Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

O, wat gaat dat snel. Ik kan me herinneren dat ik ook nog een fles metacam in de kast had staan voor het geval het goed mis ging met Bowy. Maar daar was ze nooit aan toegekomen. Voor haar had ik ook besloten dat het na 2 dagen goed was. Met pijn in mijn hart... maar goed voor haar.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

:( heel veel sterkte
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Ok de da gesproken. Simba kreeg even een opleving net, knuffeltje gehad en ze wilde 10 gram eten. Ik gaf aan; als ik haar het weekend doortrek, doe ik het denk ik voor mezelf. Da gaf aan dat ze het liever thuis doet voor Simba en dat het juist voor haar beter zou kunnen zijn en helaas vandaag avond/nachtdienst heeft en dus niet weg kan, maar ons wel daar kan ontvangen. En zondag heeft ze ook spoeddienst, dus kunnen we evt ook terecht. Ze zou het heel vervelend vinden die stress voor Simba en wij ook. Hoe moeilijk is dit?!
Maar goed, ze zei; geef haar gerust wat extra mirtazapine en ik ben hier toch, dus komen kunnen jullie alsnog komen, maar wie weet doet die kruimel mirtazapine toch zn werk.
En samen mijn lijst doorgenomen en we zagen beiden dat ze na de metacam minder begon te eten, dus weet niet of ik de metacam nog wil geven, denk het niet. Hopelijk trekt ze straks nog meer bij, ze zit alweer bij me op de bank..

Besloten geen prednison meer toe te voegen ivm eventuele nare bijwerkingen. Dus duimen alsjeblieft allemaal dat ze dit weekend nog lekker kan genieten en we de dinsdag kunnen halen.

Naar gevoel in mn buik omdat het met Tijgertje ook zo ging, maar dat liep slecht af, maar kwijlend vd stress naar de kliniek was nog dramatischer geweest voor hem. Denk dat het trauma voor mij erger was dat weekend dan voor hem uiteindelijk, want hij at nauwelijks, maar kwam veel kroelen/afscheid nemen op zn laatste dagen. Daarom durf ik ook niet met Simba naar de kliniek, de laatste keer ging afschuwelijk in februari, vandaar dat we alles thuisdoen..

Pff hoop dat ik hier goed aan doe 🙏🏽
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Ach, wat moeilijk! Je weet natuurlijk nooit hoe het de volgende uren met haar zal gaan. Ik hoop dat ze niet te snel achteruit meer zal gaan.

Ik heb het met mijn poes Pitoe ook meegemaakt. Afspraak om haar thuis te laten inslapen was op een woensdagochtend gepland omdat dit mijn vaste vrije dag is. Ik wou alleen zijn met haar terwijl de kinderen naar school waren en mijn man aan't werk. Uitgerekend die dag moest ik van mijn baas mijn vrije dag wisselen. Ze haatte katten en had geen begrip daarvoor. Ik had de afspraak verplaatst naar de namiddag, ik ging de kinderen wel buiten sturen. Maar het had niet mogen zijn! Toen de kinderen thuiskwamen en ik nog aan het werk was, vonden ze Pitoe in coma half uit de zetel hangend. De da is dan zo snel mogelijk gekomen en ze is ingeslapen in de armen van mijn dochter .
Nu nog ben ik boos op mezelf dat ik dit Pitoe en de kinderen aangedaan heb.

Simba heeft het geluk dat je bij haar kan blijven. Ik hoop van harte dat ze het nog enkele dagen stabiel blijft.
Ik vind dat katten een belangrijke plaats in ons leven hebben en ook de zin in het leven geven. Ik kan het niet goed verwoorden, maar het komt erop neer dat ik niet zonder kat zou kunnen leven. Ze zijn een echte meerwaarde van het leven.
Sterkte,
Carine
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Och Carine,

Ik voel zo met je mee, hoe triest voor jou en Pitoe. Ik hoop dat je jezelf niet de schuld geeft, zou die baas van je wel een klap voor haar *** kunnen verkopen pfff. Pitoe weet dat jij het heel goed bedoelde.. Toch kan ik me voorstellen dat het nog pijn doet.

Tot zover gaat Simba best ‘ok’. Ik kook me suf aan kip en vis en ze mag alles en daar geniet ze stiekem een beetje van. Belachelijk veel lopen samen buiten, prima, mama werkt toch veel aan huis, de laptop komt tevoorschijn wanneer zij slaapt. Ze heeft lekker gegeten net en ligt bij ons in de woonkamer op haar tapijtje. Hopelijk houdt ze deze stemming vast tot dinsdag 🙏🏽. Heb jullie duimpjes nodig. En geen zorgen allemaal, ik wacht zeker niet tot het uiterste, de spoedartsen staan klaar voor ons en ik hou elke seconde bij.

En Carina; ja katten zijn heel bijzonder, dieren in het algemeen al en katten helemaal. Deze pure liefde en zorg voor hen, maakt ons allemaal een stuk vollediger als mens ❤️. Hoop dat je altijd poezebeestjes om je heen zult hebben, knuffel van Simba en mij
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Synemios »

Ik weet dat je doet wat voor Simba het beste is.
Wat is ze mooi.
Ik duim door en hoop op nog een paar mooie dagen, en ik wens je nogmaals heel veel sterkte toe.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Dankjewel lieve Synemios ❤️. Ben zo blij dat ik hier van me af mag schrijven, het helpt echt een beetje.. Weet je wat gek is? Ik voel steeds alsof Tijgertje op haar wacht ofzo, kan het niet precies beschrijven..mooi gevoel, sterkt me aan 🙏🏽
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Afbeelding
voor de nog fijne laatste momenten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Lieve Esmeray, tuurlijk zal ik het ganse weekend aan Simba denken zodat ze nog ten volle kan genieten en smullen bij jou!
Mijn duimen draaien op volle toeren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Dankjewel lieve allemaal, de duimpjes worden gewaardeerd hier!

Update: de knuffels worden langzaam minder en anders, niet meer op bed bijvoorbeeld, wel in de hal op de grond. Dus ze weet het, voelt ook alsof Tijgertje steeds sterker aanwezig is, dat heb ik nooit eerder gehad ❤️. Dat geeft me de nodige rust om dit goed te doen voor lieve Simba. Ze geniet van het feit dat ze alles mag eten, ze vraagt, wij geven. Ze kwam met de Mirtazapine gisteren op zo’n 160 gram, dat was super, volhouden zo meissie!!

We gaan zodra ze wil naar buiten met haar en ook daar geniet ze van. Maar heel blij voor haar als het dinsdag is en de da thuiskomt, want ze oogt moe en een beetje chago. Praat veel tegen haar over dat haar broertje wacht en dat mama later ook komt, ze reageert daarop, knipogen, pootjes open en dicht, heel lief en mooi. Ergens geloof ik dat Tijgertje erbij is om te voorkomen dat het zo wordt net als bij hem. En voor het eerst komen er van zijn weekend ook mooie herinneringen binnen bij me, dacht dat ik aan dat weekend geen enkele mooie herinneringen had. Denk dat de shock al die mooie dingen niet toeliet. Gisteren dacht ik plots; oja dat deed ik met hem ook, hij voelde zich daardoor ook fijn en geliefd, natuurlijk ben ik goed voor hem geweest! Dat doet me goed, dat betekend dat dat trauma langzaam z’n plek begint te krijgen. 🙏🏽

Hopelijk weer een ‘goede’ dag vandaag! 🌟
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Dinky »

Wat klinkt dat alsof het nu heel mooi gaat met afscheid nemen voor zover dat mooi kan zijn!

Duimen draaien dat simba nog even 'doorkachelt' totdat de da thuis kan komen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Dinky schreef: 24 aug 2019 09:46 Wat klinkt dat alsof het nu heel mooi gaat met afscheid nemen voor zover dat mooi kan zijn!

Duimen draaien dat simba nog even 'doorkachelt' totdat de da thuis kan komen
Inderdaad Dinky! Het gaat echt soort van mooi, hoe cru ook met de situatie.

Maar heb net een ENORM cadeau gekregen, miauwen, mij naar de bank leiden en ja hoor, op schoot en daarna naast mij, onwijs knuffelen, spinnen op haar zij, pootjes open en dicht op mn hand. HEERLIJK, ben mega dankbaar, bijna een half uur lang!! 🙏🏽❤️
Het had misschien toch zo moeten zijn dat het dinsdag wordt zeg ik heel voorzichtig en hoopvol 😊
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Synemios »

Wat mooi dat het zo rustig verloopt allemaal 💜
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Heel herkenbaar, ik heb met 1 van mijn katten met hartfalen en nierfalen ook 1 week tijd gekregen om afscheid te nemen .
Ik was helemaal alleen thuis met hem en die week zal ik nooit vergeten...
Ik hoop dat Simba en jij nog tot dinsdag zullen genieten van elkaar.
Ik denk vaak aan jullie!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Zotvanpoezen schreef: 25 aug 2019 06:06 Heel herkenbaar, ik heb met 1 van mijn katten met hartfalen en nierfalen ook 1 week tijd gekregen om afscheid te nemen .
Ik was helemaal alleen thuis met hem en die week zal ik nooit vergeten...
Ik hoop dat Simba en jij nog tot dinsdag zullen genieten van elkaar.
Ik denk vaak aan jullie!
Wat mooi! Hier gaat het afscheid ook nog steeds lief en mooi. Hoop echt dat ze het zo volhoudt ondanks de hitte.. Jullie steun maakt me ook positief en daardoor kan ik beter genieten van haar, bedankt daarvoor ❤️
Plaats reactie