Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Dinky »

Klinkt positief ;-)
Hier wordt morgen ook megeduimd want ondanks alle genomen maatregelen blijft het altijd spannend!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Fijn dat je mij bedankt, maar het laatste bedankje was (terecht) voor Rik ?!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Rik schreef: 25 sep 2018 18:39 Fijn dat de uitslag de conclusie van de echo bevestigd. Nu kun je ergens aan werken.

Ja, je doet het beste voor haar. Alle onderzoeken en daarop handelen. Meer kun je niet doen en meer kan ze niet wensen.

En dan nu de ontzettend spannende dag morgen. Ik zal duimen dat alles voorspoedig gaat en dat ze daarna snel zonder Buprecare kan en weer lekker kan eten. Sterkte morgen.
sorry Rik, ik las niet goed en dacht dat Erik dit geschreven had 🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️, maar jij bedankt! Ik hou jullie op de hoogte
hoogten
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ErikPhilippus schreef: 25 sep 2018 22:26 Fijn dat je mij bedankt, maar het laatste bedankje was (terecht) voor Rik ?!
hahaha ja ik zag het 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ stom van mij
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Dinky schreef: 25 sep 2018 18:59 Klinkt positief ;-)
Hier wordt morgen ook megeduimd want ondanks alle genomen maatregelen blijft het altijd spannend!
Dankjewel Mirjam! zit nu bij haar in de opname, ze zit aan het infuus en wordt denk ik over een uurtje geholpen :) inderdaad spannend, maar ik voel me gelukkig rustig en zij is daardoor ook rustig
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Het is inderdaad fijn dat je zo lang bij haar mag blijven. Aan het infuus in zo'n kill hokje helemaal alleen is ook maar niets.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Esmeray1983 schreef: 26 sep 2018 11:21 hahaha ja ik zag het 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ stom van mij
Nou ja, het scheelt maar 1 letter :grin:
De duimen draaien hier!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

lieve allemaal, de operatie is geslaagd!!! ze is rustig aan het wakker worden en wij kunnen hier wel janken van opluchting!! poeeeehhh zeg 😅.
Om 16h kunnen we haar ophalen, ze ligt nu nog lekker onder de lamp aan het infuus. Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen want het was zo lief en aandoenlijk vanochtend samen 😻, ze bleef zo lekker kalm met ons erbij.. Plus was ze erg nieuwsgierig en niet bang naar de andere katten/kitten toe daar, dus ja Erik, zodra ze beter is, toch maar eentje (of twee) erbij adopteren voor haar 🤗.
Er is uiteindelijk maar 1 kiesje getrokken, de rest was goed schoon te maken en straks nemen we alles samen door incl bloeduitslagen.
Bedankt alledrie voor jullie steun, deed ons (mijn vriend en ik) erg goed en Simba is ook dankbaar dat jullie zo meeleven!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Yippee. Gelukkig. Fijn dat de rest goed schoon te maken was. Scheelt toch weer wat tandjes :)

Ik weet niet of het hier al gezegd was maar ik vraag altijd de factuur en kopie van de bloeduitslagen mee naar huis (of dat ze die per e-mail sturen). Zo bouw je zelf een dossier op en als je iets wilt weten van hoe, wat en hoeveel dan kun je makkelijk daar naar teruggrijpen (zonder eerst weer de DA te bellen).

Voor nu de grote opluchting dat alles goed gegaan is... en straks weer lekker knuffelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Dinky »

Superfijn dat het goed is gegaan :-D
Kan zijn dat er door de narcose vandaag nog niet direct gegeten wordt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Fijn te horen! Goezo Simba, goedzo dierenarts, goedzo baasje!
Nu even rustig bijkomen, en natuurlijk veel knuffelen.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

het gaat niet goed weer met Simba.
Ze heeft duidelijk weer of nog buikpijn (alvleesklierontsteking). nu heeft ze Buprecare en gaat daar eigenlijk ook niet beter op. ze spint al lang niet meer, laat zich niet aaien, wil eigenlijk geen contact. Eet wel door de medicatie maar verder echt 0 plezier, echt zo sneu!! Kan zo toch niet doorgaan met haar? :( dan ben ik toch weer egoïstisch bezig? pff mn wereld stort echt een beetje in..

weet iemand wellicht een goed alternatief voor Buprecare?

weet iemand een
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Mmmm, da's een stuk minder, arme Simba. Buprecare is een sterke pijnstiller, dat zou toch de buikpijn behoorlijk moeten kunnen onderdrukken. Welke dosis buprecare geef je? En is het vastgesteld dat het om alvleesklierontsteking gaat?
Wat geef je voor voer? Je kan vaak de pijn in de alvleesklier verminderen door pancreasenzymen door het voer te mengen.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

hoi Erik,

Dankjewel voor je snelle reactie en tips! De dosis Buprecare is 2x per dag 1.5-2.0 ml onder haar tongetje..ze eet wel beter hierdoor maar is stoned en loopt de gehele dag doelloos rond en wil niet aangehaald worden. Zelfs s nachts komt ze niet meer knuffelen :(. Beestje leeft enkel toe naar haar eetmomentjes. Ze is wel zichtbaar verlost van haar kiespijn aangezien ze wel weer stukjes eet en niet perse gourmet mousse nodig heeft.
die enzymen heb ik het over gehad met de da, ze gaan maandag eind vd middag samen in overleg over Simba, had ook al aangegeven dat haar ontlasting krijtachtig is en ze gaf aan dat ze dat met haar hoofdarts gaat bespreken omdat dat inderdaad kan aangeven dat die enzymen toevoegen een goed idee is. dinsdag hoor ik meer.
Verder geef ik haar nu Shesir en almo nature, dat eet ze graag en leek mij licht verteerbaar aangezien ik las dat vet voedsel de boel verergert..
Ik kan helaas ook maar weinig vinden over de alvleesklieronsteking en ik zoek me suf. Als iemand meer info heeft graag.. en als je meer tips voor eten hebt Erik, hoor ik het ook graag!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

En ja na de tweede uitgebreidde bloedtest ivm met de uitslag vd echo is er duidelijk een alvleesklieronsteking aanwezig. Hier heeft ze waarschijnlijk al die tijd last van gehad toen wij dachten dat het haar nieren waren..
Plaats reactie