Picootje nog maar 3 jaar...

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
anoukjhgfdsa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2017 14:23

Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door anoukjhgfdsa »

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb mijn verhaal ook al gedaan op het forum van kattenplaza..
Ik vind het dus ontzettend fijn (het is natuurlijk allemaal verschrikkelijk) om jullie verhalen te lezen en om te weten dat Pico niet de enige is geweest. Onze Pico had dus ook last van zijn niertjes en dat is hem fataal geworden. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan want hij was nog zo jong... Ik kijk elke dag op dit forum en heb ondertussen bijna ieder verhaal gelezen. Katten zijn blijkbaar gewoon heel goed in het verbergen dat er wat met ze aan de hand is en ik kan het maar moeilijk verkroppen dat alles zo is gelopen.
Alle ellende begon vorige week dinsdag (1-8). Pico kreeg last van diarree en ook at hij minder dan normaal. De dag erna kreeg zijn zusje Ozzy ook last van diarree en ook zij ging minder eten. Toen gingen bij mij de alarmbellen rinkelen want Ozzy eet normaal ALLES (Pico at over het algemeen altijd wat minder dan Ozzy). Donderdag ben ik met ze naar de dierenarts geweest en daar zeiden ze dat het een virusje was (er heerste blijkbaar een buikgriepje onder katten) en kregen ze beiden een prik tegen de misselijkheid en diarreeremmers. Eenmaal thuis zaten ze weer heerlijk naast elkaar te eten. Vanaf vrijdag ging het alleen helemaal mis.. Toen ik terug van mijn werk kwam, lag Pico levenloos op de grond en wilde alleen maar slapen. Zaterdag is mijn vriend meteen in de ochtend naar de dierenarts gegaan en daar zeiden ze dat hij "uitgeput" was.. Weer kreeg hij een prik tegen de misselijkheid, een vitamineprik en zijn diarreeremmers werden verlengd. Eenmaal thuis at hij weer iets en speelde zelfs een beetje. Zondag at lieve Pico helemaal niets meer.. Dus ik heb hem die dag dwang gevoerd (dat breekt je hart :( ). Diezelfde avond nog naar de dierenarts gebeld met wat ik moest doen en die zei dat ik meteen in de ochtend langs moest komen voor verder onderzoek.
Maandag dus weer met hem heen gegaan en daar hebben ze zijn bloed geprikt en een foto gemaakt van zijn buik. Zijn nierwaardes waren veel te hoog (crea 600) en ook zijn ontstekingswaardes waren enorm. Vervolgens liet ze mij de foto zien van zijn buik en daarop was de zien dat zijn darmpjes allemaal bij elkaar getrokken waren (zaten allemaal op een kluitje aan de linkerkant van zijn ruggenwerfel). Pico moest de hele dag aan het infuus om ervoor te zorgen dat de nierwaardes zouden zakken en ze zou de buikfoto doorsturen naar een andere dierenarts want dat vertrouwde ze ook niet helemaal.
Om kwart voor 7 ´s avonds kreeg ik een telefoontje met de uitslagen. Zijn nierwaardes waren gestegen naar 900! Hij had ook de hele dag niet geplast dus zat er ergens een steentje! Het volgende wat ze konden doen was hem kathetariseren en dat steentje steeds terugduwen, maar uiteindelijk zou dat steentje verwijderd moeten worden, maar zijn nieren waren al zo slecht, dat hij de narcose niet eens zou overleven. En dan waren dit alleen nog zijn niertjes.. Met zijn darmen was ook iets goed mis (wat precies wisten ze nog niet want zijn nieren waren even het belangrijkst) en met de darmen konden ze ook niet te lang wachten.
Dus hebben wij de hartverscheurende beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen.. En nu heb ik zo ongelofelijk veel twijfels. Ik weet dat ik er niks mee opschiet, maar ze zijn er toch.
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe dit allemaal zo is gekomen en wat de oorzaak is van dit alles..
Ozzy snapt er ook helemaal niks van (het gaat gelukkig wel weer goed met haar). Ze is continu aan het miauwen en is super aanhankelijk naar ons toe. Ze is ook de hele tijd aan het zoeken naar haar broertje. Ze is in haar hele leventje nog nooit alleen geweest, dus ik wil er uiteindelijk wel een kitten bij maar ik weet ook niet hoe ik dat allemaal aan moet pakken.
Ik leef op dit moment in een waas en ik heb jullie advies nodig mede kattenliefhebbers :(
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Poehee, wat een vreselijk verdrietig verhaal. Wat moet je verdrietig zijn.

Ik heb helaas geen raad voor je, behalve geef toe aan je rouwproces en heel veel sterkte!

Rust zacht lieve Pico....
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door pinguin »

Je heb de juiste beslissing gemaakt door Pico in te laten slapen je heb hem verder lijden bespaard en dat is als kattenbaasje vreselijk moeilijk maar hou jezelf voor dat je in het belang van Pico heb gehandeld.

Geef Ozzy de tijd en ruimte om te rouwen ook katten kunnen rouwen en de een heeft daar langer voor nodig dan de ander. Ga er niet te snel een andere kat bij zetten maar geef Ozzy de tijd.

Sterkte met alles
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
anoukjhgfdsa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2017 14:23

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door anoukjhgfdsa »

Wat een fijne berichtjes.. Ik weet ook dat dit de beste oplossing voor Pico is geweest, want als we alles hadden doorgezet, zou hij er niet blij van worden denk ik..
Het is nu een week later en ik moet zeggen dat het al een stuk beter met Ozzy en mij gaat. Ik denk er natuurlijk elke dag aan en ik denk dat dat altijd zo zal blijven, maar met de dag krijgt het steeds meer een plekje. Ik schrik er van hoe snel dat bij mij gaat.
Ik merkte ook aan mezelf dat ik heel snel een ander katje erbij wilde, maar dat was denk ik om mijn eigen verdriet te verzachten. Ik wacht er nu rustig mee en als ergens een nestje opduikt, kijken we wel weer verder!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door pinguin »

1 week is nog vrij vers. Hou er rekening mee dat Ozzy meer aandacht wil meer spelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door pinguin »

Een kat is niet te vervangen neem de tijd en rust om dit een plekje te geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door goofy1506 »

Wat verdrietig! Sterkte voor jou en een knuffel voor Ozzy!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door ErikPhilippus »

Wat een verdrietig bericht :-(
Zorg goed voor jezelf en Ozzy, neem er de tijd voor.

Sterkte de komende tijd!
Erik
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Picootje nog maar 3 jaar...

Bericht door Kurgel »

Jeetje, ik herken de wens wel om toch vrij snel een maatje te willen vinden voor de kat die er eenzaam door blijft, maar geef jezelf en Ozzy ook wel even de tijd. Het kan ook best zijn dat ze een nieuw kitten helemaal niet zo leuk vindt in het begin.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Plaats reactie