Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Ja ik was er toch niet gerust op, want ik kwam ook wel uit op de max dosering maar ze zou het 3x per dag mogen hebben en ik vond dat wat veel.
Nee ze had zelfs normale pupillen, ik merkte eigenlijk vooral dat ze ervan opknapte en dat is de bedoeling ;-)

Het probleem is dat sommige katten niet goed aangeven dat ze pijn hebben en dan is het echt een zoektocht.
Dan heb je ook nog de pech dat hij niet echt in de plaatjes past.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ja precies, dan is onze kat denk ik erg gevoelig! Al hebben we dus nog nooit 0,3 gegeven dus het effect weet ik niet. Maar bij 0,1 zie je al grote pupillen bij onze kater.

Ja hè :)
Ik denk dat we het aandurven.
Maar dan wel eerst weer bloedonderzoek.
6 november is dat twee maanden geleden. Ergens wil ik hem niet meer pesten, want wat win je met onderzoek. Anderzijds geeft dat een (schijn?) veiliger gevoel van te voren te weten hoe het ervoor staat.

Ik neig wel naar lager dan normaal kwa dosering, ook omdat hij oa dus op medicatie snel reageert.

Allemaal dingen om te overleggen. Dinsdag belt de dierenarts.

En wat dacht je van het antibiotica verhaal. Hij is mega opgeknapt. Keek vanmiddag echt nog ff terug terwijl we zaten te knuffelen.. dat het verschil echt dag en nacht is met 5 weken geleden. De doorbraak was toch echt weer de ab. Ik wil er helemaal geen medicijnen in maar stoppen zie ik niet zitten. Het is echt een life saver bij hem.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Ik vond prednison ook altijd eng maar inmiddels weet ik ook dat veel afhangt van de duur en de dosering.
Als je een lage dosering geeft dan heb je minder kans op bijwerkingen zoals suikerziekte en vaak zie je dat ook pas als het heel lang gebruikt wordt.
Ik heb gelukkig ook gezien dat ze er echt heel erg van kunnen opknappen.

Het enge met bloedonderzoek is dat het je ook weer ongeruster kan maken.
Ik moet dinsdag weer met Lizzy en zie er echt tegenop, ze doet het nu zo op het zicht heel goed maar ja straks zeggen die bloedwaarden iets anders en maak ik me toch weer meer zorgen.
Ik weet niet of dat voor jou ook opgaat.

Het antibiotica verhaal, ik weet van doxycycline dat het op het immuunsysteem werkt, ik weet niet of de ab die jij gaf dat ook doet, prednison doet dat ook dus wie weet, alleen nu weet je dus nog niet wat er nou precies gaande is.

Ik begrijp dat je als hij steeds weer terug valt niet wilt stoppen, zeker niet als het verschil zo duidelijk is.

Dinsdag een spannend dagje voor ons beiden ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Nou, zeker! De vorige keer was zo positief bij ons, dat ik bang ben dat dat veranderd. Je weet dat het niet geneest dus die waardes zijn nooit zoals ik hebben wil. Ik hoop dat bij jullie de bloedwaardes positief geluid stemmen. Hard voor gewerkt met zijn allen, en het zou toch mooi zijn dat die schildklier normaliseert en de nieren een stapje verbeteren :)

Momenten moet je koesteren, here meneer de majesteit kwam wel even op de badkamer melden dat het etensbakje met RC renal select op was. Hij begon al te eten tijdens het vullen, precies zoals hij van vanouds doet als je een zak open trekt. Er stond nog genoeg hypoallergeen, maar nee dat was niet het juiste. Blij :)

Gelukkig heb jij goede ervaringen met pred. We geven al synopet en ze hebben een nieuwe orthopedische hondenmand gekregen. We wilden deze op de kast leggen maar het totale pakket wordt dan wel erg hoog. Hij ligt nu tijdelijk gewoon op de grond. Ze liggen er in, maar waarsch ga ik hem dus op de vreetschuurtjes leggen. Ben benieuwd of ze er dan langer in blijven. De heren liggen eigenlijk altijd hoog.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Ja, maar dat geldt ook voor jullie, jullie doen er ook echt alles aan.
Ik ga in ieder geval hard duimen ook voor jullie voor goede waardes, zijn gedrag is positief en dat zijn de momenten waar je de hoop weer uit kunt halen.

Goed dat je al synopet geeft, ik zou dat nu ook als eerste proberen met een kat die artrose heeft.
Wij hadden hier toen ook overal opstapjes neer gezet maar bij Oscar was het wel erg op het laatst maar ja hij was bijna 19.

In jou geval denk ik dat het wel goed komt met de prednison, je kunt hem goed lezen en daardoor ook sneller bijsturen.
Misschien werkt een lage dosering wel al goed en anders kun je voorzichtig ophogen.
Ik moet wel zeggen dat ik toen ik de uitslagen in het topic van Douraque zag ik ook wel aan jou moest denken.
Bij Lizzy waren er al dingen bekend die er bij haar ook uitkwamen.
Ik blijf balen van die internist die jij getroffen hebt.

Ik ben ook benieuwd wat ze doen als je hem op de vreetschuurtjes ( wat een naam :lol: ) legt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

We hebben RC multifunctional renal hypoallergenic
Deze ken ik ook niet, kom ik ook niet in het rijtje bij zooplus tegen.
Wel handig voor nierfalers met allergien
Liggen ze al in de ortopedische hondenmand?
Ik ben ook aan het duimen voor goede waardes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Die moet door de da besteld worden, in het buitenland hebben ze het wel.
Ze hebben nog meer multi voer ook voor blaasgruis en allergie.
Lizzy vind deze brokjes wel lekker.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Dat heb ik nooit geweten, vindt het wel een geruststellende gedachte dat het bestaat!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Anne schreef: 28 okt 2019 15:57 Dat heb ik nooit geweten, vindt het wel een geruststellende gedachte dat het bestaat!!

Ja bestaat al lang!
Zie hier de combi’s:
https://www.diergezondheidscentrumnicol ... tifunction
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Het gaat goed :)

We zijn weer begonnen met iedere dag vocht en ik zie toch verschil daarmee. Dagelijks tegenover om de twee a drie dagen. Dus we blijven het weer dagelijks doen, en dan afhankelijk van hemzelf hoeveel.

Vandaag geen cerenia, ben benieuwd de aankomende dagen zonder. De spasmo zit op twee x daags een halve en de pijnstilling 2 x 0,04. Dat houden we zo.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Wat mooi dat het goed gaat. Geniet er maar van!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ja hè!
Lang leve de clavaseptin. Dat is wel echt de grootste vinger in de pap.

Ik ben al bang voor het moment ooit te stoppen. Maar nu is nu :) denk ook dat als hij dan zonder dipt we meteen weer mogen beginnen. Alleen hoe lang totdat er evt resistentie optreedt? Maak ik me wel eens zorgen over.

Hij is wel nog wat bijterig, eet flink en zo goed als geen diarree. Ben heel benieuwd dinsdag.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Spannend en ja dat bang zijn om te stoppen dat ken ik, zeker als het dan net weer een beetje beter gaat.
Maar wel fijn op zich en ook goed dat hij het met extra vocht beter doet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ja, ik zie het net ff aan zijn vacht. Verder geen verschil. Maar het is een klein maar belangrijk detail!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Geen zorgen voor morgen, het is al fijn dat nu alles onder controle lijkt te zijn. Hopelijk blijft het nu stabiel en is er een stijgende lijn. Hoe reageert hij op het infuus? Lekker ontspannen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie