Blaasontsteking en nierdieet

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Blaasontsteking en nierdieet

Bericht door Kurgel »

Luna heeft sinds enige weken blaasontsteking. Ze mauwde erg op de bak. Ik heb nullodor mature dus kan zien dat het nog steeds niet over is (ruikt ook nog steeds vreemd, die urine, anders dan anders in ieder geval)
Bij de da zat er ook bloed in de urine, hoewel je dit met het blote oog niet ziet, ziet er gewoon geel en helder uit. Maar geen bacterieen gekweekt. Dus ook geen anb gegeven.
Maar het gaat dus ook niet goed over. Ik geef nu weer 1,5 week al eurologist. Ze mauwt niet meer na het plassen, dus pijn lijkt het niet meer te doen, maar de ph van de urine blijft dus afwijkend (nullodor kleurt onveranderd groen-blauw) en het blijft naar ruiken als ik die groene plekjes uit de bak schep.
Door het nierdieet kan ik geen blaasdieet geven, van de da moest ik er niets aan doen, zou stress zijn en wel weer overgaan. Maar ze is de laatste tijd juist erg relaxed, vertoont totaal geen tekenen van stress (kon het me na verhuizing en kittens in huis wel voorstellen maar daar lijkt ze heel goed overheen) en heb al overal in huis feliway ingeplugd.
Wat kan ik evt nog meer doen? Iemand tips over hoe ze van die blaasontsteking kan afkomen?
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blaasontsteking en nierdieet

Bericht door castratenkoor »

Lastige combi nierpatiënt en blaasontsteking. Je zou CBD - olie (2,5%) kunnen proberen, 2 x daags 1 drupje - via je vinger gewoon op de lippen te smeren. En je zou met een spuitje extra water kunnen toedienen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Blaasontsteking en nierdieet

Bericht door ErikPhilippus »

Heb je de eerste 2 weken een dubbele dosis eurologist gegeven?

Zaten er nu geen bacteriën in de urine, of is er niets op kweek gezet?

Aangezien Luna mauwt bij het plassen, zou ik spasmoglucinol geven - verhoogde persdrang kan de ontsteking onderhouden. Blaasontspanner geeft snel effect, dus je ziet gauw genoeg of dat helpt of niet.

Succes!
Erik
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Blaasontsteking en nierdieet

Bericht door Kurgel »

Dat mauwen is nu afgelopen hoor, deed ze de eerste 2 dagen, vandaar dat ik er alert op werd en zag daarna pas de groene verkleuring van de nullodor. Nu lijkt ze er weinig last van te hebben urine is gekweekt en onder microscoop bekeken, vandaar dat ik weet dat er bloed in zat. Want het zag er gewoon geel uit. Daar is niet uit gekomen. En geef 2dd 1tablet eurologist. Meer denk ik dat ze niet accepteert door haar eten. Ik moet ook nog de semintra daar mee geven en anders dan door het eten krijg ik er bij haar niks in. Behalve voor knuffels wordt ze niet graag aangeraakt. De DA merkte dat ook al op, pillen in bekje stoppen, nagels knippen etc is altijd een hele strijd die haar veel stress oplevert, en dat is voor die blaasontsteking niet goed natuurlijk. En ze drinkt op zich heel goed, dus spuitje water is zelden nodig.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Plaats reactie