Lotje ook nierproblemen.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Lotjesaartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 aug 2018 19:18

Re: Lotje ook nierproblemen.

Bericht door Lotjesaartje »

Dinky schreef: 29 aug 2018 19:40 Klinkt alsof ze stabiel is :-)
Ik hoop het zo. En dat ze dan maar heel lang zonder problemen kan blijven. Ik doe er tenminste alles aan, want ik hou ontzettend veel van haar. :grin:
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Lotje ook nierproblemen.

Bericht door ErikPhilippus »

Dat klinkt allemaal hoopgevend, het lijkt inderdaad stabiel. Goed zo, Lotje!

Die SDMA, daar zou ik me niet al te druk om maken: de referentie is 14, en aangezien er een spreiding van 10 à 20% zit in die SDMA bepaling, hoeft een waarde van 16 niet per definitie te wijzen op nierschade.

Mijn Bengaal Ginger van 2 jaar had ook een licht verhoogde SDMA - ik heb daar verder geen conclusies aan verbonden. Pas als je een trend waarneemt in herhaalde metingen van SDMA, dan zou ik daar veel meer waarde aan toekennen dan een enkele meting die statistisch gezien niet significant is. Mijn conclusie zou zijn dat Lotje hooguit licht nierfalen heeft, dus wel iets om in de gaten te houden, maar nu ook niet iets waar je je enorm bezorgd om hoeft te maken.

Heb je trouwens al eens geprobeerd of Lotje afgekoeld kookvocht van koolvis lekker vindt?
Lotjesaartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 aug 2018 19:18

Re: Lotje ook nierproblemen.

Bericht door Lotjesaartje »

Nee,dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb de vis al wel in de vriezer liggen, dus ik zal het maar eens gaan proberen.
Ja, ik ben ook heel erg blij met deze waardes en jullie stellen me ook gerust. Ik heb er erg veel gehad , dat ik hier mijn ongerustheid kwijt kon en dan daarbij, ik ben hier ook een stuk wijzer geworden.
Plaats reactie