Vreemd 'voorwerp' in de urine

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Vreemd 'voorwerp' in de urine

Bericht door Dani_84 »

Oef wat fijn zeg!
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Vreemd 'voorwerp' in de urine

Bericht door ErikPhilippus »

Gaudí is weer goed te pas, dus de blaasontsteking lijkt nu onder controle. Ik geef nog 1 pilletje Eurologist per dag.

Ik moest een uurtje terug naar de DA met Gaudí, voor controle en een laatste injectie met AB. Hij lag lekker te maffen op z'n kussentje in de vensterbank, en ik zette midden in de kamer de kennel neer, met het deurtje open. Gaudí werd wakker, keek ernaar, stond op, rekte zich even lekker uit, en sprong van de vensterbank en liep zo regelrecht de kennel in. Deurtje dicht, klaar!

Gaudí was toch weer iets afgevallen, 4,15 kg weegt hij nu. Hij was natuurlijk een paar dagen niet lekker, dus dat kan de oorzaak zijn - maar toch ben ik er niet gerust op. Want eigenlijk eet hij meestal prima.
Dus op mijn verzoek ademhaling en hart gecontroleerd. Ademhaling iets te snel (kan stress zijn), hartslag ook wat te hoog, maar niet alarmerend. Wel is zijn hartruis nu een stuk beter te horen dan een tijdje terug.

Het kan zijn dat door al dat lopen in het wiel hij een sporthart heeft ontwikkeld, en de al lang aanwezige ruis sterker is geworden. Om meer te kunnen zeggen, zou je eigenlijk een echo moeten laten maken.
En om het afvallen te kunnen plaatsen, zou een bloedanalyse toch ook wel erg nuttig zijn.

Beide zaken gaan Gaudí stress opleveren - tenzij je hem een roesje geeft, maar dat blijft toch link voor een Bengaal van 15 jaar met een hartruis. Dus ik weet het niet.... moet ik 'm dat wel aandoen? Hij ziet er goed uit, mooie vacht, goede eetlust, kijkt goed uit z'n ogen, vitaal.... Lastig dilemma.

Ik ga eerst maar urine opvangen, controleren of er sprake is van eiwit-verlies in de urine. Want het zou ook kunnen dat hij beginnen nierfalen heeft.

Groetjes,
Erik (loopt te ijsberen)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vreemd 'voorwerp' in de urine

Bericht door Dinky »

Fijn dat het goed gaat met Gaudi! Ook heel prettig dat het vangen zo soepel ging ;-)

Ik snap je zorgen maar ga nou niet teveel lopen ijsberen, daar worden de viervoeters alleen maar nerveus van en levert ook stress op ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Vreemd 'voorwerp' in de urine

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, je hebt gelijk... Maar het valt wel mee hoor, ik ben alweer rustig gaan zitten. Heb alle beestjes een lekker snoepje gegeven, en ga zelf ook even relaxen. Al met al gaat het toch prima, en ja, je kan je altijd wel zorgen maken over de dag van morgen....

Groetjes,
Erik (in rust, haha)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vreemd 'voorwerp' in de urine

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het beter gaat met Gaudi!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Vreemd 'voorwerp' in de urine

Bericht door Dorien66 »

ErikPhilippus schreef:Hij ziet er goed uit, mooie vacht, goede eetlust, kijkt goed uit z'n ogen, vitaal....
Fijn dat het nu weer goed gaat met hem. En Erik, ik zou hem een echo en bloed tappen, dus roesje, niet aandoen. Niet zolang bovenstaand geldt.
Cerna

Re: Vreemd 'voorwerp' in de urine

Bericht door Cerna »

Gelukkig weer opgeknapt en nu maar vooral rust geven (ook beter voor jezelf :smile: ). Cochi heeft 10 jaar met een hartruis geleefd en oude katten vallen af, daar is niets tegen te doen.

Je zegt het zelf:
Hij ziet er goed uit, mooie vacht, goede eetlust, kijkt goed uit z'n ogen, vitaal....
Dus wat wil je nog meer?
Plaats reactie