Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 18 mar 2019 15:44 Emeprid dient een half uur voor het eten gegeven te worden. Zie: https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/emeprid

Op deze website staat ook een tip over de Zantac/ Zitac

Mijn schema:
- 05:30 opstaan, gelijk de kat Emeprid en buprecare geven

- 05:45 eten, eerst deed ik wel een half uur ertussen. Maar nu gaat ze krijsen van de honger, dus geef ik haar 1/4 Gourmet

- 06:00 als ze haar 1/4 Gourmet op heeft, geef ik haar een capsule met Zantac en poeder

- tussen 06:00 en 6:30 geef ik haar nog 1/2 Gourmet verdeeld over twee porties

Daarna naar werk

Als ik thuiskom geef ik haar steeds porties Gourmet, telkens 1/4

- 17:30 wederom Emeprid en buprecare. Daarna wanneer zij aangeeft te willen eten, 1/4 Gourmet.

En tussendoor en s’nachts eet ze haar brokjes.

Concluderend heb ik in het begin wel echt een half uur gewacht tussen het geven van de Emeprid en haar eten. In jouw geval zou ik dat ook doen en gelijk ook de Zantac geven. En pas een half uur nadien kleine porties eten
Hartstikke bedankt Douraque. Ik ga het vanaf nu exact zo doen, baal heel erg dat ik het niet op de juiste manier heb gedaan :(
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

update na overleg da:

Emeprid & zantac wordt nu in de juiste volgorde gegeven.
We gaan vanaf nu een halve Cerenia van 16 mg toevoegen 1 x per dag. Ze gaf aan dat de emeprid nog weleens juist maagzuur kan veroorzaken en de misselijkheid vaak niet voldoende remt, maar wel heel handig is voor de eetlust, daarom gaat ze nu opzoeken wat hiervan de laagst mogelijke dosering is en dat mailt ze me zo.

Ze heeft een ander alternatief voor mirtazapine, geen Diazepam, ben even de naam kwijt, maar dat staat zo ook in de email, het was iets wat ik 2 x per dag moest geven. Want als Simba vandaag nog zo slecht eet, gaan we dat er even bijgeven, om zo weer uit die cirkel van staking te blijven..

Voorlopig dus alle hens aan dek. Vreemd genoeg valt me vandaag op mn vrije dag op dag ze haar pootjes, bips en koppie wel wast maar de rest niet, is ze zo misselijk of heeft ze toch pijn? Als je het mij vraagt, lijkt ze enkel misselijk, maar momenteel twijfel ik overal aan omdat ik misschien teveel oplet?
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Het blijft lastig, je moet je kat goed kunnen lezen. Maar dat je twijfelt snap ik volkomen. Je hebt nu in ieder geval een behandelplan.

Hier is het niet goed (update in mijn topic gegeven). Waarde is gestegen van 14,4 naar 23,3. Ik heb gelijk contact gezocht met Barendrecht, wordt vandaag of morgen gebeld. Ik ben op dit moment echt een beetje radeloos aan het worden
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 18 mar 2019 16:45 Het blijft lastig, je moet je kat goed kunnen lezen. Maar dat je twijfelt snap ik volkomen. Je hebt nu in ieder geval een behandelplan.

Hier is het niet goed (update in mijn topic gegeven). Waarde is gestegen van 14,4 naar 23,3. Ik heb gelijk contact gezocht met Barendrecht, wordt vandaag of morgen gebeld. Ik ben op dit moment echt een beetje radeloos aan het worden

He bah Douraque..arme katje van je..hoe kan dat nou toch he.. Ik ga even naar jouw topic, heb die helemaal niet bijgehouden door de stress hier sorru
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Ik houd hier geen volgorde aan omdat er 24/7 eten staat.

Heeft je da het wellicht over ondansetron?

De diarree is hier geminderd naar ongv om de dag, doordat we nu “VitOrtho 8 miljard” probiotica geven, 2 pillen per dag. En heb het idee dat de combi-brok minder goed valt want ik vind nu al een paar dagen wat kots (maar geen idee van wie want we hebben er 3). Mogelijk dat we toch even overstappen op de normale hypoallergeen. Het is echt kiezen tussen twee kwaden, nieren of pancreas.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 18 mar 2019 17:30 Ik houd hier geen volgorde aan omdat er 24/7 eten staat.

Heeft je da het wellicht over ondansetron?

De diarree is hier geminderd naar ongv om de dag, doordat we nu “VitOrtho 8 miljard” probiotica geven, 2 pillen per dag. En heb het idee dat de combi-brok minder goed valt want ik vind nu al een paar dagen wat kots (maar geen idee van wie want we hebben er 3). Mogelijk dat we toch even overstappen op de normale hypoallergeen. Het is echt kiezen tussen twee kwaden, nieren of pancreas.
Jeetje Sansan..wat sneu zolang al diarree die arme kleine :( ..ook jouw topic nog niet uitgelezen, we zijn zoveel op onze telefoon en laptops aan het zoeken door Simba en de verontrustende situatie van mn schoonvader (dement en schizofreen en woont nu nog in Duitsland in een slecht verzorgingstehuis) dat we proberen soms even geestelijke rust te pakken, we proberen zo scherp mogelijk te blijven.
Wat goed dat de diarree iets verminderd, en dat jullie die probiotica hebben gevonden! Wat sneu ook zo vaak diarree :(

Ik moet echt eerst je topic uitlezen voordat ik met jou mee kan denken, je heb waarschijnlijk al zoveel geprobeerd.. Nieren & pancreas pff rotziektes op zich, helemaal in combinatie ja..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

lieve mensen,

het leek even een paar dagen goed te gaan, maar helaas eet ze weer slecht.. kruimeltje mirtazapine weer gegeven gisteren en gisteren ging dat even goed qua eten, voor de rest stoned dat arme beestje en ik begin me steeds meer af te vragen hoe lang we nog moeten proberen.. voel aankomen dat we een knoop door moeten hakken, tenzij er een wonder gebeurd.. huil veel en kan me niet voorstellen dat mn beste vriendinnetje er straks niet meer is, het huis was al zo leeg zonder haar lieve broertje.. 15 jaar zijn die twee deel van me geweest, voel echt fysieke pijn als ik eraan denk..

Vreselijke vraag maar heeft iemand tips om de euthanasie zo fijn mogelijk te maken voor haar? Want zodra de arts binnenkomt, ruikt ze het al. we gaan het in elk geval met een collega da doen, dus geen bekende voor haar.. maar bij tijgertje ging het zo rot omdat hij angstig wegdoen, alsof hij het wist.. wil het graag beter doen nu ik meer weet ervan..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

edit vandaag weer moeilijk eten ondanks Mirtazapine
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Is het niet een idee om als laatste redmiddel, de prednison te proberen? Of vind je dat je lang genoeg bezig bent, want dat ik mij ook goed voorstellen.

Over euthenasie geen tips, mijn vorige kat had schildklierproblemen en is na complicaties in de kliniek ingeslapen.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 28 mar 2019 11:01 Is het niet een idee om als laatste redmiddel, de prednison te proberen? Of vind je dat je lang genoeg bezig bent, want dat ik mij ook goed voorstellen.

Over euthenasie geen tips, mijn vorige kat had schildklierproblemen en is na complicaties in de kliniek ingeslapen.
Ik zal het nog eens bespreken met de da, heb toch nog een gesprek te gaan, maar eerlijk gezegd voelt het niet goed meer om lang te proberen..heb de halve nacht gehuild..ze heeft me al zoveel gegeven al 15 jaar en nu heeft ze mij echt nodig ipv mijn verdriet om haar los te laten.. Als je enig idee hebt hoeveel ik van haar hou en hoe ik zorg voor haar.. heb nog nooit zo'n sterke verbinding gevoelt.. we zitten nu al bijna een jaar te tobben, met hele mooie periodes die we gelukkig gewonnen hebben voor haar maar deze dip voelt te lang.. heb het idee dat ik haar in leven hou met eetlustopwekkers..

ben zeker in de war, maar mn vriend ziet het ook en de da ook..we zijn 2 opnames verder en ze plast enorme bergen nu dus het vermoeden dat haar nieren erg achteruit gaan is ook aanwezig, nogmaals bloedprikken vind ik geen optie meer, niet meer pesten.. weet het ook niet meer, wil gewoon het beste voor haar en niet eigen verdriet laten overheersen, dat verdient ze niet..

Hoe gaat het bij jou met de prednison?
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

edit: net diarree gevonden, logisch dat ze niet zo goed eet..arm beestje..
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Ze gedraagt zich als normaal. Het is dat ik weet dat ze medicijnen krijgt, maar anders zou je niet weten dat het een zieke kat is.

Ze heeft niet echt last van de bijwerkingen. Ze eet niet meer als normaal, wel heeft ze s’avonds meer honger dan overdag. Ze plast iets meer, maar niet overdreven.

Morgen belt Barendrecht weer voor een update, dan hoor ik wel weer verder

Jouw kat heeft echt nog last van die alvleesklier en mogelijk ook haar nieren zo te horen. Bij een dier kan je beter te vroeg zijn, dan te laat. Hoe moeilijk het ook is.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 28 mar 2019 11:22 Ze gedraagt zich als normaal. Het is dat ik weet dat ze medicijnen krijgt, maar anders zou je niet weten dat het een zieke kat is.

Ze heeft niet echt last van de bijwerkingen. Ze eet niet meer als normaal, wel heeft ze s’avonds meer honger dan overdag. Ze plast iets meer, maar niet overdreven.

Morgen belt Barendrecht weer voor een update, dan hoor ik wel weer verder

Jouw kat heeft echt nog last van die alvleesklier en mogelijk ook haar nieren zo te horen. Bij een dier kan je beter te vroeg zijn, dan te laat. Hoe moeilijk het ook is.
Fijn om wat goed nieuws van jou te lezen..de prednison slaat dus aan! Simba eet in de avond ook altijd beter dan overdag.. Hoop weer op een positieve update voor je..

Dankjewel voor je steun bij deze beslissing..ben het ook met je eens, wil niet wachten op meer verslechtering..hoe moeilijk en verdrietig het ook voelt..ze is echt mn kindje..mn laatste kindje.. daarna is het huis leeg..
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Wat ontzettend verdrietig.
Als prednison nog een optie is zou ik dat in ieder geval nog proberen, dat zit je achteraf ook niet met “wat als”. Dat zou bij mij een dingetje zijn, ik weet niet hoe dat bij jullie zit.

Fijn douraque! In die zin zie je dus wel een verbetering.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door ErikPhilippus »

Esmeray1983 schreef: 28 mar 2019 11:10 Ik zal het nog eens bespreken met de da, heb toch nog een gesprek te gaan, maar eerlijk gezegd voelt het niet goed meer om lang te proberen..heb de halve nacht gehuild..ze heeft me al zoveel gegeven al 15 jaar en nu heeft ze mij echt nodig ipv mijn verdriet om haar los te laten.. Als je enig idee hebt hoeveel ik van haar hou en hoe ik zorg voor haar.. heb nog nooit zo'n sterke verbinding gevoelt.. we zitten nu al bijna een jaar te tobben, met hele mooie periodes die we gelukkig gewonnen hebben voor haar maar deze dip voelt te lang.. heb het idee dat ik haar in leven hou met eetlustopwekkers..

ben zeker in de war, maar mn vriend ziet het ook en de da ook..we zijn 2 opnames verder en ze plast enorme bergen nu dus het vermoeden dat haar nieren erg achteruit gaan is ook aanwezig, nogmaals bloedprikken vind ik geen optie meer, niet meer pesten.. weet het ook niet meer, wil gewoon het beste voor haar en niet eigen verdriet laten overheersen, dat verdient ze niet..
Poeh, dit is zo intens moeilijk.... Als je het gevoel hebt dat je de lat steeds hoger gaat leggen (voor jezelf in feite), en de kwaliteit van haar leven wegglipt, wordt het tijd om voor jezelf het antwoord te vinden. Juist de intensieve zorg maakt het zo ongelooflijk lastig, je krijgt zo'n intensieve band... Ik, samen met veel andere baasjes hier, weten precies waar je het over hebt: een innerlijke emotionele strijd die geen winnaars kent. Is het een idee om het haar zelf voor te leggen? Ik kan me (uit eigen ervaring) voorstellen dat een kat waarmee je zo'n innige band mee hebt, je begrijpt en je het antwoord geeft.

Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke en verdrietige tijd.
Erik
Plaats reactie