs, en een virtuele hug,
Erik
Gebruikersavatar
Pyro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:43

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Pyro »

Dank voor je lieve woorden Erik!

Vanmorgen om 6 uur werd ik wakker, ik hoorde gekrab in de kattenbak en verwachte een miauw ik wil eten...en dan komt het besef die miauw komt nooit weer. Dan heb ik het verlammende gevoel weer...
Als ik in de gang loop kijk ik automatisch achterom, daar stond zijn kattenbak, of ik die nog moet schoonmaken. Loop ik door, mis ik zijn waterbakje en etensbakje die onder de trap stonden...

Ik zit maar bij de keukentafel kan me tot niets zetten...
Woensdag morgen en gistermorgen moest ik aan het werk, daar heb ik me doorgeworsteld, maar gaf ook afleiding merk ik nu.

Hij is vast bij jullie lieverds die hem voor zijn gegaan, weer bij zijn mama en mijn broer vangt hem ook vast op. Ik hoop dat Maantje me nog een teken gaat geven dat het goed is wat ik heb gedaan.

Liefst Jolanda
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Zotvanpoezen »

Maantje zal je zeker nog een teken geven, hoor!
Je zal hem nog vaak in jouw dromen ontmoeten. Dat doen mijn katten engeltjes bij mij ook. Zelf degene die ik al heel lang verloren ben. En dan weet ik dat ze nog in mijn hart zitten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verhoogde nierwaarden

Bericht door Anne »

Lieve Jolanda

Heel veel sterkte met het gemis van Maantje, we maken alle 2 hetzelfde mee nu en ons huisjes zijn leeg zonder hun kattenliefde en zonder onze zorgen en getuttel met ze.
Wat hebben ze ons toch gegeven he? En wat missen we dat nu
Weet wel dat Maantje het goed bij je heeft gehad en zich geen andere thuis had kunnen wensen
Nogmaals heel veel sterkte en laat je tranen maar lopen
Bij mij gebeurt dat regelmatig

lieve Maantje, rust zacht en speel daar maar lekker met Hummel en al die andere kattenvriendjes die ons verlaten hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie