Weer een kat met nierproblemen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door Sydney »

O sorry, ik gooi 2 middeltjes door elkaar, ik bedoelde Reaktiv Tonicum.... :) Daar had ik schoteltjes van neergezet gisteren.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door Rik »

Hihi, ja, de ipakitine zullen ze niet zo oplikken. Dat is wel smaakloos (denk ik want Bowy had er nooit problemen mee) maar het poeder alleen zullen ze niet zo lekker vinden.

Ik deed van de ipa overigens altijd een schepje echt door het natvoer mengen. Dan kon ze er ook niet omheen eten.

Fijn dat ze de Reaktiv Tonicum allemaal lekker vinden. Het is ook geen goedkoop spul hoewel de honden-verpakking wel een stuk goedkoper is. Waarom de katten-variant nou zo veel duurder is begrijp ik nog steeds niet. Alleen verpakking waarschijnlijk want de samenstelling is exact hetzelfde (alleen bij de honden-variant krijg je 100% meer).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door Sydney »

Het is wel heel raar dat de kattenvariant zo duur is vergeleken met de honden....
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door ErikPhilippus »

Maar je kan gewoon de honden-variant geven. Een geopend flesje kan je 2 dagen, maximaal 3 dagen in de koelkast goed houden. En ik geef het ook aan de andere katten, dus ik heb zo'n flesje van 90 ml meestal in een dag op. Ik geef het meestal in het weekend, dus 1 flesje per week.
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door Sydney »

Best goed nieuws vandaag; we hadden controle van Kathy, ze hebben een echo gemaakt en geprikt op crea. Die was nu gezakt naar 179! Zo'n beetje dezelfde waarde als toen ze een maand geleden de kliniek uit ging, dat is dus erg mooi. De echo liet ook ongeveer het zelfde beeld zien als een maand geleden alleen....er waren geen niersteentjes meer te zien! Daar zijn we echt super blij mee!
Verder zag ze er goed uit vond de da, goede vacht, niet te droog, alert, hartslag was regelmatig, we was eigenlijk erg tevreden. Alleen blijft ze erg mager, ze zit nog steeds op hetzelfde gewicht als een maand geleden. Ze onderzoeken nu nog een keer de urine op eiwitverlies wat wellicht de reden zou kunnen zijn dat ze niet aankomt, daar worden we vanavond over gebeld.
En de dierenarts is in contact met Utrecht om te kijken of een by pass een opties zou zijn, als er dan weer een niersteen vormt, kan die niet meer de nieren verder beschadigen. Maar de da wilt wel samen met Utrecht bespreken of Kathy dat nog aan zou kunnen fysiek en daarna moeten we dan met z'n allen beslissen of we daar nog voor gaan of niet.
Ik ben voor nu behoorlijk opgelucht. We vonden het zelf de laatste dagen ook al best goed gaan, ze at regelmatig, haar vacht zag er goed uit ze speelde weer enzo, we hadden al het idee dat het wat beter ging.
Daarvoor was het toch wel kwakkelen, het eten ging best moeizaam, we moesten haar echt stimuleren om te eten en te drinken. Soms lijkt het wel of ze een reminder nodig heeft, als je het actief aanbied, eet ze maar als je dat niet doet, denkt ze er niet aan ofzo.
Wat op dit moment goed werkt voor haar is een tweede soort brokjes aanbieden in een bakje in de loop naar de tuindeur. Verder gooien we nu toch water bij de zakjes Hills natvoer, ze vindt die saus heel lekker die op die stukjes zit en door het aan te lengen, drinkt ze veel. Eerst laat ik dat haar eten zonder water en daarna gooi ik bij het restant water. Het leukste vindt ze dan elke keer een beetje en dan weer opnieuw aanbieden. Het koolvisvocht vond ze ook weer lekker afgelopen keer. En zo af en toe als ik denk dat ze minder eet , geef ik haar wat gourmet met Ipa.
Overdag met deze warmte is ze binnen en ze mag nu 's avonds en 's nachts in de afgezette tuin, dat vindt ze heerlijk.
Tevreden baasjes dus en hopelijk ook een tevreden Kathy!
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door Sydney »

En 's nachts vangt ze ondertussen wel eens een muisje, die ze lekker half afgekluifd voor de baasjes laat liggen als dank voor alles :lol:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door Dinky »

Fijn dat ze nu stabiel is :-D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door ErikPhilippus »

Goede berichten, fijn te horen!
Hopelijk gaat ze nu ook weer wat meer vlees op de botten krijgen...
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Weer een kat met nierproblemen

Bericht door Sydney »

Hier kan ik nog wel eens een update geven; het gaat nog steeds erg goed met Kathy. Ze weegt 3.4 kilo, ze eet (niervoer) en drinkt goed. Ze is ook deze zomer dus goed op gewicht gebleven. Haar waardes waren nog verder gezakt een tijdje geleden (heb even geen getallen bij de hand). We zijn zo blij dat we vorig jaar alles hebben aangepakt qua behandeling. Nu kunnen we lekker genieten van haar. En natuurlijk kan het weer fout gaan, dat weten we. Maar we zijn toch alweer meer dan een jaar verder en ze doet het heel goed!
Plaats reactie