Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Dankjullie :)
Het is fysiek en mentaal erg zwaar.
Onze taaie rakker is goed opgeknapt, maar ontzettend zwak. Hij is verslaafd aan aandacht, vrat ons bij de opname iedere keer zowat op. Wel is hij erg snel moe, even eten of drinken is al vermoeid. Dat kan niet te lang meer duren.

We hebben hem vanavond meekregen :) zo helder en geïnteresseerd dat meneertje is vond de dierenarts het zeer zeker de moeite waard om de kans te geven thuis in eigen omgeving verder te sterken.

Morgen moeten we weer op controle.

Zijn HCT is nu 17%. Dat is te laag. Volgens de richtlijnen zou je dan EPO kunnen geven. Het is de vraag of je dat überhaupt nog moet willen. En het is de vraag wat er allemaal aan de hand is. Deze brei is dik en groot. We neigen naar niet. En dat het als het zo blijft eender deze dagen thuis moet gaan gebeuren.

Allemaal zeer moeilijke vraagstukken, en alhoewel het heerlijk is hem thuis te hebben staan we wel continue paraat. We wisselen elkaar af, hebben de slaapkamer boven weer klaar gemaakt, een rustige kamer met een bed voor 1 van ons en alles voor hem. Ik heb net mijn vriend afgewisseld, kovu ligt op schoot, vind dat heerlijk. Hij verlegd zich soms, maar komt niet van schoot af. Dus de ene kookt, de ander dit en dat, je brengt thee etc. We hebben de deur van de kamer nu even dicht gedaan voor de rust en onze andere kater er bij toegelaten. Deze ligt nu naast ons :). De poes en hij zijn niet zulke dikke maatjes dus die laten we nu niet erbij, er begon al wat geblaas.

Moe en bezorgd, dankbaar voor de tijd dat hij hier is.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Heel moeilijk allemaal, er is zoveel gaande.
En er zijn nog zoveel vragen en weinig antwoorden, dit is ook heel zwaar.
Heel veel sterkte en knuffel hem maar lekker veel.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kytumymo »

Wat heftig zeg, fijn dat hij naar huis mocht. Probeer er vooral van te genieten dat hij bij jullie is. Knuffel voor de kat en voor jullie x
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Douraque »

Heftig allemaal, inderdaad fijn dat hij bij jullie thuis is. Heel veel sterkte
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door DeTut »

Moed en kracht gewenst! Ondanks de zorg; koester deze momenten
bescherm de dieren tegen de beesten...
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Vanmiddag om 16.00 is het tijd, dan komt de dierenarts thuis. Ik kan alleen maar huilen.
We hebben hem sinds gisteren avond op bed. Afgezien van een paar keer plassen, drinken en rondlopen ligt hij tegen ons aan.

Ik vind het zo moeilijk. Ik hoop dat ik troost out uit mijn topic, zodat ik altijd terug kan lezen hoe het gegaan is.

Altijd zorgvuldig hulp gezocht en afgewogen wat te doen. De laatste maanden elkaar soms de vraag gesteld of het leuk genoeg was. Kovu heeft een ijzersterk willetjes.

Het is ontiegelijk zwaar los te moeten laten. Het is zo intens verdrietig wat er afgelopen weekend gebeurd is.

Ik kan mooi zien in dit topic dat nadat we 5 november bloed hadden geprikt dat ik wat zag aan zijn vacht. En vorige week woe op vrijdag ging het ineens hard. En toen kwam het weekend waarbij we geen hulp hebben gekregen van de dierenartsenpraktijk, en de gevolgen daarvan doen zo intens zeer. Of het de uitkomst had veranderd weten we niet, er was al een tijdje van alles met kovu aan de hand. Neem alleen al dat het buikje opleefde van de dexamethason, maar dan ging denken wij de rest van de schaal weer glijden. We putten kracht uit die kleine signalen. Dat we voor hem gevochten hebben.

Het is zo zwaar. Donderdag zijn zijn nierwaardes gaan stijgen, creat 400. Woensdag avond had de dierenarts er best hoop in zo aanwezig en alert hij naar huis wilde. Snachts heeft hij weinig gegeten en alleen maar bij mijn vriend gelegen. Waarop we gisteren terug zijn gegaan naar de dierenarts, toch bloed gecheckt hebben en besloten hebben.

Ik ga kapot bij de beslissing begraven of cremeren terwijl ik naar onze mooie rode vriend kijk.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Douraque »

Vreselijk Sansan, echt ontzettend veel sterkte gewenst voor vandaag en de komende periode.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Dankjewel :(
Het loslaten is zo lastig.
Het besluiten dat het beter voor hem is dat verder behandelen niet meer genoeg is :(
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kikimax »

Vreselijk, ik durfde deze post bijna niet te openen en mijn angst is waarheid. Je blijft toch een beetje hoop houden. Heel veel sterkte met dit wijze en weloverwogen besluit. Liefhebben is ook loslaten.... Liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door DeTut »

Ik denk aan je. Ik weet hoe vreselijk ook de tijd is tot de d.a. komt, hoe je keel wordt dicht gesnoerd. Je hebt het nu heel zwaar, met angst en verdriet en wanhoop en twijfel en zorg, vreselijk vermoeiend.. als het straks voorbij is blijft alleen net grote verdriet.geen zorg meer en geen twijfel. Dit is he t enige en laatste dat je voor hem kunt doen. Hij is gezegend met baasjes als jullie, voor wie geen zorg en geen kosten te hoog zijn. Zoveel katten hebben dat niet en lijden en sterven in grote ellende. Wat heeft hij het goed bij jullie, ook nu hem verder lijden bespaard gaat worden! Koester deze momenten maar ook als hij is ingeslapen, blijf afscheid nemen. Het doet vreselijk pijn maar later zul je blij zijn op die kostbare momenten te kunnen terugkijken. Want het 2e afscheid is echt definitief, het begraven of cremeren. Ik schreef hier eerder dat ik een paar dagen de tijd nam om ook van het lijfje afscheid te nemen. Ik heb daar nooit spijt van gehad, maar natuurlijk moet iedereen daarin zijn eigen keuzes maken. Twijfel je nog tussen begraven en cremeren?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kytumymo »

Ik steek een kaarsje aan om jullie kracht te wensen. Heel veel sterkte, je hebt alles gedaan wat je kon, daar hoef je echt niet aan te twijfelen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ik wil hem gewoon bij me houden :( iets wat niet kan. Morgen is dan tijd, en maandag zou ook kunnen maar hoe houd je je lieve vriendje goed tot maandag. En inderdaad begraven of cremeren :(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Rik »

Wat vreselijk verdrietig. Je hebt er zo lang alles aan gedaan om hem er bovenop te krijgen. En dan is uiteindelijk het lichaampje toch op.

Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Toch even proberen wat eten binnen te krijgen bij onszelf.
https://ibb.co/7VnVgBd
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door DeTut »

Sansan schreef: 29 nov 2019 12:49 Ik wil hem gewoon bij me houden :( iets wat niet kan. Morgen is dan tijd, en maandag zou ook kunnen maar hoe houd je je lieve vriendje goed tot maandag. En inderdaad begraven of cremeren :(
Misschien heb je er nog wat aan om mijn bijdrage hierover te lezen op blz 1 van 'afscheid nemen, hoe ga je er mee om...
Over bewaren:mijn ervaring is dat je een overleden kat best een of zelfs 3 dagen in huis kunt bewaren, niet vlak naast de kachel en niet bij 25 graden uiteraard. En daarna evt nog 2 dagen in een koele schuur.
Als je het lijfje vrij snel na de dood in een lieve opgerolde houding manipuleert, zal hi j zo ook opstijven, wat er uit ziet of hij slaapt.
Begraven of cremeren is uiteraard ieders keus. Bij cremeren moet je je huis uit, men kan er een ritueel voor je van maken en misschien vind je het fijn om as te kunnen bewaren. Je moet wel kunnen omgaan met de gedachte dat ze in vuur komt. Bij Begraven moet je uiteraard ruimte in je tuin hebben en willen en je moet flink graven (minstens een meter diep. Je kunt hem in een doekje of doosje begraven. Je hebt altijd een fysieke plek om bij te herinneren en kunt er een gedenkteken plaatsen. Maar voor sommigen is dit juist weer TE veel plaatselijke herinnering.
Je zult ongetwijfeld je eigen keus hierin kunnen maken. Maar ik blijf zeggen: bewaren kan best een paar dage!
Je zult dit vast pas later lezen. Weet dat ik in deze uren aan je denk (ook al ken ik je totaal niet...) want ik weet precies wat dit betekent en anderen op dit forum ook.
Wees sterk in deze uren, vast overtuigd van wat je goed doet en dat je lieverd jou dankbaar is dat je hem niet tot in het uiterste dal van ellende wilde laten dalen. Al onze katten, lieve lieve schatten...
...laten pootafdrukken op je hart...
bescherm de dieren tegen de beesten...
Plaats reactie