Kat plast op bed

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
fancii
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2012 13:33

Kat plast op bed

Bericht door fancii »

Hi all!

Sinds een paar dagen plast mijn poes van 11 maanden op bed, meerdere keren per dag. Tegelijkertijd is ze meer water gaan drinken en is ze is voor het eerst krols geworden. Vanwege het extra drinken ben ik voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan en ze blijkt inderdaad struviet kristallen in haar urine te hebben. Nu krijgt ze dagelijks pijnstilling en heb ik haar overgezet op speciaal voer. Nu ga ik er vanuit dat dit vanzelf zijn werk gaat doen en ze zal stoppen met op bed plassen, maar ik vroeg me vooral af of er nog iets is wat ik extra kan doen? Aangezien ik nu elke dag mijn dekbed moet wassen om een beetje in een schoon bed te kunnen liggen. Ik hou sowieso de kattenbakken elke dag schoon en heb nu ook feliway opgehangen. Ik hoop dat iemand nog wat tips heeft! :)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat plast op bed

Bericht door Zotvanpoezen »

Indien er nog geen kattenbak in de slaapkamer staat kun je er daar ook 1 zetten. Een grote zonder klep en met heel zacht grit.
En je poes laten castreren. Het had al veel eerder moeten gebeuren, ook al laat je ze niet buiten gaan. Dit is beter voor haar gezondheid. Ik hoop dat je niet van plan bent om haar eerst een nestje te laten krijgen?
Geef haar ook zoveel mogelijk natvoer (met een beetje water bij) dat is beter voor haar blaas dan brokjes.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
fancii
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2012 13:33

Re: Kat plast op bed

Bericht door fancii »

Dankjewel voor de tips! De afspraak voor de castratie staat inderdaad ook al, daar heb ik in eerste instantie mee gewacht omdat ik wist dat we in november zouden verhuizen en ik haar niet alle stress in één keer wilde geven. Maar zeker geen nestje nee 😱
Plaats reactie