Vraag mbt middel eurologist

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Vraag mbt middel eurologist

Bericht door goofy1506 »

Ik stel toch even de vraag hier.
Goofy is nu 2,4 jaar oud. Eind juni is Roxy erbij gekomen. Poes van nu 23 weken. In het begin had Goofy er wel moeite mee, als in grommen en blazen en haar ontwijken. Geen vreemd gedrag ofzo dus. Na ruim een week ging 't al veel beter. Ze aten naast elkaar, Goofy waste Roxy, ze speelden samen, lagen bij elkaar in de buurt of soms tegen elkaar aan. Maar soms was 't ook best stevig stoeien.
't enige wat me opviel na een aantal weken was dat Goofy in de ochtend tegen Roxy begon te grommen. Ook trok ze zich iets meer terug. Dat gedrag was over als ze naar de kattenbak was geweest. Ik kreeg 't idee dat ze misschien haar urine wat langer ophield. Verder plaste ze normaal, niet vaker, geen kleine beetjes, niet op andere plekken, dronk niet meer dan anders.
Op een gegeven moment toch urine en Goofy zelf laten controleren. In de urine was 1 Ding verhoogd. Geloof witte bloedcellen. Bij controle op gruis onder de microscoop niks aanwezig. PH ook prima. Ze had lichte verhoging, kon ook door de stress vd dierenarts zijn. Toch antibiotica gekregen al was ze daar niet zeker van. Week later zelfde uitslag en moest 't even aankijken. Omdat 't me niet lekker zat dat ze bleef grommen heb ik bloed laten prikken vanwege de angst voor misschien nierproblemen of iets anders. Uitslagen waren prima. Ook sdma laten testen, deze was ook prima.
Vermoeden dus toch stress. En daardoor evt blaaskrampen.
Destress besteld bij huisdierendokter. Daardoor werd ze weer losser en zagen we de 'oude' Goofy weer. Nu is de destress op en nu begint ze in de ochtend toch weer soms te brommen tegen Roxy. Is ze naar de bak geweest, dan is 't al veel minder. Maar ook overdag kan ze een keer een grom geven. De dierenarts vermoedde toen al dat ze misschien door stress wat blaaskrampen of irritatie vd blaas kan hebben.
Dierendokter weer gemaild en die raadt Eurologist aan.

Nu mijn vraag: kan ik dit geven tegen blaaskrampen/irritatie ook als er geen gruis, ontsteking oid zit en de pH gewoon goed is?
Verder is ze levendig, speels, eet goed (vers/kvv), zachte glanzende vacht.
Moet er wel bij zeggen dat de afspraak voor Roxy voor castratie gepland staat voor volgende week, maar dat ze net deze week waarschijnlijk krols is geworden. Misschien dat dat ook meespeelt in het gedrag naar de kleine...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vraag mbt middel eurologist

Bericht door Rik »

Daarom toch altijd antibiotica als er zelf geen vermoeden op bacteriën is. Anders zijn de zo moeilijk met antibiotica maar ze schrijven het bij het hoogste geringste voor.

Waarom Eurologist als Destress goed werkt?

Ja, hormonen bij een andere kat kunnen het gedrag van andere katten beïnvloeden.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Vraag mbt middel eurologist

Bericht door goofy1506 »

Zij is normaal uiterst terughoudend. En zei ook aan de telefoon dat antibiotica zelden wordt voorgeschreven bij blaasontsteking. Maar in combinatie met de verhoging en de uitslag vd urinetest toch voor gekozen om 't wel te doen.

Met de destress werd 't minder, maar ging toch niet helemaal weg.
Jij zou toch opnieuw voor de destress gaan, Rik?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vraag mbt middel eurologist

Bericht door Rik »

Ha, ok. Ik dacht dat het door de Destress wel over was. Ik heb overigens met beide middelen geen ervaring.

De Eurologist (ook huisdierendokter) is ook wel voor het verhogen van de weerstand in de blaas. Dus daar zou het dan weer wel goed voor zijn.

Je kunt natuurlijk beginnen met een kuur Eurologist. Mocht dat niet het gewenste resultaat geven kun je altijd weer op Destress terugvallen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie