Nierpatienten Dalí en Gaudí

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cyamytha
Poema
Poema

Re: Nierpatienten Dalí en Gaudí

Bericht door Cyamytha »

Fijn om te lezen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer

*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Fijn om te lezen dat hij de balans weer terug heeft gevonden! Had vanmorgen al gekeken of er al nieuws was maar toen nog niet. Maakte me al zorgen dat het einde daar was maar gelukkig nog niet :-)
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album
kittentjes
Cheetah
Cheetah

Bericht door kittentjes »

Ach mannetje toch het zijn inderdaad erg aandoenlijke foto's van gister, je kan goed zien dat hij zich daar echt niet lekker voelde.
Gelukkig is hij weer aan de beterende hand, ups en downs zijn nu wel aan de orde van de dag met t oude baasje helaas.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Moos & Saar 16-5-2016
Siep 23-3-2019
Pyro
Huiskat
Huiskat

Bericht door Pyro »

Lees nu pas dat het weer redelijk gaat met Gaudi :oops: fijn om te lezen!
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Kijk af en toe even hoe het in de Liskeshoeve gaat. En zie dat Gaudi nog lekker wat quality time aan zijn aardse leven plakt ondanks the ups and downs. Welldone jochie!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Mleen
Poema
Poema

Bericht door Mleen »

Al een tijdje niets meer over Gaudi gehoord, gaat alles goed? ☺️
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus »

Mleen schreef: 06 mar 2019 17:41 Al een tijdje niets meer over Gaudi gehoord, gaat alles goed? ☺️
Zeg baasje, zit je nu al weer achter die computer? Ik wil graag even met je knuffelen, nu!

Afbeelding

Rustig aan, Gaudí - er wordt gevraagd of alles goed met je gaat, da's toch aardig?

Oh, het gaat over mij dus, OK..... En wat wilde je gaan zeggen daarover?

Nou, dat je het goed doet, hoewel goed eten toch steeds meer een uitdaging voor je wordt...

Huh? Hoe dat zo?

Nou, veel dingen die je vroeger lekker vindt, lust je niet meer. Dan zit je boven een vol etensbakje naar me te kijken - en volgens mij weet je dat ik dan al snel een ander blikje eten opentrek. Is dat waar of niet?

Mmmm, uhja.... Maar je zegt toch altijd dat ik op mijn leeftijd mag eten wat ik het lekkerste vindt?

Nou, dat krijg je ook. Vanmiddag nog: verse plakjes biokip. Er bleef helemaal niets voor Oscar over :-). Maar regelmatig moet ik je toch een beetje helpen met de eetlust, want ik wil niet dat je gaat afvallen (net zoals je broer) :-(

Afbeelding

Weet je trouwens dat je een schram op je rechter bovenlip heb?

Ja, Oscar zat te klieren, toen hadden we even een klein meningsverschil. Hij zit me soms uit te dagen, net alsof hij niet weet dat ik toch echt de koning van het Kattenpaleis ben!

Je, dat ben je zeker. Mag ik nu even mijn berichtje naar het forum sturen?

Ja hoor, doe ze allemaal maar de groeten van mij :grin:

Bij deze dan. Groetjes,
Erik
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016) + Mikki (2020)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik schrok al even om weer een berichtje in dit topic te zien. Gelukkig gewoon goed nieuws en niet een volgende dip :-)
Ga zo door Gaudi ;-)
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Gaudí ziet er goed uit, en is vaak in een goed humeur. Toch begint hij steeds moeilijker te eten, vooral in de ochtend. Vanmorgen een hapje, en gelijk overgeven: heleboel maagsap, verder niks. Ik denk dat hij met name 's nachts teveel maagzuur aanmaakt (het is toch een nierpatientje), en dan 's ochtends zich niet lekker voelt, en soms over z'n nek gaat.

Denk toch dat ik 'm 's ochtends en 's avonds Zitac ga geven, hoewel dat denk ik wel een tijdje duurt voordat je effect merkt.

Groetjes,
Erik
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016) + Mikki (2020)
Sansan
Tijger
Tijger

Bericht door Sansan »

Ahh lekker ventje! Hopelijk helpt de zitac hem snel, slim om even te gaan inzetten.
Esmeray1983
Poema
Poema

Bericht door Esmeray1983 »

ah mooie lieve Gaudi! wat wordt je toch ook goed verzorgd he :). inderdaad lekker eten wat je wilt lief oudje, we willen graag dat jullie nog lang samen kunnen blijven 🤗
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Gaudí heeft het altijd al heerlijk gevonden om uit de kraan te drinken, maar nu lijkt het wel of hij niks anders meer wil... We hebben al hier een hele tijd 2 Drinkwell Platinum drinkfonteinen staan, en die heb ik verleden week weer uitgeboend en van nieuwe filters voorzien - maar ik zie hem er nooit uit drinken. Hij staat 's ochtends al klaar bij de deur van de badkamer, en dan drinkt hij echt minutenlang uit de kraan....

Die drinkfonteinen zijn van plastic, en je ziet dat het plastic ruw en ook wat verkleurd is op de waterrand. Dus niet echt fris - zou dat de reden zijn dat fijnproever Gaudí het water niet lekker vindt?

Ik heb bij de miaustore een drinkfontein van keramiek besteld, maar tot m'n teleurstelling duurt dat nog weken voordat die wordt geleverd. Dus voorlopig nog uit de kraan drinken, Gaudí....
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Hier drinken ze ook vrijwel niet uit de fontein (ik zie het in ieder geval nooit). Maar ja, ze drinken sowieso niet hier. Met al dat natvoer hebben ze er blijkbaar geen behoefte aan. Ik moet eens even iets vinden wat ik door wat water kan doen waardoor ze dan wel drinken. Ik kan het bloed uit het vers vlees natuurlijk wat aanlengen met water en ze dat dagelijks geven.

(Ach, zo'n routine met Gaudí is natuurlijk ook leuk :) )

Drinken de andere poezels ook niet uit de fontein?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Rik schreef: 13 mar 2019 10:24 (Ach, zo'n routine met Gaudí is natuurlijk ook leuk :) )
Drinken de andere poezels ook niet uit de fontein?
Ach ja, ik vind het ook wel wat hebben: ik tandenpoetsen en scheren, en Gaudí lekker drinken. Het lekkerste vindt hij het water als ik er net de kou vanaf haal (vereist wel een precisie-instelling van de mengkraan, haha).
Maar dit weekend waren we weg, en de oppas had ik niets verteld over het drinken - dus hij had te weinig gedronken. Maandagochtend voelde hij zich niet lekker, ik denk dus door te weinig vocht.

Want hij drinkt dus onwaarschijnlijk veel, en deponeert iedere dag gigantische plassen in de kattenbak - hij geeft zichzelf als het ware iedere dag een infuus. Ik vermoed dat hij het daarom het als nierpatientje zo goed blijf doen....

Ja, de andere poezen zie ik wel eens drinken uit de fontein; maar inderdaad sporadisch - ze halen voldoende vocht uit het natvoer.
Sansan
Tijger
Tijger

Bericht door Sansan »

Die Gaudí! Ik zou een streepje zetten op de Gaudí stand : d
Lekker water tanken. Hopelijk drinkt hij ook graag uit de keramieken fontein. Ben benieuwd of hij bevalt, wij hebben hier al jaren een cat-it en ik herken inderdaad dat die rand wat ruw wordt.
Hoe beviel de zitac?
Plaats reactie