Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik hoop dat hij zo lang antibiotica verdraagt en er geen diarree van krijgt. Filou had na de eerste dag ab al de dunne, met de probiotica is het nu al over. Maar jij geeft dat al aan je katertje.
Hier draaien de duimen dat hij goed blijft! Een laatste opleving heb ik jammer genoeg ook al meegemaakt zowel bij mijn dieren als bij mijn vader :-(
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan je doet het geweldig goed! Wees trots en probeer (hoe moeilijk het ook is, weet er alles van) nu ook weer voorzichtig positief te worden, 5,3 kilo weer is positief nieuws! En je zorgt ontzettend goed voor je beestjes, mag ook weleens gezegd worden..
Ik duim voor je dat dit een stijgende lijn is 🙏🏽.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ja super he!!
Hij is nog steeds 5,3.

Wel weer een dipje.
Je ziet het meteen aan de manier waarop hij loopt, buikje opgetrokken, iets vlokkeriger vacht. Dat valt samen met bloed in de urine. Gisteten vonden we hem al iets dippen en vonden we wat rode druppels, vanmorgen lagen er meer en grotere druppels en vlekken.

Dus net toch 0,05 buprecare gegeven, en we vragen ons af of dit zijn blaas of zijn nieren zijn. Zo vol op de antibiotica is dat toch raar.

Dus ik ga morgen weer bellen. Is dit een nier infarct, is dit zijn blaas, en kan hij nu een hoge bloeddruk ontwikkeld hebben. Dus ik bel morgen ook even de plaatselijk dierenarts of ze een bloeddruk meter hebben of dat ik daarvoor naar de kliniek moet. Is in november voor t laatst gemeten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

He bah wat balen zeg :cry: Ging het eindelijk eens een tijdje goed en nu dan weer deze zorgen.
Ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Sterkte Sansan!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Esmeray1983 »

He shit..toch weer een dipje :(. Hoop dat er wat duidelijk voor je wordt na overleg met de da. Duimpjes draaien weer volop voor je!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ik word morgen gebeld.
Gisteren en vandaag even pijnstilling gegeven, mogelijk morgen wat beslissen. Wil toch weten waar de incontinentie en bloed vandaan komt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Weet je ondertussen al wat meer? Onze duimen draaien volop
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Yess we tasten een beetje in het duister.
Advies is nu toch wel ff tijdje pijnstilling doorzetten (was zo blij dat het goed leek te gaan zonder). Bloedverlies is raar, antibiotica komt goed binnen, dus het zou goed aan moeten slaan, kan eigenlijk niet vanuit de nieren komen dus het moet wel vanuit de blaas komen.
Dus nee, gek.

Wel valt het op dat het bloedverlies nu voor de tweede keer stopt met pijnstilling (eerste keer was dus 2 weken geleden toen hij de derde dag zonder antibiotica zo slecht werd en we overal bloed vonden en hij overal continue wilde plassen, ook toen stopte de rode druppels met pijnstilling). Mogelijk toch pijnlijk en dan niet goed plassen ofzo?

Doorgaan zoals we gaan.

Nu herinner ik me:
We hebben vorig jaar onze poezin met nierbekkenontsteking zo’n 6 weken op de metacam gehad, dus twee weken langer dan de antibiotica kuur duurde. Laatste twee weken heel langzaam afgebouwd. Die had dat toen ook echt nodig. (Advies was namelijk ongv 14 dagen metacam, toen we na 14 dagen de metacam stopte viel zij terug in gedrag, duidelijk ongemak, en toen zijn we dus doorgegaan tot 6 weken).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Bedoel je te zeggen dat je te snel ben gestopt met het geven van ab? Tja je doet toch ook maar wat de da je aanraad hier?
Hoe gaat het vandaag?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Ab die paar dagen gestopt kon niet anders inderdaad , afhankelijk van de hoeveelheid pillen van de dierenarts. Maar Anne kat had wel nog klachten... dus vind het wel discutabel. Nee, ik bedoelde dat we nog even doorgaan met pijnstilling. Metacam is een nsaid. Helaas is buprecare niet net als een nsaid ontstekingsremmend.

Het gaat wat blaasklachten betreft beter. Gelukkig ook nog steeds 5,1 a 5,3 kilo.
We hebben alleen echt diarreeeeee jongens... gisteren twee keer het kontje onder de douche. Plakstront wat aan zijn kont blijft hangen met in zijn mandje (of hangmand) en het loopspoor steeds een hoopje. Vloer, krabpaal, trap etc... Shit! Echt gewoon niet niet niet niet leuk.

Zag net alweer een verrassing. Dus ik ga weer poetsen. Ook stoppen we vandaag met de buprecare. Hopelijk helpt dat ook tegen de stront.

Het is wel anders, voorheen erg dun in de bak. Zonder de hele toko onder. Nu plakstront dat hij meeneemt aan zijn kont en dus overal aansmeert :-|
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

He bah :-| Het zit je niet mee, word het al iets minder? Joep had dat vroeger ook, bleek een overgevoeligheid te zijn en sinds hij overging op hypoallergieen dieet was dat over. Nu staat hij al verschillende jaren op urinaryvoer en dat gaat ook goed, alleen niet elk soort natvoer gaat goed
Denk je dat de diarree door de ab komt, wat heel goed mogelijk is?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Zotvanpoezen »

Heeft je katertje nog genoeg kracht of begint hij een beetje wankel te lopen?
Die diarree ondanks de probiotica vind ik ook onrustwekkend.
Sterkte, Sansan! Ik bewonder je volharding.
Groetjes, Carine
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Dankjullie voor je berichtjes, doet me erg goed. Dat jullie zo lief zijn mee te denken en meeleven :) ik moest echter even afstand nemen. De diarree is gelukkig wat gestopt, het zijn nu gewoon natte drollen zonder extra frequentie. Kontje schoon en gewoon in de bak.

Ook is hij nog 5,0 kilo. Gelukkig :)
Het is me nog niet geheel duidelijk of het misselijkheid is, pijn of beide. Gisteren vond ik weer rode druppels. Dat blijft ook typisch. Zwak vind ik hem soms. Of een opgetrokken buikje.

Ik weet niet zo goed wat we nu kunnen of moeten. Sowieso eerst nog 9 dagen antibiotica voordat we de 28 dagen rond zijn.

Hij heeft het wel warm, ligt veel half op zijn zij op de grond. Waarvan je je dan afvraagt: hij ligt nu meer op die manier is dat de warmte of is het een symptoom van iets. Nu ligt hij lekker in de hangmand van de krabpaal :)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Ik denk dat het gewoon de warmte is, hoe ligt hij vandaag?
Fijn dat de diarree over is en je niet meer zo hoeft te poetsen steeds.
Kijk het even een paar dagen aan en gun jezelf wat rust, je zorgen maken kan altijd nog
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Kreeg gisteren avond nog even enorme schrik! Hij stonk zuur uit zijn mond. Waarvan ik gelijk dacht... waarom stinkt hij zo uit zijn mond, check check dit ruikt niet naar ammoniak toch? Gelukkig..het stonk boven ook enorm zuur. Er lag een plein hoopje kots met brokjes en een haarbal. Dus dat opgeruimd...geur niet weg. Overal gezocht, vond ik achter de krabpaal een enorme plas donker maagzuur met wederom een haarbal. Het leek wel van een hond zoveel. Sindsdien vind ik hem er beter uit zien, minder buikje opgetrokken. Dus dat zat hem behoorlijk dwars..

Die haarballen.. kan het wel linken aan de was-sessies van zijn achterwerk met de diarree. Ze likken zich daarna toch verder droog..

Hij lag vannacht en vandaag behoorlijk als vanouds: in zijn hangmand met de kop en gestrekte voorpoten over de rand hangend . Zo kan ook echt alleen hij liggen haha.

Wel vond ik een donkere plas stinkende urine naast de bak. Mag toch hopen dat dat van hem is (andere twee gezond blijven aub) en zo ja: dan is dat met zijn antibiotica echt heel raar... dus dat houden we strak in de gaten. Ik hoop nu op weer de lift omhoog :)
Plaats reactie