Kosten opname en behandeling kat.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Cerna

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Cerna »

Ik zou met de brokjes geen grotere verpakking aanschaffen dan 1,5 of 2 kilo. Nierpatiëntjes zijn erg kieskeurige eters en wanneer een verpakking te lang open blijft staan (ook wanneer je het in een Curver opbergt) wordt de smaak snel minder.

Liever iets meer betalen zodat de zak leeg gaat dan een grotere zak waarvan je de helft kunt weggooien.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door KleinDraakje »

Ja eens met Cerna, koop kleine verpakkingen. Wij bleven uiteindelijk ook met een hoop verschillende open zakken zitten. De dierenarts zei over onze Aslan met nierfalen dat het beter is dat hij wat eet, dan dat we elke keer langzaam overgaan met mixen enzo. Maar hij was dan ook heel erg kieskeurig...
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Smurffie »

Ik heb nu Sanimed gehaald bij de DA, zak van 1,5 kg met garantie dat het terug mag als ze het niet eten (handig maar wel apart eigenlijk, wat moeten zij met een open zak🤔)

Zover moeten ze er nog niets van hebben. Nala heeft overigens twee keer gebraakt vandaag en een keer diarree, eet minder natvoer dan gisteren. Ze drinkt wel goed nog... en gedraagt zich niet raar of ziek verder maar ik sta stijf van de spanning hier. 😥 Moet het allemaal nog zien hoe het gaat..Morgen gelukkig nog vrij, kan ik heel de dag alles in de gaten houden; Wat doet Nala op de kattenbak, gaat Tijger nog wel op de bak als Nala erop geweest is, ademt Nala nog, wanneer durft Tijger de woonkamer weer in, ademt Nala nog, eet en drinkt Tijger nog genoeg en gaat ze überhaupt de nierbrokken eten, eet Nala dit keer wel minstens het halve bakje natvoer leeg en oh ja, ademt ze nog. 😖

Ik ga een wijntje drinken 😌
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik heb zelf een kat met nierfalen en mijn devies is alleen natvoer geven en beter eten dan geen niervoeding willen eten!. Minimaal 2x daags zet ik 3 smaken natvoer kleine porties naast elkaar. Ongeveer 40 gr. per bakje (veelal half zakje of blikje).

Bakje 1. is een niervoeding RC Renal en Vetconcept
Bakje 2. Felix, Sheba of Poesie met beetje Ipa
Bakje 3. Gourmet mousse aangemaakt met een beetje heet water tot een papje. Dit nodigt vaak uit wanneer ze niet willen eten om dit op te slobberen. Door hete water komt de geur goed vrij en dit nodigt uit tot eten.
Eens per week een flesje Reactiv Tonicum, nog meer vocht. En 2x daags Zoolac Propaste, voor ondersteuning immuunsysteem en goede poepage. Dit is naast de nodige medicatie natuurlijk.

Verbazingwekkend wordt niervoeding ook vaak opgegeten. Neemt niet weg dat er ook wel vaak wat overblijft wat je weg moet gooien. Daarnaast heb ik gemerkt dat mijn kat het beste eet op een rustige plek. Dus de slaapkamer staat dag en nacht tot zijn beschikking (mijn andere kat is het liefst beneden). Op de slaapkamer 3 smaken en beneden 2 smaken en op beide plaatsen twee maal daags met dit weer een verse schone bak water.

Ps. niet zolang geleden van Erik goeie tip gekregen voor niervoer wat door mijn kat goed gegeten wordt, namelijk Vetconcept low protein.

Sterkte met de ondersteuning van je kat.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Smurffie »

Morgenochtend ga ik nog een poging wagen met Specific van de dierenarts

Ze krijgen nu RC indoor 27, misschien moet ik eens kijken of ze de niervoeding van RC dan ook lusten. Tijger is nu de hele dag boven en komt niet verder dan halverwege de trap naar de begane grond, dan zit ze continu te loeren waar Nala uithangt. Als Nala naar boven loopt en ze komt bij Tijger in de buurt begint die te blazen. Nu heb ik de bak met brokken bij Tijger op het eerste plateau van de krabpaal gezet in de hoop dat Nala daar niet bij durft te komen. Het probleem is dat Nala niet heel erg onder de indruk is van Tijger's gegrom en geblaas :roll: Nu loop ik er steeds achteraan om te kijken of ze niet van Tijger's voer eet. Morgen kan dat nog, daarna moet ik t/m zaterdag werken :icon_shifty:

Verkopen ze nierdieet van RC in de dierenwinkel? onze DA had het niet, die zullen wel afspraken hebben met bepaalde merken. Anders toch via internet bestellen, maar ik werk zelf in een winkel dus liever support ik de lokale ondernemers natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Rik »

Ja, dierenartsen hebben zo allemaal hun "eigen" merk. Hills en RC zijn de grootste daarmee. Beide verkopen de dieetversies eigenlijk uitsluitend via dierenartsen en een klein select groepje webshops.

Hier kun je de verkooppunten van RC vinden: https://www.royalcanin.nl/verkooppunten

Maar bel ze van te voren even op want mijn ervaring is dat deze lijst vaak niet goed up-to-date is.
Smurffie schreef: 30 jan 2018 22:30 Ik heb nu Sanimed gehaald bij de DA, zak van 1,5 kg met garantie dat het terug mag als ze het niet eten (handig maar wel apart eigenlijk, wat moeten zij met een open zak🤔)
Als ze smaakgarantie geven gaat dat meestal van de fabrikant uit. En dan hebben ze gewoon afspraken daarmee. Ze sturen de zak terug of wordt gewoon aan het verkooppunt vergoed. Waarschijnlijk zit er een dusdanige marge op dat dat makkelijk te doen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Smurffie »

Rik schreef: 31 jan 2018 11:13 Waarschijnlijk zit er een dusdanige marge op dat dat makkelijk te doen is.
Dat verklaart waarom ik de kuipjes Specific gratis kreeg :lol:

Ik ga nu diverse soorten niervoeding (natvoer) bestellen voor de variatie voor Nala (en om te kijken of Tijger dat ook eet want van Specific moet ze niets hebben) en bij Tijger heb ik nu een kwart deel nierbrokken van sanimed bij haar RC brokken gedaan.
Nala heeft vanmorgen niet heel veel gegeten, ongeveer de helft van een kwart kuipje (dus 1/8 eigenlijk maar) Ik maakte me zorgen of Tijger nog op de kattenbak wilde maar dat is geen probleem voor haar gelukkig. Nala heeft voor zover ik kon zien niet gebraakt vandaag, maar gisteren deed ze dat dus op de kattenbak, tegelijk met poepen en ze begroef het allebei, dus ik kan het nu niet zo goed zien. Qua gedrag is ze wel de oude Nala, beetje rustig nog maar als wij 3 dagen in het ziekenhuis hebben gelegen gaan we ook niet gelijk aan het werk toch? ;-) Net het lezerlampje getest en daar liep ze wel versneld achteraan. Gewicht was gisteren 2,5kg. Ik heb zojuist een e-mail gehad van de dierenarts met het hele dosier, ik kan er nog niet veel wijs uit worden maar is lastig te lezen op m'n telefoon. M'n man print het uit op zn werk, kan ik me er vanavond in verdiepen.
Tijger laat Nala iets dichter in de buurt komen, maar echt nog niet van harte. :eeh: We houden moed ;-)
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Smurffie »

Vandaag zijn Nala en Tijger voor het eerst de hele dag samen alleen geweest omdat ik moest werken, best even spannend dus hoe ik ze aan zou treffen als ik thuis kwam. Ik kwam de voordeur binnen en beide kwamen me tegemoet lopen, wat me heel erg verbaasde maar blijkbaar was het juist goed dat de 'reden van jaloersheid' heel de dag van huis was. Gisteren konden ze nog niet in dezelfde kamer zijn en Tijger durfde de woonkamer niet in. Nu blaast Tijger nog wel als Nala echt te dichtbij komt maar het grommen is over en ik denk dat het snel wel weer als vanouds wordt.

De dierenarts belde vanmiddag over de uitslag van de urinekweek, deze was negatief, dus dat was weer een reden voor een klein dansje in de kantine :edance:

Sanimed brokken gaan er bij Tijger helaas echt niet in...als ik er 5 brokjes tussen de RC brokken verstop draait ze haar neus 3x rond en loopt ze weg. Omdat ik echt niet wil dat Nala haar voer eet, heb ik Tijger vanmorgen een portie brokken gegeven waar ik bij was terwijl Nala op het aanrecht haar dieetje zat te slobberen. Vanavond bij thuiskomst weer hetzelfde verhaal en straks rond 23:00 uur nog een keer. Zo krijgen ze beide in ieder geval wat ze nodig hebben en weet ik 100% zeker dat Nala geen verkeerd voer binnen krijgt. :ehand: Wel een beetje met een dubbel gevoel omdat Tijger normaal gesproken kan eten wanneer ze wil. Nu is het wachten op de nierbrokken van RC in de hoop dat queen Tijger dit wel op het menu wil :icon_shifty:

Het verslag van de dierenarts was op papier net zo verwarrend als op m'n telefoon trouwens :lol: Het enige wat ik sowieso begreep was haar crea en die was dus 309 i.p.v. wat ik dacht dat ik had gezien; 250. (Haar gewicht was 2.58, vermoedelijk daarmee in de war geweest) Maargoed, net de bak nog gecheckt (en de rest van het huis) en zover ik kon zien weer geen diarree of braaksel. Ze rende net ook achter het balletje aan toen ik met Tijger aan het spelen was, dus ze was lekker actief :grin:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Dinky »

Als ze gechipt zijn en het apart voeren een probleem is kan je altijd nog voerbak op chip overwegen.

Maar enorm fijn dat het zo goed lijkt te gaan :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Smurffie »

Whoehoeee, ik sprong zojuist een gat in de lucht! Het voer is binnen, natuurlijk gelijk geprobeerd en Nala heeft heerlijk zitten smullen van het RC natvoer, toen natuurlijk gelijk ook maar de brokken van RC aan Tijger voorgeschoteld, een handjevol bovenop haar eigen brokken en jawel, ze dook er gelijk met de neus bovenop en pikte onmiddellijk de nierbrokken er tussenuit! :edance: Ook Nala heeft van de brokjes gegeten (de laatste dagen at ze gelukkig geen gewone brokken meer, alsof ze wist dat het slecht voor d'r is(of omdat ik ze steeds weghaalde bij Tijgers bak, geen idee), maargoed, weet natuurlijk niet wat ze overdag uitspookt. Blijkbaar had ze alleen de eerste avond thuis erge trek dat ze gelijk brokken wilde eten.
Hoe dan ook, weer een zorg minder! :grin:

Gelukkig geen chipfeeder nodig Dinky, maar bedankt voor de tip! ;-)

Nu zit ik alleen nog met een grote zak RC indoor 27 opgescheept (10kg, wel open gemaakt al en deels in een opbergbox) Kan ik hier iemand blij mee maken (gratis) of misschien een dierenasiel of zoiets? Zonde om 50 euro weg te knikkeren.

P.s. excuses....inmiddels het vraag en aanbod forum gezien, ik zal het daar aanbieden.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door KleinDraakje »

Wij hadden ook een keer een mega voordeelzak over, net een weekje open, toen we over moesten op dieet voer. We hebben ons lokale dierenasiel er heel blij mee gemaakt 🙂 En fijn dat de nieuwe brokken/voer bevalt!!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door pinguin »

Misschien in een lokale Facebook groep vragen of iemand het nog kan gebruiken?

Wel fijn dat ze deze brokken lekker vind.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Ilone »

Lastig he, als je beessies wat gaan mankeren...
Bij mij toendertijd met Pluis* gingen de Hill's nierbrokjes met veel smaak naar binnen.
Maar kieskeurig kunnen ze zeker zijn... Ik heb hier Speedy, gruiskat, die nu steeds zijn urinary brokken laat staan. Ondertussen heb ik 4 verschillende die ik afwissel en dan eet hij het over het algemeen steeds wel op. Maar vanmorgen haalde hij er bijvoorbeeld weer zijn neus voor op.....

Toevallig gisteren nacht Lotje een nacht bij de spoeddienst achter gelaten. Denk dat het per kliniek erg verschild met de prijzen. Ik was voor een avond/weekend consult 125 kwijt, en per 24 uur opname rekenen ze ongeveer 150 (tenminste, de eerste dag, tweede dag weet ik niet, ik kon haar gelukkig gisteren weer ophalen). Bloedafname zelf is het duurste niet, vaak tussen de 20 en 30 euro. Maar de verschillende onderzoeken maken het duurder.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Kosten opname en behandeling kat.

Bericht door Smurffie »

Hoi Ilone, hoe is het nu met Lotje? Fijn dat ze weer thuis is in ieder geval :smile:

Morgenochtend ga ik met Nala weer naar de DA, gewoon om bloed af te nemen hoor, wil toch wel erg graag weten of de waarden gezakt zijn, of in ieder geval stabiel. En even wegen, want ze eet niet zo heel veel als ik thuis ben.. misschien overdag wel. Met haar op de weegschaal staan is niet zo heel precies..ze weegt om de dag 2.5 of 2.6 kg... Dus even een controle is wel fijn. Verder doet ze het echt goed, maar je blijft toch een bezorgd hé :icon_shifty:
Plaats reactie