Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Mwa kan beter.
Super kwa gedrag en vacht, lekker speels en knuffelig. Diarree ook flink verminderd door de metronidazol. Maar zijn gewicht inmiddels 4.8 vanmorgen.
Morgen weer bellen met de dierenarts.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

En hij eet goed? Kan het zijn dat hij aan het interen is, zijn eigen spierweefsel opeet?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Hij eet op en af, maar we zitten vooral in de knel dmv zijn darmen. Bij het minste geringste spuit het eruit, dus je kunt ook niet alles proberen. We zijn erg gelimiteerd. Voelt echt zo vreselijk machteloos.. morgen moeten we wel wat knopen gehakt worden. Sowieso weer compleet bloedbeeld incl bloedarmoede, lever, ontstekingen etc. En of door de dierenarts nog, of dat maar meteen bij de Wagenrenk (internist).
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Zo. Er zit 5 gr aangemaakte RC convalescence support en wat nutri-plus gel in.
Nu maar hopen dat we morgen niet getrakteerd worden op spuitpoep, arme kerel.
Ik wacht nog op het belletje van de da.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Da gesproken.

We gaan ipv cerenia over op ondansetron. En we kunnen ranitidine drank ophalen om te kijken of dat goed werkt (en je dus ook lager kunt gaan zitten kwa dosering). Al begin ik niet beide tegelijk, eerst kijken wat de ondansetron doet, of er meer gegeten gaat worden. En of er met meer eten gelijk diarree komt.

Kanker was niet als eerste voor de hand liggend want dan zou de diarree niet zo goed reageren op metronidazol.

Budenoside als prednison eigenlijk niet voordat er eerst een betere diagnose gesteld kan worden dmv darmbiopten, omdat je met prednison geen goede diagnose meer kunt stellen.

Bah, echt een rotsituatie. Ff een endoscopie onder narcose voor de darmbiopten is echt geen aanlokkelijk idee voor als ons nieuwe plan niet werkt.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ik vond dit trouwens ook een mooi document over alle stapjes die genomen kunnen worden kwa medicatie bij ckd
https://centredmv.com/wp-content/upload ... ouston.pdf

Heb ook nog gehad over bloedarmoede- darbepoeitin maar zijn laatste waardes waren niet bar-slecht dus dat parkeren we ook even.

Geeft men in Nl wel eens calcitriol of cholecalciferol (vit d) ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Heeft hij een soort van voedselovergevoeligheid? Als dat zo is ben ik bang dat je er nooit meer vanaf komt, tenzij je hem op het goede dieet zet zodat de darmwand kan herstellen en de vlokken weer aangroeien. Mocht het een vorm van dit zijn dan beschadigt hij elke keer zijn darmwand, de vlokken sterven af en de toelaatbaarheid van andere allergenen nemen daardoor toe, plus dat zijn darmen dan niet alle voedingstoffen meer goed gaan verteren, waaronder vetten wat de beruchte spuitpoep kan veroorzaken, en dat hij tekorten oploopt.
Is dit al eens onderzocht? Wat overigens moeilijk is bij katten, een allergietest dus je kan overwegen een soort voedseldagboek bij te gaan houden en de reacties op de voeding zoals diarree. Op een gegeven moment kun je een verband gaan zien tussen voedsel en klachten.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kikimax »

Hallo, ik heb niet alles gelezen en waarschijnlijk zeg ik iets wat je allang heb geprobeerd. Maar mijn pom heeft in korte tijd al 4 kuren metrobactin gehad ivm giardia en na de laatste heb ik een tijd zoolac propaste (probiotica) gegeven en ik moet zeggen dat zijn darmen daar goed op reageren. Groeten Liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Anne, hij eet hypoallergeen. Voor een diagnose met zijn darmen is een endoscopie nodig, ook voor wat jij noemt toch? Daarnaast dus zijn pancreas en de nieren.

Kiki, heb ff zitten kijken en wij geven al probiotica maar opzich is de zoolac wel interessant vanwege die “Pediococcus acidilactiti”. Ff over nadenken, goeie!
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kikimax »

Sterkte ermee, bij pom was het ook dat de diarree (af en aan en soms brei) maar aanhield, na de metrobactin was het even goed en dan begon hij weer. De dierenarts gaf dit als tip omdat (net als bij mensen) de darmflora/darmwand helemaal van slag kan zijn door de vele antibiotica, en metrobactin bleek dus ook een antibiotica te zijn (ook al was het tegen giardia). Ik moest opzoeken wat jij bedoelde met wat erin zit, maar snap het nog niet haha. Wat is dat wat het zo "goed" maakt?
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Esmeray1983 »

Ik hoopte goed bericht te lezen :(.. shit zeg dat hij nog niet lekker gaat, bah wat een zorgen! Hoop dat de nieuwe medicatie wel gaat helpen, ik duim ook voor jullie!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Die pediococcus is een type bacterie Kikimax.


Nog geen diarree!
Dus heb hem net als gisteren weer eenmaal een spuit van 20 ml convalescence langzaam gegeven, gemengd met enzymen en heb er gelijk de probiotica pil doorheen geroerd, scheelt weer een pil om te pillen. Zo’n grote 20 ml spuit is net weinig genoeg om het oké te vinden voor hem. Mogelijk is ipakitine ook nodig? Vind ik een lastige afweging omdat vorige maand zijn ureum en fosfaat goed waren.

Ondansetron gaan we vanavond mee starten .
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Sansan schreef: 13 mei 2019 19:20 Anne, hij eet hypoallergeen.
In royal canin conavalescence zit oa melkeiwitten en kippeweiwit, niet echt hypoallergeen te noemen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Dat krijgt hij sinds gisteren erbij en daarom ben ik zo blij dat hij (nog) geen diarree heeft!! Zou echt fantastisch zijn.
Juist gekozen vanwege geen “dierlijke ingrediënten en bijproducten”.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Okee, hartstikke mooi dat hij geen diarree heeft!! Ik ga hier hard zitten duimen
Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie