Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Rik »

Ik denk wel dat hij rustig heengegaan is maar ik had zo gehoopt dat het voor jou ook zo zou voelen. Hij zal die laatste momenten niet meer zo meegekregen hebben. Ik heb wel het idee dat de euthanasie op de oude manier uitgevoerd is. Volgens mij wordt er steeds minder een ader gezocht in de poot. Bij Bowy was het gewoon een overdosis slaapmiddel in de buikholte (die al voldoende was). En een tweede overdosis voor het geval de eerste niet voldoende was. Maar elke dierenarts heeft zo zijn eigen procedures daarvoor. En dat Yoki adem bleef halen... dat heeft hij dus echt niet zelf bewust meer meegekregen. Hij is nu verlost van de pijn.

Het is inderdaad goed zo. Het afvallen de afgelopen dagen is natuurlijk niet eten en weinig vocht. Dan gaat dat hard.

Ik kan me het gemis voorstellen. We weten hoe zwaar die momenten zijn.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd.

Rust zacht lieve Yoki.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Lieselotje »

Ik ben stil want ik voel zo goed de leegte die hij bij je achterlaat en de dankbaarheid van al zijn onvoorwaardelijke liefde die Yoki op zijn manier heeft gegeven en jij/jullie aan hem.
Ik ben blij dat het gied voeltt, maar wat een bizarre week heb je achter de rug.
Ik hoop dat he straks met een glimlach aan hem terugdenkt.
Lieve Yoki rust zacht.


Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door castratenkoor »

Yoki heeft rust en is over de regenboog. Wat je zegt - het is goed zo. Een bizar einde maar na dat slaapmiddel zal Yoki zelf er niks meer van hebben meegemaakt. (zo "apart" voor mij om de naam Bob in dit verhaal mee te krijgen)

Sterkte met de leegte die hij achterlaat!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ja, Dinie...dat realiseerde ik me gisteravond ook. Dat jij nog rouwt om je katten Bob en ik praat over mijn mensen Bob.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Dinky »

Klinkt wel als een heel liefdevol afscheid.
En fijn dat het nu juist voelde, ook al maakt dat het gemis niet minder...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door pinguin »

Sterkte met dit verlies

Sproet, bob en alle andere katten zullen Yoki opwachten in de katten hemel en vanuit daar zal die met veel plezier terug kijken op zijn mooie leven wat die bij je gehad heeft. Omringt door zijn nieuwe kattenvriendjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door ErikPhilippus »

Rust zacht, lieve Yoki - we zullen je missen...
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Dena16 »

Tranen bij het lezen van de laatste berichten. Ben even niet op het forum geweest en heb gemist dat Yoki zo achteruit is gegaan. Wat een liefdevol einde heb je hem gegeven, veel sterkte Mariska, rust zacht lieve Yoki
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Dank jullie wel allen!

Nee Dena, dat wist ik ook niet. Van topfit afgelopen maandag naar acuut naar zijn einde.....een boze nachtmerrie die werkelijkheid bleek te worden.

In liefdevolle herinnering aan mijn kleine ondeugende, schattige, liefdevolle, markante en aanwezige boef!

Afbeelding
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Beste allemaal,

Zouden jullie het begrijpen dat ik snel nieuw leven in huis wil?

Nooit en dan ook nooit zal ik Karel & Yoki vergeten, maar na 3 jaar zorgen ( moment dat Karel ziek werd)en verdriet over het verlies staat toch ook mijn hart open om nieuwe liefde te vinden.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Cyamytha »

Ja ik begrijp dat heel goed. Karel is nu bijna 2 weken bij ons weg en ik mis vooral een kat waar Beer zich aan optrekt. Hij is nooit alleen geweest.

100% andere situatie natuurlijk, maar heb het hier ook al ter sprake gebracht.

Had nog helemaal niet op je bericht van zondag gereageerd. Denk niet dat Yoki er wat van mij heeft gekregen. Die is nu lekker aan t rollebollen en genieten aan de andere kant. Zonder pijn en met een heleboel oude en (voor hem) nieuwe vriendjes :)
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Lieselotje »

Yo16Ka16No11 schreef:Beste allemaal,

Zouden jullie het begrijpen dat ik snel nieuw leven in huis wil?

Nooit en dan ook nooit zal ik Karel & Yoki vergeten, maar na 3 jaar zorgen ( moment dat Karel ziek werd)en verdriet over het verlies staat toch ook mijn hart open om nieuwe liefde te vinden.
Dat is toch helemaal aan jou!
Het is heerlijk om iets levend in huis te hebben.je gaat hier toch niet vragen of het goed is!? Nee niet doen.
Ik weet bij een eerder lid waarvan de ene kitten was overleden ze binnen een week een ander kitten had genomen(met de intentie dat dat goed was voor de achtwrgebleven kitten) dat er een berg kritiek is geweest.
Ik heb zoiets het is jouw leven daar mag je mee doen wat jij wilt en als dat snel een andere kat in huis nemen om voor te zorgen en je liefde te geven. Dan is dat aan jou.
Maak daarin je eigen keuze ajb.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat je een maatje voor Beer wilt.

Goedkeuring vraag ik ook niet. Ik vraag me af of het begrepen wordt en of er inderdaad meer mensen dit zo snel en zo sterk voelen. Het overvalt me namelijk zelf ' de behoefte '.

Na het overlijden van Karel had ik dit niet, want ik was overtuigd dat Nora en Yoki samen genoeg was. En beide geen behoefte zouden hebben aan gezelschap. Met het wegvallen van de druktemaker en clown in huis is het heel stil. Nora is een schat, maar een zeer gereserveerd asielkatje. Die met haar 9de bij ons is ingetrokken en nu 13 is.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Rik »

Sommige mensen zullen het misschien niet begrijpen. Maar dat is dan bijvoorbeeld weer vanuit hun eigen standpunt (en eventuele opmerkingen van die kant moet je dan ook zo zien). Ik kan het echt wel begrijpen en dat is dus aan iedereen zelf.

Ik had op zich ook wel redelijk snel dat het stil was. Ik ben een paar weken later de ikzoekbaas site in de gaten gaan houden. Sommige mensen kijken pas na een paar maanden en andere kijken de volgende dag naar een nieuw maatje. Dat is helemaal hoe je er zelf voor staat. En dat wil inderdaad niet zeggen dat het een "vervanger" wordt. Maar je wil je liefde weer geven.

Zal natuurlijk wel een uitdaging zijn om iets te vinden wat ook weer bij Nora past. Je zei dat Nora zich al wat anders gedraagde. (Of weer 2 kleintjes ;) )


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Opa Yoki 17,5 is nu officieel een nierfaler

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ja Nora is de alertheid kwijt. Wanneer Yoki kwam aan trippelen was er geen strijd, maar was ze wel altijd op haar hoede. Alleen naar Nora kijkend zou een solitair leven voor haar het ultieme zijn. Twee kittens zou mijn voorkeur weer naar uitgaan en dat zal waarschijnlijk het minst bedreigend voor haar zijn.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie