Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 16 jul 2019 11:07 Geeft niet! Bij nood aan de man had ik je een pb gedaan.
Wij zitten inmiddels ook op de 2 x daags 0,2 a 0,3 ml. Ik vind het lastig om te bepalen of we verschil zien tussen 0,6 ml.
Ik vind het ook lastig. Wij zitten nu op 2 x daags 0,5 ml. Voorheen deed Simba het erg goed op 0,35 ml x 2 pd. Helaas zien we nu langzaam een dipje opkomen, weet niet of ik dat al bij jou had geplaatst, maar we zitten weer aan de kruimel mirtazapine elke 2/3 dagen om haar in het eetritme te houden. Gelukkig oogt ze nog vrolijk, maar ben erg bang voor komende dagen met het hete weer.. duim duim voor al onze beestjes met die hitte 🙏🏽
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Hoe gaat het met Simba?
Doen de andere dosering medicijnen goed?
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 01 aug 2019 19:26 Hoe gaat het met Simba?
Doen de andere dosering medicijnen goed?
Hi Sansan,

Lief dat je ernaar vraagt!
Het ging goed, met toevoeging van een kruimel Mirtazapine elke 3-5 dagen, puur om die eetlust weer even een kickstart te geven. Wij zijn daardoor 2 nachtjes naar Antwerpen geweest met een paravetinair (ze is echt geweldig!) als thuisoppas, alles ging top, ook eten, maar gelukkig kwamen we zondag weer thuis want ja hoor; slechte tot geen eetlust. Dus wij gaan nog even door met Emeprid, cerenia, max dosering zantac en af en toe Mirtazapine, maar zo kunnen we niet door blijven gaan, dus ik hoop zo op verbetering 🙏🏽🙏🏽, want ze is nog wel vrolijk, knuffelig & speels..
Ga nu op jouw pagina kijken hoe het gaat met je poezels..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Die dip was gelukkig na een paar uurtjes over..blijft steeds zorgelijk pff.
Maar voorlopig doet ze het goed, Emeprid helemaal afgebouwd, die begon volgens ons weer tegen te werken. De Cerenia en ienemini kruimeltje (1/16e en daar weer een klein stukje van, zo klein) Mirtazapine zit er nog in. En 0,5 ml Zantac, maar die zantac blijft erin, al hoop ik de dosering straks weer af te kunnen bouwen.
Al met al is het spannend, ze reageert erg op het warme weer, en haar alvleesklier ook. We zijn dan ook erg blij dat het weer afkoelt. weet dat het binnenkort een keer gaat gebeuren, hopelijk duurt het nog even 🙏🏽. Al die medicijnen en haar destijds al verhoogde nierwaarden, plus vertikt ze het om niervoer te eten.. maar ze geniet echt nog ontzettend, rent achter vlinders aan, knuffelen thuis, knuffelen buiten en gek op haar valeriaankussentjes. Dan lijkt ze weer even 6 ipv 16. Wat hou ik toch van die kleine blije lieverd ❤️
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Nou, zo te horen heb jij ook wel je zorgen om Simba....
Ondanks alles kan ze nog wel genieten, da's toch het belangrijkste...
Knuffel voor die kleine blije lieverd!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Gelukkig hebben jullie weer een balans gevonden! Welke valeriaankussentjes gebruik je? 6 ipv 16 klinkt goed, volhouden Simba!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ErikPhilippus schreef: 10 aug 2019 22:47 Nou, zo te horen heb jij ook wel je zorgen om Simba....
Ondanks alles kan ze nog wel genieten, da's toch het belangrijkste...
Knuffel voor die kleine blije lieverd!
Ja mn hoofd draait weer overuren, blijf toch zoeken naar oplossingen die er waarschijnlijk niet zijn..maar goed, inderdaad heel blij dat ze nog zo geniet, dat is het belangrijkst :).

Ik ga de knuffel doorgeven, thanks Erik!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 11 aug 2019 10:13 Gelukkig hebben jullie weer een balans gevonden! Welke valeriaankussentjes gebruik je? 6 ipv 16 klinkt goed, volhouden Simba!
Hoi Sansan,

Het blijft spannend, vandaag zit ze op 18 uur na de laatste kruimel Mirtazapine en eet alweer moeilijk..wie weet trekt het straks nog bij 🙏🏽, zal niet de eerste keer zijn dat ik te vroeg roep dat ik me zorgen maak :).

Ze is gek op de valeriaankussentjes vab zooplus, spotgoedkoop en ze vindt ze zo geweldig!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Hi allemaal,

We zijn nu al meer dan 2 maanden bezug met max dosis zantac & ook Mirtazapine. Ik hou lijstjes bij van negatieve en positieve dingen en zit er meer dan bovenop.

Ze is mn allesje..juist daarom moeten we haar laten gaan, ze verdient een goede levenskwaliteit en anders een pijnvrij plekje bij haar broertje.

Haar lieve Da is net geweest en ze heeft nu ook atrose, ze reageert al een tijdje gevoelig op haar lijfje/ruggetje en mn vermoedens kloppen helaas. En haar gebit ziet er vreselijk uit..natuurlijk door al het natvoer het afgelopen jaar..

Schijnbaar is de alvleesklier niet zo pijnlijk, dat betekend dat haar nieren erg verslechtert zijn, aangezien ze nu bijna een kilo minder weegt, die afname ging in hele kleine stapjes. Dus gaan we bewust Metacam geven in een lage dosis om haar nu de komende 2 weken ALLES geven wat ze wilt, echt alles. Ga zoveel mogelijk tijd met haar besteden en haar zo gelukkig mogelijk maken. En ook ‘het moment’ gaan we liefdevol, kalm & speciaal maken voor haar. Langer willen we niet wachten, zodat ze niet nog verslechtert, ze is nu al zielig, de mirtazapine maskeert de boel natuurlijk enorm.

Sorry als ik onduidelijk ben, ben vreselijk emotioneel, kan het allemaal niet goed op ‘papier’ krijgen. Mn hart huilt, mn alles huilt. Ben kapot...💔 kom niet meer uit mn woorden
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Kikimax »

Mijn hart huilt met je mee. Wat heb je veel gedaan en geknokt. Ik gun je mooie laatste weken met elkaar. Ik heb diep respect voor deze beslissing, absoluut uit liefde genomen. X liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Wat ontzettend sneu. Heel veel sterkte de komende weken.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Synemios »

Wat ontzettend moeilijk, ik hoop dat jullie nog 2 mooie weken samen krijgen.
Je hebt zo hard geknokt maar soms is dat niet meer genoeg en dan blijft alleen deze beslissing nog over.
Heel veel sterkte
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Lieve Synemios, Douraque & Kikimax,

Thanks voor de lieve woorden, die steun voelt fijn..voel me heel alleen in mn verdriet en probeer blij te zijn voor Simba.. Ben ontzettend dankbaar dat ik haar zolang mocht hebben, ondanks dat het eigenlijk veel te kort voelt. Ze is zo mooi en zo lief, dat pure zieltje verdient het om niet te lijden.. vandaar de keuze voor metacam en dan maar voor een korte periode,want Buprecare geeft haar zo’n onrust en die nieren zijn toch al op hun einde.

Ik ben echt zo vreselijk verdrietig, kan het niet omschrijven 😢💔
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Synemios »

Wij hebben die beslissing met Oscar ook gemaakt op het laatst.
Metacam was voor hem het beste en we hebben hem alles gegeven wat hij wilde.
En achteraf sta ik nog steeds achter die beslissing.
Dat Simba zich zo comfortabel mogelijk voelt is nu het allerbelangrijkste,
maar ja dit doet heel veel pijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Synemios schreef: 22 aug 2019 20:16 Wij hebben die beslissing met Oscar ook gemaakt op het laatst.
Metacam was voor hem het beste en we hebben hem alles gegeven wat hij wilde.
En achteraf sta ik nog steeds achter die beslissing.
Dat Simba zich zo comfortabel mogelijk voelt is nu het allerbelangrijkste,
maar ja dit doet heel veel pijn.
Wat sterk van jullie. Dit sterkt mij ook aan, dankjewel daarvoor. Sta alleen voor die beslissing en mn da is zo’n kanjer, zij heeft met elke stap meegeholpen en samen met haar hebben we Simba nog zo’n mooie tijd gegeven. Heb haar dan ook gevraagd met hulp in deze beslissing, wat zou zij doen als mens en als dierenarts? Hoe vind zij Simba nu? Heb boekjes vol met lijsten bijgehouden en het was tijd voor haar visie ook..mijn onderbuik en hoofd zei hetzelfde, wilde niet dat mijn hart de beslissing zou blokkeren.
We hopen op 2 weken, maar ook daarin ga ik hard voor mezelf zijn, niets rekken, alles tot in de puntjes bijhouden en werken als een paard om haar alles te geven wat ze wil en nodig heeft. als het volgende week moet, dan maar zo. Maar niet net als Tijgertje, daar heb ik nog steeds het (schuld)gevoel & twijfels over hoe ik het aangepakt heb, dat plekje blijft zwart in mn hart.
Iets in me is blij dat ze straks samen zijn en weer als ying en yang in een rondje liggen.
Ooit is de cirkel weer rond en zijn we allemaal weer samen ❤️
Plaats reactie