Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Als je vind dat je al te lang bezig bent, mag je haar gerust laten gaan zonder je schuldig te voelen. Dat laatste zal niet makkelijk zijn, maar ik denk dat je je minder schuldig zal voelen als je het niet te lang uitgesteld hebt. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik een klein beetje te lang op verbetering gehoopt heb, en dat maakt het moeilijker te verwerken (Pitoe en Rambo) Maar soms gaat het ineens zo snel...Als ik nog eens zo'n moeilijke beslissing moet nemen, dan zou ik aan de da vragen of ik zelf medicatie mag geven om de kat al in een licht roesje te brengen voordat hij ter plaatse komt om stress te vermijden. Een collega van mij heeft het ook gedaan, en zijn poes is in alle rust heen gegaan.
Veel moed!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

hoi lieve allemaal,

Doet ons erg goed al deze steun, echt bedankt vanuit het hart..
Oh Oh wat is dit moeilijk zeg..want ondertussen vermoed ik ook dat ik een soort van hyperalert ben na alle intensieve zorg zeg ik met grote schaamte, heb het overzicht niet meer..
Daarom ben ik gisteren naar de da toegelopen, na mn emotionele bericht hier en heb uitgelegd hoe erg ik in de war ben ondanks mn lijstjes etc, bang dat we de grens teveel verleggen en het niet op tijd te stoppen voor haar..
Wat een fantastisch team met mensen in die kliniek zeg.. De da snapte me helemaal en vertelde me dat het goed kan dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ze gaat ons begeleiden in dit proces, tranen met tuiten was het, de assistente liep ook helemaal vol..
Sinds gisteren moeten we 2 verschillende lijsten bijhouden (want toen ik thuiskwam van werk had ik plots weer een vrolijke Simba, geen diarree meer en at ook weer, dus dipje was van diarree). 1 lijst met negatieve momenten, terugtrekken, niet goed eten, diarree etc. en 1 met positieve momenten, knuffelen, spinnen, begroeten bij de deur, samen slapen etc. Dan moeten we deze maandag naar haar toemailen en gaat zij er ook eerlijk naar kijken en dan hebben we weer overleg. plus hebben we maandag en dinsdag beiden vrij om de situatie goed te monitoren..

Sansan, over de prednison..ik snap je helemaal en bedankt voor je advies. bij Tijgertje heb ik dat dus wel gedaan, maar zit bij Simba op het punt dat ik niet zomaar weer wil veranderen of toevoegen, wat als ze slecht reageert net als tijgertje toen, die kreeg een prednison spuit en ging zo hard achteruit de volgende dag.. Eerst even overzicht en dan weer overleg maandag en die prednison hou ik zeker in mn achterhoofd, wil even geen panieksprongen maken maar zal dit wel bespreken met de da :)

@Erik. Prachtig bericht ook, jullie steun doet me zo goed, dankjewel..
Gisteren na werk lagen we samen op de bank, ze lag als een baby in mn armen met haar grote lijfje, lekker te spinnen en ik vroeg haar; lieverd, ben je moe? moe van het vechten? Je hoeft niet voor ons hè, ik ben je juist zo dankbaar voor de 15 prachtige jaren vol steun en liefde voor mij, je bent mn meisje en mn grote liefde en hebt mij meer dan alles gegeven, dankzij jou leef ik nog (ze hebben mij 10 jaar geleden gewekt in een brandend huis en dankzij die 2 engeltjes waren we net op tijd weg). Nu mag ik echt een mama zijn voor je en aan jouw gevoelens denken, jou rust gunnen ondanks mn verdriet, tijd voor mij om enkel te geven..ik heb begrepen dat ouders dat doen..dat maakt me ook trots, een goede mama voor je zijn en jij bent ons kindje en verdient rust als je dat nodig hebt.. vergeet niet dat je broertje er ook is voor je daar en je nooit alleen zult zijn.. En..als je wel wilt blijven, zullen we altijd alles voor je doen, wat jij nodig hebt lief kleintje van me..en een traantje rolde over mn wang..
Zo mooi, ze keek me heel intens aan en leek me te snappen, zo'n liefdevolle blik.. en gaf een kopje.. Het lijkt alsof zij het ook nog niet weet, klinkt dat gek Erik? Ik geef haar nu even de tijd en zal maandag weer even kletsen met haar..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Zotvanpoezen schreef: 28 mar 2019 15:00 Als je vind dat je al te lang bezig bent, mag je haar gerust laten gaan zonder je schuldig te voelen. Dat laatste zal niet makkelijk zijn, maar ik denk dat je je minder schuldig zal voelen als je het niet te lang uitgesteld hebt. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik een klein beetje te lang op verbetering gehoopt heb, en dat maakt het moeilijker te verwerken (Pitoe en Rambo) Maar soms gaat het ineens zo snel...Als ik nog eens zo'n moeilijke beslissing moet nemen, dan zou ik aan de da vragen of ik zelf medicatie mag geven om de kat al in een licht roesje te brengen voordat hij ter plaatse komt om stress te vermijden. Een collega van mij heeft het ook gedaan, en zijn poes is in alle rust heen gegaan.
Veel moed!
Heel herkenbaar is dat..dat gevoel had ik ook bij Tijgertje..voelt daardoor nog zwaarder he?
Juist door die ervaring met mn lieve Tijger, ben nu zo gekke sprongen aan het maken..daarom zo blij met dit forum en de da. Voordat jullie denken dat ik zo hyper thuis doe haha, ben gewoon kalm en gezellig bij haar, mn overzicht is gewoon weg en doet van hyperalert, zie elk ding als enorme setback, komt vanuit de angst om haar te lang mee te slepen. en ze heeft natuurlijk ook flink we dipjes gehad sinds vorig jaar..

Bedankt ook voor de tips van het roesje, zal dat ook alvast bespreken met de da en natuurlijk bedankt voor de steun..
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Kikimax »

Wow, ik lees trouw mee, maar reageer niet vaak, maar nu raakte je me zo dat ik het wilde laten weten. Elke morgen open ik dit forum met de hoop dat het beter gaat. Heb zelf vorig jaar een poesje met nier_en schildklierproblemen gehad en herken het hyperalert zijn. Op een gegeven moment was ze op en gaf dat ook mooi aan. Het gesprekje vind ik prachtig, wat een liefde spreekt eruit. En superfijn team om je heen. Ik blijf duimen voor jullie uiteraard. Heel veel sterkte en wijsheid. Groetjes Liane, poot van puck, max, Kiki, kaatje en pommetje
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door nellebel »

Open dit onderwerp nu voor het eerst omdat ik er geen ervaring mee heb. Wat een mooi en heftig moment met Simba. Heb ik met Flippie ook gehad, die intensieve zorg, die intense band. Blijf vooral lekker in gesprek met haar. Wat Erik ook zegt, ze begrijpt je en zal je helpen met je beslissing, wat die ook zal zijn. Ik zit hier te janken. Enerzijds omdat ik je verdriet zo mee voel anderzijds omdat ik het zo mooi vind hoe je band met Simba is. Onbetaalbaar en onvergetelijk. Dikke knuffel en kus voor jullie samen.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Kikimax schreef: 29 mar 2019 11:52 Wow, ik lees trouw mee, maar reageer niet vaak, maar nu raakte je me zo dat ik het wilde laten weten. Elke morgen open ik dit forum met de hoop dat het beter gaat. Heb zelf vorig jaar een poesje met nier_en schildklierproblemen gehad en herken het hyperalert zijn. Op een gegeven moment was ze op en gaf dat ook mooi aan. Het gesprekje vind ik prachtig, wat een liefde spreekt eruit. En superfijn team om je heen. Ik blijf duimen voor jullie uiteraard. Heel veel sterkte en wijsheid. Groetjes Liane, poot van puck, max, Kiki, kaatje en pommetje
Oh wat een lieve reactie Lianne..raakt mij ook. enorm! Het is ook fijn om te horen is dat meer mensen dit hadden, voel me een beetje een rare snuiter en alsof ik faal, heb altijd het idee gehad dat ik erg goed voor ze was totdat ik helemaal in de war raakte toen ze ziek werden, stom he? Terwijl ik weet er ik er alles aan doe om de boel zo aangenaam mogelijk te maken voor haar..

Dankjewel voor de steun en een knuffel voor jouw poezenteam ❤
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Lief!!!! Volg je buik, Simba wilt nog van jouw liefde genieten.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Esmeray1983 schreef: 29 mar 2019 11:45 @Erik. Prachtig bericht ook, jullie steun doet me zo goed, dankjewel..
Gisteren na werk lagen we samen op de bank, ze lag als een baby in mn armen met haar grote lijfje, lekker te spinnen en ik vroeg haar; lieverd, ben je moe? moe van het vechten? Je hoeft niet voor ons hè, ik ben je juist zo dankbaar voor de 15 prachtige jaren vol steun en liefde voor mij, je bent mn meisje en mn grote liefde en hebt mij meer dan alles gegeven, dankzij jou leef ik nog (ze hebben mij 10 jaar geleden gewekt in een brandend huis en dankzij die 2 engeltjes waren we net op tijd weg). Nu mag ik echt een mama zijn voor je en aan jouw gevoelens denken, jou rust gunnen ondanks mn verdriet, tijd voor mij om enkel te geven..ik heb begrepen dat ouders dat doen..dat maakt me ook trots, een goede mama voor je zijn en jij bent ons kindje en verdient rust als je dat nodig hebt.. vergeet niet dat je broertje er ook is voor je daar en je nooit alleen zult zijn.. En..als je wel wilt blijven, zullen we altijd alles voor je doen, wat jij nodig hebt lief kleintje van me..en een traantje rolde over mn wang..
Zo mooi, ze keek me heel intens aan en leek me te snappen, zo'n liefdevolle blik.. en gaf een kopje.. Het lijkt alsof zij het ook nog niet weet, klinkt dat gek Erik? Ik geef haar nu even de tijd en zal maandag weer even kletsen met haar..
Ontroerend relaas.... Herkenbaar ook - ik heb het inslapen van Dalí destijds afgezegd, en met een week uitgesteld. Hij gaf aan dat hij er nog niet klaar voor was..... Dus het klinkt helemaal niet gek, vertrouw op je gevoel, en de band die je met je lieverd hebt.

Hopelijk heb je nog vaker dit soort intensieve, liefdevolle momenten samen met haar. Dan ben je samen in het nu, en dat zijn ook de momenten die later naar boven komen drijven, en een balsem zijn voor de pijn.

Lieve groet,
Erik
Laatst gewijzigd door ErikPhilippus op 29 mar 2019 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

nellebel schreef: 29 mar 2019 12:02 Open dit onderwerp nu voor het eerst omdat ik er geen ervaring mee heb. Wat een mooi en heftig moment met Simba. Heb ik met Flippie ook gehad, die intensieve zorg, die intense band. Blijf vooral lekker in gesprek met haar. Wat Erik ook zegt, ze begrijpt je en zal je helpen met je beslissing, wat die ook zal zijn. Ik zit hier te janken. Enerzijds omdat ik je verdriet zo mee voel anderzijds omdat ik het zo mooi vind hoe je band met Simba is. Onbetaalbaar en onvergetelijk. Dikke knuffel en kus voor jullie samen.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
och wat een mooie berichten zeg, jullie sterken me echt aan! Heb hier traantjes van liefde en verdriet tegelijk, hoe mooi dat we hier niet alleen in staan en dat we jullie steun ook mogen voelen. Ik voel me dankbaar, dankbaar voor mn inderdaad zo onbetaalbare en onvergetelijke band met haar, dankbaar voor jullie steun in deze moeilijke tijd. Jullie allemaal zorgen ervoor dat ik meer rust heb hierin en krachtiger voel, dikke knuffel terug van mij en Simba Nellebel x
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ErikPhilippus schreef: 29 mar 2019 12:18 Ontroerend relaas.... Herkenbaar ook - ik heb het inslapen van Dalí destijds afgezegd, en met een week uitgesteld. Hij gaf aan dat hij er nog niet klaar voor was..... Dus het klinkt helemaal niet gek, vertrouw op je gevoel, en de band die je met je lieverd hebt.

Hopelijk heb je nog vaker dit soort intensieve, liefdevolle momenten samen met haar. Dan ben je samen in het nu, en dat zijn ook de momenten die later naar boven komen drijven, en een balsem zijn voor de pijn.

Lieve groet,
Erik
Fijn om te lezen Erik, geeft mij ook meer vertrouwen om op mn gevoel en mijn band met haar te vertrouwen.. Jouw katten hebben ook ongetwijfeld de beste papa die ze kunnen wensen, heb veel geleerd van je door de maanden heen.. Simba is je ook dankbaar..

Deze momenten zijn meer dan onbetaalbaar en laten me beseffen dat ik 1 van de gelukkigste mensen op aarde ben..ben niet liefdevol opgegroeid maar deze 2 hebben mij liefde geleerd en vertrouwen en echte kameraadschap, door hen sta ik vandaag positief in het leven, kan weer vertrouwen en heb volop liefde te geven. Door hen heb ik rust gevonden, en ben ik trots op wie ik ben geworden. Klinkt Stom, maar zo zie je maar wat de kracht van liefde en verbondenheid kan bereiken ❤. Laat dit zeker mijn balsem zijn straks!

Veel liefs van ons alledrie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 29 mar 2019 12:15 Lief!!!! Volg je buik, Simba wilt nog van jouw liefde genieten.
kan niet uitleggen hoe blij ik ben met jullie steun! 🤗🤗
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben bewust de laatste nacht van Rambo beneden bij hem gebleven en genoten van de laatste momenten met hem. Hem naar de kattenbak of eet en drinkbakje gedragen zodat hij geen moeite moest doen en met hem in de zetel gelegen. Het is zijn zwakke lichaampje dat mij aangaf dat het genoeg geweest was, want hijzelf wou verder gaan met leven. Hij bleef om eten en knuffels zeuren, maar hij was erg mager geworden en kon zich amper verplaatsen en kreeg ook nog diarree. Hij wou nog in "zijn" zetel springen, maar dat lukte niet meer. Ik verwijt het mij nog steeds dat ik een week te lang gewacht had.
Geniet ook nog van Simba haar liefde, en geef haar veel liefde terug. Haar liefde geven betekent ook dat je haar op een ogenblik toch zal moeten loslaten.
Sterkte,
Carine
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Esmeray1983 schreef: 29 mar 2019 12:32 Deze momenten zijn meer dan onbetaalbaar en laten me beseffen dat ik 1 van de gelukkigste mensen op aarde ben..ben niet liefdevol opgegroeid maar deze 2 hebben mij liefde geleerd en vertrouwen en echte kameraadschap, door hen sta ik vandaag positief in het leven, kan weer vertrouwen en heb volop liefde te geven. Door hen heb ik rust gevonden, en ben ik trots op wie ik ben geworden. Klinkt Stom, maar zo zie je maar wat de kracht van liefde en verbondenheid kan bereiken ❤.
Dit ontroerd me meer dan je wellicht beseft - want het is net of ik mezelf hoor praten....
Dus alsjeblieft: denk geen moment dat het 'stom klinkt' - als je door je band met een dier zelf de liefde en het vertrouwen weer hebt gevonden, dan ben je inderdaad bevoorrecht, dan heb je iets ervaren dat lang niet iedereen gegeven is - en waar deze wereld tegelijkertijd zoveel behoefte aan heeft.....
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Ik zit net in de laatste Majesteit te lezen, over een kat die onhandelbaar is vanwege de stress in verband met bezoek aan/van de dierenarts. Ik moest daarbij direct denken aan jouw vraag over stress rond euthanasie.
Het advies was om een kalmeringsmiddel op te halen om dat thuis te geven. Alprazolam of Gabapentine worden hiervoor toegepast. Over Gabapentine als middel tegen stress (eenmalige toediening) is info te vinden in een blog van dierenarts Marieke Knies (http://dutchcatvet.com/nl/gabapentin-ka ... ierenarts/). Bij het bezoek van/aan de DA direct een roesjes geven, dus niet wachten, maar meteen sederen.

Misschien heb je hier iets aan...
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Zotvanpoezen schreef: 29 mar 2019 13:28 Ik ben bewust de laatste nacht van Rambo beneden bij hem gebleven en genoten van de laatste momenten met hem. Hem naar de kattenbak of eet en drinkbakje gedragen zodat hij geen moeite moest doen en met hem in de zetel gelegen. Het is zijn zwakke lichaampje dat mij aangaf dat het genoeg geweest was, want hijzelf wou verder gaan met leven. Hij bleef om eten en knuffels zeuren, maar hij was erg mager geworden en kon zich amper verplaatsen en kreeg ook nog diarree. Hij wou nog in "zijn" zetel springen, maar dat lukte niet meer. Ik verwijt het mij nog steeds dat ik een week te lang gewacht had.
Geniet ook nog van Simba haar liefde, en geef haar veel liefde terug. Haar liefde geven betekent ook dat je haar op een ogenblik toch zal moeten loslaten.
Sterkte,
Carine
Jeetje wat mooi en verdrietig tegelijk..dankjewel voor het delen van je mooie verhaal..ik voel je..
Liefde is inderdaad ook loslaten ❤
Plaats reactie