Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Fabvz
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2018 19:57

Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Fabvz »

Dacht ik nog een tijd van de kennis van dit forum gebruik te kunnen maken is mijn lieve vriendinnetje helaas afgelopen donderdag overleden aan nierfalen.
Mocht iemand het kunnen gebruiken ik heb nog een half flesje semintra en ook nog virbac dieetbrokken. Alleen verzendkosten is genoeg.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Lieselotje »

Ach wat verdrietig, sterkte!
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Gecondoleerd met het verlies van je meisje en veel sterkte!

Hoe heette ze?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Fabvz
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2018 19:57

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Fabvz »

Dank jullie wel! Ze heette Remy 💕het is zo raar in huis zonder haar.
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Smurffie »

Heel veel sterkte Fabvz!
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Smurffie »

Vandaag heb ik de bloeduitslagen van Nala gekregen van de dierenartsassistente, ze zei dat de da mij nog wilde spreken over eventuele medicijnen, want de waarden waren wel ietsje hoger dan vorige week helaas... Zij noemde ook Semintra. Mocht ik het moeten gaan gebruiken dan wil ik het graag van je overnemen als je het nog hebt.
Gebruikersavatar
Fabvz
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2018 19:57

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Fabvz »

Smurffie schreef: 07 feb 2018 19:09 Vandaag heb ik de bloeduitslagen van Nala gekregen van de dierenartsassistente, ze zei dat de da mij nog wilde spreken over eventuele medicijnen, want de waarden waren wel ietsje hoger dan vorige week helaas... Zij noemde ook Semintra. Mocht ik het moeten gaan gebruiken dan wil ik het graag van je overnemen als je het nog hebt.
Zeker heb ik het nog en ook evt nog wat speciaalvoer te geef. Zo jammer als er niks mee gedaan wordt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door nellebel »

sterkte met het verlies van remy
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Smurffie »

Fabvz schreef: 08 feb 2018 11:33 Zeker heb ik het nog en ook evt nog wat speciaalvoer te geef. Zo jammer als er niks mee gedaan wordt.
De dierenarts wilde toch eerst kijken of ze meer ging eten met...(ben de naam kwijt) een eetlustopwekker. Hij zegt dat als dat werkt we altijd nog semintra kunnen toevoegen, maar het schijnt echt vies te zijn dus dan eet ze waarschijnlijk helemaal niet meer.
Misschien kun je er voor nu iemand anders blij mee maken, ben je het over een week nog niet kwijt en Nala eet goed dan klop ik weer bij je aan :smile: Bedankt in ieder geval zover!

Hoe gaat het verder? Zal nog steeds erg leeg zijn zonder Remy...sterkte nogmaals, hopelijk heb je heel veel goede herinneringen.
Gebruikersavatar
Fabvz
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2018 19:57

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Fabvz »

Prima smurrfie, het zal zo,n vaart niet lopen. Het blijft kaal en leeg zo zonder Rémy, we hadden een hele hechte band en dat mis ik. Gelukkig heb ik wel wat afleiding aan mijn hond.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door ErikPhilippus »

Ik zou er niet voetstoots vanuit gaan dat de kat Semintra vies vind. Ik heb Dalí 1,5 jaar iedere dag zonder enig probleem een spuitje Semintra gegeven. Bovendien: als Semintra aanslaat, en de nieren daardoor beter gaan functioneren, zou dat mogelijk een positief effect kunnen hebben op de eetlust aangezien er dan minder misselijk-makende afvalstoffen (ureum, fosfaat) in het bloed zitten. Daarnaast dien je een eetlustopwekker niet langer dan een week of 2 te geven, mede vanwege het dempende effect, dus ook op de werking van de nieren.

Ik heb ook goede ervaringen met het mengen van (vieze) medicijnen in Reactiv tonicum - dat heeft een overheersende, voor de meeste katten heerlijke smaak. Zo gaf ik Mirtazipine altijd fijngemalen in een spuitje tonicum. Bovendien heeft dat tonicum ook weer een eetlustbevorderende werking (op een natuurlijke manier). En het is ook weer extra vocht, mooi meegenomen bij een nierkat...

Groetjes,
Erik
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Smurffie »

Voor nu lijkt Nala zich weer lekkerder te voelen en ze heeft vanmorgen al goed gegeten ook, dus als het zo blijft gaan de komende dagen ga ik ze zeker Semintra geven.
Bedankt voor de Reactiv tonicum tip Erik, mocht het anders niet lukken ga ik dat zeker proberen!
Fabvz, mag ik je een pb sturen? Dan neem ik het graag van je over.
Gebruikersavatar
Fabvz
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2018 19:57

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Fabvz »

Ja tuurlijk en ik heb al gereageerd. Ik heb begrepen dat de semintra juist als smakelijk wordt ervaren.
Mijn kat vond het niet vies door het natvoer en later met spuitje in bek.
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Smurffie »

We gaan ervoor, als het haar leventje verlengt zonder ongemakken en pijn dan hoef ik er niet lang over na te denken :grin:

Hopelijk kan ik het makkelijk geven, het ontwormingsmiddel wat ik altijd gebruik vind ze ook lekker, bijzonder beestje is het toch ook 😆
Cerna

Re: Semintra over, mijn kat is helaas overleden.

Bericht door Cerna »

Hier ook nooit problemen gehad met Semintra, maar wel met een eetlustopwekker bij nierpatiënten. Eetlustopwekkers zijn bijna altijd bloeddrukverlagend waardoor de nieren minder doorbloed worden en dus slechter functioneren waardoor afvalstoffen slechter afgevoerd worden. Gevolg: verhoging van het ureum, gevolg spugen.

Ik weet niet of Semintra de eetlust bevordert (heb ik nooit iets van gemerkt), maar je zou ook nog kunnen kiezen voor Nutriplusgel. Extra vitamientjes is nooit verkeerd en het bevordert ook de eetlust (al krijg je geen vreetbuien zoals bij Mirtazapine). Reactiv heb ik voor Noa ook gehad, maar daar is lastig aan te komen en Noa vond het vies.
Plaats reactie