Nierpatienten Dalí en Gaudí

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
kittentjes
Panter
Panter

Re: Nierpatienten Dalí en Gaudí

Bericht door kittentjes » 21 sep 2019 13:05

Arm ventje. Als dat zo is kun je dan nu ook alleen de misselijkheid bestrijden?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Moos & Saar 16-5-2016
Siep 23-3-2019

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 21 sep 2019 13:27

Heb ik geprobeerd, een beetje Cerenia gegeven, maar hij blijft er een beetje mistroostig bij zitten.
Ergens in de verte komt er een stemmetje, die zegt dat ik misschien moet gaan nadenken over een datum.... :-(
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016)

Zotvanpoezen
Jaguar
Jaguar

Bericht door Zotvanpoezen » 21 sep 2019 15:19

Ach, wat moeilijk...
Ik kan je alleen maar sterkte wensen met je beslissing.
Ik weet hoe moeilijk dat is. En schuldgevoel hoort daar jammer genoeg bij.
Dat je het te vroeg beslist hebt of te laat.
Die vraag blijft ook bij mij nog in mijn hoofd rondspoken ivm mijn katjes :-(

Ik blijf aan jullie denken...
Carine
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)

Synemios
Cheetah
Cheetah

Bericht door Synemios » 21 sep 2019 17:43

Wat naar Erik, dat op en neer gaan is ook zo ontzettend moeilijk.
Luna(8) Lizzy(8) Timmy(3) Indy(3) Tommy(3)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!

Sansan
Tijger
Tijger

Bericht door Sansan » 22 sep 2019 12:34

Verdrietig erik :(
Hoe gaat het deze zondagochtend met jullie?

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 22 sep 2019 13:24

Gisteren was behoorlijk dramatisch, en we dachten er al over na om ergens komende week afscheid te gaan nemen. Maar hij zit gelukkig vandaag weer een stuk beter in z'n vel.

Ik had gisteren eerst een halve Cerenia gegeven, en 's middag een hele lage dosis Tramadol (in tonicum). Daar reageert hij dus verkeerd op, zelfs van een dosis van 1 mg/kg krijgt hij ogen als schoteltjes, en krijgt hij dus bijwerkingen. Ik heb het al vaker gemerkt: op vrijwel alle medicijnen reageert hij niet goed, ik vermoed een hoge gevoeligheid (vanwege de lever?) plus een veel te lage uitscheiding (dus je geeft dan snel een veel te hoge dosis). Ik geef hem dus niets meer, want alles heeft alleen maar een averechts effect.

Vannacht heeft hij 2 x behoorlijk veel gedronken uit de badkamerkraan, vanmorgen nog een keer, en ook uit het glas beneden. Ik had de keramiek fontein bij z'n slaapmandje op de overloop gezet, maar om wat voor reden dan ook drinkt hij daar niet uit. Hij heeft vanmorgen ook best wel goed gegeten, en net een kleine wandeling in de tuin gemaakt. Hij wilde graag in de kattenren, dus daar is hij nu. Ik heb net nog wat natvoer gebracht, daar heeft hij redelijk wat van gegeten. En hij ligt er tevreden bij, heel anders dan gisteren.

Dus nu is inslapen weer even niet aan de orde. Neemt niet weg dat het doodvermoeiend is in de achtbaan....
Groetjes,
Erik
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016)

Zotvanpoezen
Jaguar
Jaguar

Bericht door Zotvanpoezen » 22 sep 2019 14:30

ErikPhilippus schreef:
22 sep 2019 13:24
Gisteren was behoorlijk dramatisch, en we dachten er al over na om ergens komende week afscheid te gaan nemen. Maar hij zit gelukkig vandaag weer een stuk beter in z'n vel.

Dus nu is inslapen weer even niet aan de orde. Neemt niet weg dat het doodvermoeiend is in de achtbaan....
Groetjes,
Erik
Kan ik mij goed voorstellen! Elke avond met een bang hart gaan slapen, en elke ochtend opstaan met de vraag hoe je hem zal aantreffen als je de slaapkamerdeur opent...
Elke keer die hoop als hij weer wat opflakkert, en elke keer die domper als het weer eens wat minder gaat :-(
Slopend is dat...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)

Synemios
Cheetah
Cheetah

Bericht door Synemios » 22 sep 2019 17:56

Ja die achtbaan is slopend.
Ik heb niet veel zinnigs te zeggen maar ik wilde je toch even een hart onder de riem steken.
Luna(8) Lizzy(8) Timmy(3) Indy(3) Tommy(3)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!

Inge62
Huiskat
Huiskat

Bericht door Inge62 » 22 sep 2019 23:35

Die slechte dagen zijn heel erg klote. Iedere keer denk je het nu is het zo slecht, ik ga hem uit zijn lijden verlossen en dan heb je weer een beter dag, een dag waar je weer hoop uit put.
En zo is het ook en zo blijft het ook.
Niet fijn want zoals je schrijft het is slopend. Ik had hetzelfde vorig jaar met Bob.
Mijn gevoelens van is dit nu het einde maakten de laatste periode van zijn leven niet wat het moeten zijn, geniet nu hij er nog is. Mijn angst had de overhand.
Wanneer het moment er is geeft Gaudí het je aan Erik, echt waar.
Koester alle momenten, ook de slechtere. Omdat jullie nu nog samen zijn.

Heel veel sterkte want ik weet hoe moeilijk het is.
Veel liefs,
Inge

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 23 sep 2019 07:24

Fijn dat jullie zo meeleven, en het ook herkennen...
Het verdriet zit dicht onder de oppervlakte, want veel berichten, zoals deze van Inge, lees ik met tranen in de ogen.

Ik heb dat zelf niet zo in de gaten, maar toch is het nu anders dan bij Dalí, nu haast 2 jaar geleden. De DA assistente zei dat een tijdje terug al, en een paar dagen geleden vertelde Marianne dat ze toen naar de DA is geweest, en had gezegd: "geef mij m'n man terug`".... Dat wist ik niet, en vond ik ook wel confronterend. Ik heb zelf het idee dat Gaudí me minstens zo diep raakt als z'n broer, maar klaarblijkelijk ga ik er nu toch anders mee om. Maar intens verdrietig en moeilijk is het wel.....

Bovendien is er ook nog Marianne's moeder, die zwaar dement in mensonterende toestand in een zorgboerderij zit. Gisteren kwam Marianne aangeslagen thuis van een bezoek aan haar moeder, en stuurde een schietgebedje naar boven: "Pap, kom alsjeblieft ons moeder halen".....

Dena16
Poema
Poema

Bericht door Dena16 » 23 sep 2019 08:15

Wat een verdrietige situatie voor jullie momenteel. Ik denk het te herkennen vanuit mijn eigen ervaringen. Je wilt je voorbereiden en beschermen tegen het verdriet van afscheid. Je wilt extra intens genieten van de spaarzame, goede momenten die je nog hebt met elkaar, maar dit wordt je moeilijk gemaakt door de allesoverheersende zorgen die je energie opslokken. Vertrouw op jullie band Erik. Je hoeft niets te beslissen nu. Gaudí zal het duidelijk aangeven wanneer het genoeg is voor hem en jij bent echt de eerste die dat signaal oppikt. Hou je haaks, ik weet hoe slopend het is, het naderende afscheid van iets waar je zo zielsveel van houdt. Sterkte, ook voor Marianne. Ik reageer niet altijd omdat het me soms ontbreekt aan de juiste woorden, maar ik leef elke dag met je mee, want net als iedereen hier hou ook ik van Gaudí.

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 23 sep 2019 13:07

Ik ben net terug van de Da praktijk, om een datum te prikken voor het afscheid van Gaudí :-(. Ik had zelf vrijdag in gedachten, maar dan is er een voor mij onbekende dierenarts... Woensdag zou kunnen, maar wat komt dat opeens dichtbij....

Afbeelding

Een andere mogelijkheid is volgende week dinsdag ochtend, dat is dus nog ruim een week.....
Zo moeilijk :cry:

Lieve Oscar kijkt ook een beetje pips, terwijl hij waakt over het zieke mannetje:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ErikPhilippus op 23 sep 2019 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Sansan
Tijger
Tijger

Bericht door Sansan » 23 sep 2019 13:13

Slik :-(
Wat zegt Gaudí? En Je kunt altijd ieder moment afzeggen. Volg je hart.

Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik » 23 sep 2019 13:22

Ja, als de slechte dagen gaan overheersen... :cry:

Ik kan me herinneren dat je voor Dalí ook een gemaakte afspraak nog afgeblazen had. Toen was het 2,5 week later alsnog tijd.

(Laat dat nou tot op een paar dagen precies 2 jaar geleden zijn)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 23 sep 2019 13:23

Gaudí zegt dat hij nog wel eventjes wil bijven, maar niet te lang meer.....

Plaats reactie