Mirtazapine

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mirtazapine

Bericht door Adriana »

bij ons worden bloeddrukmetingen om de staart gedaan. gaat vrij snel.
een paar achter elkaar en/of kwartiertje in rustig kamertje en dan nog een paar.
zo krijg je een redelijk beeld als je de pieken eruit haalt.

als ze geen of nauwelijks nierdieet eet of lust dan zou ik zeker weten snel ipakitine aanschaffen.
daarmee maak je natvoer (bvk met kip en senior variant) wat beter verteerbaar met minder afvalstoffen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Mirtazapine

Bericht door Smurffie »

Vanmiddag heb ik ook Mirtazapine opgehaald bij de DA voor Nala (nierpatiënt). Gelijk gegeven natuurlijk en de DA had gewaarschuwd dat ze misschien wat hyperactief zou kunnen worden en zich anders kon gaan gedragen, maar dat zou binnen 48 uur over moeten zijn. Twee uur later; Nala kwijt, ligt ze in de kast het een gezicht van...ik ga zo braken waar je u tegen zegt en ja hoor, ze loopt naar beneden, begint hard te miauwen en hups, de hele maaginhoud komt eruit. Nu ligt ze tegen me aan te slapen dus ik hoop dat ze niet meer misselijk is, maar dus geen enorm succes.
Ze hadden bij de DA het tabletje al in vier gedeeld, misschien toch een te grote dosis? Ik durf het eigenlijk niet meer te geven...en dan daarbij, als ik zag wat er allemaal uitkwam eet ze misschien overdag toch meer (brokjes) dan ik dacht en is het misschien niet eens meer nodig. Heeft hier iemand ervaring met deze situatie? Ik ga er vanuit dat de mirtazipine ook met maaginhoud naar buiten is gekomen dus ik weet ook niet hoe ze er verder op gereageerd zou hebben.
Vind het maar een eng middeltje :icon_shifty:
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Mirtazapine

Bericht door ErikPhilippus »

Zeker bij een nierfaler moet je terdege oppassen voor stapeling in het bloed en dus overdosering. De veilige en geadviseerde dosis (zeker voor nierfalers) is 1/8 pilletje per 3 dagen, en dan ook nog kortdurend (ca. 2 weken). De maximale dosis is 1/8 pilletje = 2 mg om de dag,
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Mirtazapine

Bericht door Smurffie »

Na mijn vorige post is ze al drie keer naar de voerbak gelopen om te eten, steeds maar een paar brokjes, maar het is meer dan in de afgelopen week :smile: Ze is nu inderdaad een beetje hyper maar als ze even stil zit een beetje bibberig.
Ik denk dat ze de overdosis uitgebraakt heeft en de rest doet z'n werk :-P Morgen eens zien hoe ze in haar vel zit.
Cerna

Re: Mirtazapine

Bericht door Cerna »

Ik herhaal hier even mijn Mirtazapinewaarschuwing uit het Semintra-topic:
Hier ook nooit problemen gehad met Semintra, maar wel met een eetlustopwekker bij nierpatiënten. Eetlustopwekkers zijn bijna altijd bloeddrukverlagend waardoor de nieren minder doorbloed worden en dus slechter functioneren waardoor afvalstoffen slechter afgevoerd worden. Gevolg: verhoging van het ureum, gevolg spugen.

Ik weet niet of Semintra de eetlust bevordert (heb ik nooit iets van gemerkt), maar je zou ook nog kunnen kiezen voor Nutriplusgel. Extra vitamientjes is nooit verkeerd en het bevordert ook de eetlust (al krijg je geen vreetbuien zoals bij Mirtazapine). Reactiv heb ik voor Noa ook gehad, maar daar is lastig aan te komen en Noa vond het vies.
Plaats reactie