Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 27 apr 2019 13:40 Duidelijk! Dankjewel en een fijn antwoord.
De pillen zijn lastig steeds kleiner te maken dus in dat geval de frambozendrank een goede oplossing bij chronisch gebruik. Bij de kat is 3,5 Mg/kg normaal. Wij gaan ook eens kijken of we kunnen zakken.
Graag gedaan :) ben je al begonnen met de vloeibare?
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Positieve update hier:

Simba gaat heel goed, geniet met volle teugen momenteel :), we durven voorzichtig weer positief te zijn, de laatste kruimel mirtazapine was 8 dagen geleden! Hopelijk blijft dit zo, maar wij zijn al heel blij en dankbaar dat ze zo geniet van haar leventje!
Straks haalt ze de 16 alweer :)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Wat!! Wauw :D goed nieuws!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 08 mei 2019 08:36 Wat!! Wauw :D goed nieuws!
Gaaf hè!!!! We durven geen gat in de lucht te springen uit voorzichtigheid maar stiekem doen we dat van binnen wel haha we zijn zo dankbaar!!
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Dat is positief nieuws, hopelijk zet dit door.

Maar ik snap je voorzichtigheid, vooral nu heb je nog zo iets van gaat het mis? Je let op de kleinste details. Dat moet met tijd gaan slijten
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 08 mei 2019 09:44 Dat is positief nieuws, hopelijk zet dit door.

Maar ik snap je voorzichtigheid, vooral nu heb je nog zo iets van gaat het mis? Je let op de kleinste details. Dat moet met tijd gaan slijten
Dankjewel :) en ja inderdaad die gedachten..hoop heel erg dat ze zo goed blijft gaan..maar we zijn in elk geval heel dankbaar voor deze prachtige dagen/weken en hopelijk maanden..
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Betaal jij trouwens ook 50€ voor de ranitidine drank en 1 maand houdbaar?

Bij de apotheek gaven ze ook aan dat vloeibaar veel betere resultaten heeft. “Ah is jullie kat zo ziek” bij al die medicatie die we ophalen daar voor hem.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 14 mei 2019 18:32 Betaal jij trouwens ook 50€ voor de ranitidine drank en 1 maand houdbaar?

Bij de apotheek gaven ze ook aan dat vloeibaar veel betere resultaten heeft. “Ah is jullie kat zo ziek” bij al die medicatie die we ophalen daar voor hem.
Hi Sansan! Nee wij betalen meer zie ik, 15 ML voor €28,30 😬. Het is inderdaad beperkt houdbaar en moet in de koelkast bewaard worden anders verliest het zijn werking.
We halen het ook gewoon bij het Dierenziekenhuis. Hoe gaat het met je katje? Simba gaat sinds gisteren ietsje minder, dikke onderlip en verdikking bij haar oor, eet iets minder en moeilijker sinds gisteren, veel jeuk ook, dus morgen even wat advies vragen. Nog nooit gezien dit..jullie enig idee?

Groetjes van ons allemaal
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Wat!!!
Kun je ook beter met het recept naar je humane apotheek. 100 ml 50€. Jammer dat je volgensmij niet in de buurt woont, kunnen we delen :p

Kan hij een rotte kies/kaaabces hebben?
Ik zou daar morgen mee naar de arts gaan inderdaad.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 19 mei 2019 23:43 Wat!!!
Kun je ook beter met het recept naar je humane apotheek. 100 ml 50€. Jammer dat je volgensmij niet in de buurt woont, kunnen we delen :p

Kan hij een rotte kies/kaaabces hebben?
Ik zou daar morgen mee naar de arts gaan inderdaad.
Ja wat een groot verschil zeg! was zeker handig geweest als we konden delen haha! Het wordt door hen vanuit Utrecht besteld en geleverd. Thanks voor de tip!
Voorlopig wordt een groot gedeelte door haar verzekering, ga even kijken hoeveel ik zelf betaal en navragen of het ook gedekt wordt als ik het bij onze apotheek haal :).

Heb donderdagmiddag een huisvisite van haar dierenarts omdat we haar geen stress meer willen geven. Ze denkt niet aan een rotte kies of abces na het zien van de foto’s maar aan iets van kattenacne of huiduitslag, dus we hebben haar alvast weer ontvlooid en doekjes tegen uitslag meegekregen en honingzalf tot donderdag, ze eet nog 140 gram natvoer per dag maar ben bang dat het verder daalt straks. Was net zo blij dat het lekker ging, hopelijk valt het allemaal mee en knapt ze snel op..
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Heb je het geproefd, het is wel nog steeds erg bitter ondanks de framboos. We zitten reeds op de 2 x 0,4. Zo fijn spul om af te kunnen bouwen naar totwaar het nog steeds goed gaat.

Spannend donderdag, zit je zeker niet mee. Eet ze nog steeds die 140 gr natvoer?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Hoe gaat het met Simba?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Zou je voor mij de ranitidine willen proeven? Ik vraag mij af of dus die van de UKG zoeter is dan de humane variant die ik heb. Het is echt mega ranzig spul (arme baby’s).
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 07 jul 2019 22:36 Zou je voor mij de ranitidine willen proeven? Ik vraag mij af of dus die van de UKG zoeter is dan de humane variant die ik heb. Het is echt mega ranzig spul (arme baby’s).
Hey wat stom Sansan, ik zie jouw berichtjes nu pas :(. Geen meldingen gehad dus ik dacht dat er geen nieuwe berichten waren, vandaar mn late reactie!
Heb ondertussen gemerkt dat de zantac uit de dierenkliniek, speciaal voor katten en honden beter werkt dan de humane, zag laatst het verschil toen we 2 dagen due humane moesten gebruiken omdat de andere nog geleverd moest worden.
De smaak verschilt ietsje. Allebei smerig helaas, maar de humane is iets duidelijker framboos.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Geeft niet! Bij nood aan de man had ik je een pb gedaan.
Wij zitten inmiddels ook op de 2 x daags 0,2 a 0,3 ml. Ik vind het lastig om te bepalen of we verschil zien tussen 0,6 ml.
Plaats reactie