Penisamputatie wond & grit

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Penisamputatie wond & grit

Bericht door ErikPhilippus »

Afgezien van de belasting voor de nieren, kan Metacam bij sommige katten ook verlies van eetlust geven...
Ik weet niet of je de bijsluiter hebt gelezen, maar er mag éénmalig een injectie met Metacam worden gegeven voor de operatie. Dus ik weet niet wat er in dat prikje zat ......

Maar ik zal nu maar ophouden over Metacam, want deze discussie hebben we al zo vaak gehad. Het is vaak vechten tegen de bierkaai.

Hopelijk gaat het goed met je kat, en geneest de boel voorspoedig. Dan mag je je handen dichtknijpen, want bij Gaudí hebben we verleden jaar 4 maanden lopen klooien voordat de wond was genezen en hij niet meer incontinent was. Maar het is bij hem allemaal weer goedgekomen gelukkig!
Gebruikersavatar
noortj3h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jun 2018 18:36

Re: Penisamputatie wond & grit

Bericht door noortj3h »

Tis denk ik inderdaad een oneindige discussie. Hoewel ik zeker alles in mij opneem kwa ervaringen van mensen, luister ik ook naar de DA. Ik vind mijzelf niet in de positie om alles tot in de puntjes vd operatie en prikken te weten ed, daarvoor heb ik immers mijn arts en ga ook geen verdere discussie met hun aan. Ik begrijp jullie heel goed! Vandaag heeft ie verder ook geen pijnstiller meer gehad, wel vita B voor de eetlust. Ik neem aan dat ie voor de operatie een pijnstiller heeft gehad, die was vrijdag.

Ik hou m goed in de gaten. Heb m toenet gevoerd met een spuit, at alles prima op zover dat kan :P. Zie aan zijn ogen wel een opleving en de manier van lopen, maar ik moet ook wat meer geduld hebben denk ik. Heb de zwaarte zwaar onderschat. Vanavond weer voeren. Ik blijf af en toe proberen het bakje bij m te zetten.

Wat vervelend dat dat zolang heeft geduurd bij jullie!
De wond zag er prima en schoon uit gelukkig! Hij ging zaterdag toen die thuis kwam al gelijk op de bak, geen ongelukjes gevonden, gotsijdank.

Ik blijf ook gewoon mijn fingers crossed houden dat alles dalijk gewoon eindelijk weer een keer goed gaat lopen met de gezondheid.. Het moet helaas ook niet mijn hele leven in de grip gaan houden natuurlijk, hoeveel ik ook van m hou. Ben alleen en ben behoorlijk afgezonderd als een van mijn beestjes ziek is.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Penisamputatie wond & grit

Bericht door Rik »

Das ook prima hoor. We proberen je echt niets aan te praten. Alleen te informeren. En jij moet ook doen wat je gemakkelijk maakt, ook tegenover de DA. Alleen nu ben je wel geïnformeerd. Wij hebben er al wat meer ervaring mee wanneer en hoeveel tegengas we kunnen geven bij de DA (ook omdat bij een aantal de DA zelfs onkundig was). Maar dat moet je wel kunnen en dan goed geïnformeerd zijn.

Ik hoop dat hij snel weer trek krijgt. Maar het hele maag-darm stelsel heeft na vrijdag stilgelegen dus dat moet weer een beetje op gang komen. Hopelijk gebeurd dat snel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
noortj3h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jun 2018 18:36

Re: Penisamputatie wond & grit

Bericht door noortj3h »

Hoi mensen, even een update! omdat jullie me toch goed hebben geholpen :).
Weet niet of het nog hier thuishoort in het topic enzo maar:

Het gaat goed zover dat gaat.
Vanochtend eens zijn kap afgezet en begon gelijk zelf te eten!!!
En hij zat weer rechtop en liep anders (beter). Helaas is er even geen andere mogelijkheid dan de kap.
Doe dit nu 3 per dag, ook zodat ie ff zn pootjes en alles ff kan schoonmaken.
Hij had vandaag zn eerste ongelukje..
En nog steeds niet gepoept, dus vandaag laxeer gekregen. Alst ie vannacht nog nie heb gepoept krijgt ie een beetje meer. Nog een halve week ff doorbijten, oeioeioei, ik heb mij ook ziekgemeld, werd ff allemaal teveel.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Penisamputatie wond & grit

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, het is niet niks....
Maar als ik het zo lees, dan hoef je je niet al teveel zorgen te maken, het komt ongetwijfeld goed.

Vanwege de operatie zo vlak bij het poepgaatje, heeft hij de neiging om het op te houden (begrijpelijk). Kan ook wel een beetje pijnlijk zijn, of misschien angst voor pijn. Daardoor kan de darminhoud een beetje droog en vast worden, waardoor het poepen nog moeilijker gaat. Maar een beetje laxeermiddel zal dat wel gauw verhelpen.

En een ongelukje met plassen is ook te verwachten. Hij moet eigenlijk weer 'leren' hoe de plas op te houden, want er is nu een stuk van het sluitspier-weefsel in de penis weg (met een moeilijk woord: de externe sfincter), dus dat is even wennen. Maar ook dat zal vast wel weer goed komen - zeker als hij er straks weer bij mag om het te likken wordt het gebied onder de staart weer 'eigen terrein'.

Sterkte!
Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Penisamputatie wond & grit

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ps. Je kan ook een paar vrije dagen opnemen bij je werkgever. Of vind je dat je werkgever moet betalen omdat je kat ziek is?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
noortj3h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jun 2018 18:36

Re: Penisamputatie wond & grit

Bericht door noortj3h »

Het zit allemaal erg tegen. Helaas heeft ie een infectie bij de wond... Dus nu 3 keer per dag zalf erop. Heb t met een rompertje en maandverband geprobeerd maar t lijkt alsof ie daar meer last van ondervind dan de kap, dus ik ga nu toch maar houtkorrels halen want t grit bleef heel veel plakken.. Moet dan wel goed opletten dat de zalf er niet afvalt maargoed, zo ist ook geen leven voor t beestje. Dus ik blijf m dan ook maar dwang voeden. Als ie steeds de kap weer op krijgt eet ie niet uit zichzelf.
Plaats reactie