Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ErikPhilippus schreef: 29 mar 2019 14:05 Dit ontroerd me meer dan je wellicht beseft - want het is net of ik mezelf hoor praten....
Dus alsjeblieft: denk geen moment dat het 'stom klinkt' - als je door je band met een dier zelf de liefde en het vertrouwen weer hebt gevonden, dan ben je inderdaad bevoorrecht, dan heb je iets ervaren dat lang niet iedereen gegeven is - en waar deze wereld tegelijkertijd zoveel behoefte aan heeft.....
Jouw reactie ontroerd mij ook Erik..dankjewel voor het delen van je bericht. ik zie dat we dezelfde 'taal' spreken..
Bevoorrecht voelen, je hebt verwoord hoe ik me voel, dat is het juiste woord hiervoor..
Ben enorm dankbaar dat ze mij dit cadeau hebben gegeven, ze zullen mede daarom altijd onderdeel van me zijn en ja..de wereld heeft veel meer liefde en vergeving nodig..
We zijn niet ons verleden, het verleden heeft ons juist veel geleerd en laten groeien.
Hoe mooi dat wij zo'n band hebben ervaren en nog zoveel liefde mogen ontvangen en geven, het leven is mooi..ondanks deze verdrietige momenten ❤
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ErikPhilippus schreef: 29 mar 2019 17:59 Ik zit net in de laatste Majesteit te lezen, over een kat die onhandelbaar is vanwege de stress in verband met bezoek aan/van de dierenarts. Ik moest daarbij direct denken aan jouw vraag over stress rond euthanasie.
Het advies was om een kalmeringsmiddel op te halen om dat thuis te geven. Alprazolam of Gabapentine worden hiervoor toegepast. Over Gabapentine als middel tegen stress (eenmalige toediening) is info te vinden in een blog van dierenarts Marieke Knies (http://dutchcatvet.com/nl/gabapentin-ka ... ierenarts/). Bij het bezoek van/aan de DA direct een roesjes geven, dus niet wachten, maar meteen sederen.

Misschien heb je hier iets aan...
Dankjewel voor de tip Erik! Ga dit maandag bespreken met de da :)
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Jouw woorden zijn exact zoals ik het ook beleef/voel. Je wilt op dit moment het beste doen voor je kat en waarvoor je ook kiest, twijfel er niet aan. Jij kent je kat het beste, dus als jij ziet dat het tijd is dan is dat zo.

Hier zijn we trouwens aan het afbouwen van de andere medicatie (Emeprid en buprecare). Ik sprak vrijdag nog met de dierenarts uit Barendrecht. Ik ga aan dat het de ene dag makkelijker gaat dan de andere. Daar bedoel ik dan mee dat de ene dag ze haar natvoer met enthousiasme helemaal leeg eet en de andere dag kost het meer moeite. Ze eet dan wel, maar loopt weg en komt terug (met minder/geen enthousiasme).

DA gaf aan dat het mogelijk komt doordat de Emeprid en/of buprecare haar nu, na zolang hierop gestaan te hebben, haar toch misselijk maakt.

Dus nu afbouwen, tot en met dinsdag nog 1x per dag en daarna geen meer. Dan enkel prednison. Donderdag belt Barendrecht weer. Ik ben ook super blij met hoe betrokken Barendrecht is en hoe die DA mij telkens helpt (donder dat ik daar overigens voor hoef te betalen)

Mocht je prednison overwegen, dan raad ik je aan dit direct in de mond te geven. Ik zie een duidelijk verschil of ik dat via een capsule geef of direct in de mond. Het werkt, naar mijn idee, beter direct in de mond.

Hoe gaat het overigens met jouw kat nu?
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 30 mar 2019 12:51 Jouw woorden zijn exact zoals ik het ook beleef/voel. Je wilt op dit moment het beste doen voor je kat en waarvoor je ook kiest, twijfel er niet aan. Jij kent je kat het beste, dus als jij ziet dat het tijd is dan is dat zo.

Dankjewel Douraque..dat sterkt me ook aan. Normaal ben ik een stuk zekerder van mn zaak, maar gelukkig voel ik mn kracht maar ook vertrouwen in mezelf en in mijn inzicht in deze situatie weer groeien. Verloor even het vertrouwen in mn intuïtie..

Hier zijn we trouwens aan het afbouwen van de andere medicatie (Emeprid en buprecare). Ik sprak vrijdag nog met de dierenarts uit Barendrecht. Ik ga aan dat het de ene dag makkelijker gaat dan de andere. Daar bedoel ik dan mee dat de ene dag ze haar natvoer met enthousiasme helemaal leeg eet en de andere dag kost het meer moeite. Ze eet dan wel, maar loopt weg en komt terug (met minder/geen enthousiasme).

Ik had zelf ook het zelfde idee door Emeprid, zie update.. Hopelijk helpt dat je katje, ik hou je pagina in de gaten, want ga hetzelfde bespreken maandag met de da.

DA gaf aan dat het mogelijk komt doordat de Emeprid en/of buprecare haar nu, na zolang hierop gestaan te hebben, haar toch misselijk maakt.

Dus nu afbouwen, tot en met dinsdag nog 1x per dag en daarna geen meer. Dan enkel prednison. Donderdag belt Barendrecht weer. Ik ben ook super blij met hoe betrokken Barendrecht is en hoe die DA mij telkens helpt (donder dat ik daar overigens voor hoef te betalen)

Ja tof is dat! Het leuke is dat jouw kliniek samenwerkt met die van ons :).

Mocht je prednison overwegen, dan raad ik je aan dit direct in de mond te geven. Ik zie een duidelijk verschil of ik dat via een capsule geef of direct in de mond. Het werkt, naar mijn idee, beter direct in de mond.

Dankjewel voor de tip! Ben momenteel nog huiverig om heftige veranderingen in medicatie ivm bijwerkingen en dus verslechtering, maar dit bespreken de da en ik weer maandag, stond op de planning.

Hoe gaat het overigens met jouw kat nu?
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

@Douraque, ging niet helemaal lekker met het plaatsen vh bericht, mijn tekst staat tussen die van jou..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Update Simba;

Tot vanochtend ging het boven verwachting goed. Vandaag staakte het eten weer, wil wel, maar kan niet, paar likjes en zielig weglopen. Wel nog lief naar ons maar geen knuffels en terugtrekken. Eerst vanmiddag met een infuus geprobeerd. Leek iets energieker daarna, samen buiten gelopen, knuffels weer, maar eten ging nog niet, dus rond 20h een kruimel Mirtazapine gegeven en nu gaat het gelukkig weer goed. Arm meisje, die eetlustopwekker houdt haar dus echt in leven nu.
Maar goed, mét de Mirtazapine lijkt ze weer ok voor nu.. Negatieve lijst is dus langer vandaag in tegenstelling tot gisteren. Benieuwd hoe morgen zal gaan..🙏🙏
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door nellebel »

hoe gaat het met simba?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

nellebel schreef: 03 apr 2019 09:50 hoe gaat het met simba?
Hoi Nellebel,

Sorry voor de late reactie maar het gaat best ok met Simba, we hebben sinds maandag met Emeprid naar 3 x pd afgebouwd, vanaf maandag naar 2 x om zo verder af te bouwen. Ze krijgt steeds mirtazapine een kruimel om de dag en daarmee eet ze flink door, wel geef ik kleine porties om de boel te ontlasten. We hebben onderling de afspraak; nog een dip en we verlossen haar uit haar lijden. Geen 2e dag ellende meer zeg maar, dus het blijft spannend maar voorlopig genieten we van het verwennen van haar :). We lopen lekker saampjes buiten en ze kwam vanacht weer lang bij me slapen, heel tof! al zien we wel dat het einde in zicht is, aangezien ze blijft afvallen terwijl ze flink eet en ze drinkt enorm veel, niertjes dus..
Dus voorlopig duimen en haar de beste tijd ever geven..
Ik hou jullie op de hoogte! bedankt voor alle steun :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door nellebel »

We duimen mee dat ze nog een fijne tijd bij jullie mag hebben

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

nellebel schreef: 05 apr 2019 12:24 We duimen mee dat ze nog een fijne tijd bij jullie mag hebben

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
dankjewel!! 🤗
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Ik hoop ook dat jullie nog veel mooie momenten samen zullen hebben. Denk ook dat het goed is dat je voor jezelf een grens hebt getrokken, dat geeft ondanks de verdrietige spanning hopelijk ook een beetje rust.

Ik geef sinds een tijdje Gaudí iedere dag een paar likken uit een tube crème van Trixie: heerlijk vind hij het, en er zit ook flink veel vet in, helpt ook weer om 'm op gewicht te houden. Misschien een idee voor Simba?

Geniet maar fijn samen van het lekkere lenteweer!
Groetjes,
Erik
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ErikPhilippus schreef: 05 apr 2019 14:55 Ik hoop ook dat jullie nog veel mooie momenten samen zullen hebben. Denk ook dat het goed is dat je voor jezelf een grens hebt getrokken, dat geeft ondanks de verdrietige spanning hopelijk ook een beetje rust.

Ik geef sinds een tijdje Gaudí iedere dag een paar likken uit een tube crème van Trixie: heerlijk vind hij het, en er zit ook flink veel vet in, helpt ook weer om 'm op gewicht te houden. Misschien een idee voor Simba?

Geniet maar fijn samen van het lekkere lenteweer!
Groetjes,
Erik
Hi Erik,

Dankjewel, ik hoop het ook! vandaag weer lekker samen wakker geworden met de heerlijke geluid van het spinnen 🤗, mijn geluk kan dus niet op. Die grens en afspraak onderling geeft zeker rust, het voelt ook alsof we nu echt ALLES gedaan hebben voor haar, zolang ze nog geniet zijn we blij maar bij nog een dipje kunnen we haar nu ook goed laten gaan, dat verdiend zij als geen ander. Zoals meerdere keren is gezegd, liefde is ook loslaten..

Bedankt voor de tip van trixie, dat is alweer lang geleden dat ik het geprobeerd heb, dus ga het vandaag weer halen :). Ze geniet ook erg van de reaktiv tonicum, schattig om te zien. Ik doe de flesjes steeds in de koelkast en zodra ik het flesje pak en schud, komt ze enthousiast aangerend, heel aandoenlijk! Tijd om wat foto's te plaatsen, weet nog steeds niet hoe het werkt haha 🙈

Genieten doen we zeker, hopelijk jullie ook en ik hou jullie op de hoogte! Ook jij bedankt voor alle steun Erik, we hebben ook veel rust gevonden door dit forum, zag echt geen overzicht meer en voel me nu weer scherp en heb het overzicht weer terug! Fijn weekend!

Groetjes van ons alledrie aan alle bewoners van het kattenpaleis
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

kleine positieve update over Simba. We zitten nu op 1 x emeprid per dag en wel 2 x zantac (zantac houden we erin) en om de 5 dagen een kruimeltje mirtazapine en dat gaat voorlopig goed :). Hopen dat dit zo blijft, ben voorzichtig positief..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

en nog iets informatiefs trouwens, wellicht hebben jullie er wat aan..

we moesten iets langer wachten dan gebruikelijk op de vloeibare zantac, dus kwamen met 2 overbruggingsdagen deze week. dus zantac pilvorm ingezet, wow wat een negatief verschil had dit op Simba jongens! die vloeibare zantac werkt echt 10 x beter! Ze had de vloeibare weer en ja hoor, het eten ging weer goed, met die pil had ze het weer een dipje, gelukkig geen mirtazapine ingezet maar gewacht op wat zantac vloeibaar deed en ja hoor een uur later voelde ze zich weer goed:)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Wauw hoe zou dat nou kunnen.
Plaats reactie