Nierpatienten Dalí en Gaudí

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Nierpatienten Dalí en Gaudí

Bericht door ErikPhilippus »

Kikimax schreef: 29 jan 2019 19:07 Fijn zeg Erik dat het er van binnen goed uitziet. Nu hopen dat je klachten ook minder gaan worden. Of gaan ze nog verder onderzoeken?
In januari zijn de klachten bij mij eigenlijk grotendeels uit zichzelf verdwenen. Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de internist om de hele boel te bespreken. Denk niet dat er nog verdere onderzoeken komen.
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016) + Mikki (2020)

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik kreeg vanmiddag bericht van de DA dat in de urine van Gaudí geen bacteriën of andere ongerechtigheden zijn aangetroffen. Hij is ook weer in goede doen, hij heeft geen koorts, en is relaxed. Dus ik denk toch een storm in een glas water - gelukkig maar!
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016) + Mikki (2020)

Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

:edance:
Fijn!
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album

Inge62
Huiskat
Huiskat

Bericht door Inge62 »

Echt heel top!

Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Fijn dat de urine helemaal in orde is. Dan was het toch alleen dat fliebertje. Hebben ze dat eigenlijk nog onderzocht. Was dat bloed of iets anders? Lijkt me handig om te weten want het kan natuurlijk weer terugkomen of opnieuw opbouwen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Rik schreef: 31 jan 2019 18:55 Fijn dat de urine helemaal in orde is. Dan was het toch alleen dat fliebertje. Hebben ze dat eigenlijk nog onderzocht. Was dat bloed of iets anders? Lijkt me handig om te weten want het kan natuurlijk weer terugkomen of opnieuw opbouwen.
Ik heb het zelf nauwkeurig bekeken: het was echt minimaal: een heel klein sliertje (zo'n 2 mm) met wat bloed eraan. Ik weet eigenlijk zeker dat dat komt door het persen op een lege blaas, dan laten wat celletjes los van de blaas-bekleding - dat is ook wat er (alweer!) twee jaar geleden is gebeurd. Alleen was dat nauwe piemeltje toen de spelbreker, en kwamen we in een negatieve spiraal - nu niet, gelukkig maar. Ik heb m'n les geleerd: altijd zorgen voor kraakhelder, stromend water voor veeleisende, maar ook zo ontzettend lieve opa Gaudí :grin:.

Ennuh - de urine is natuurlijk niet helemaal in orde. Aan de kleur te zien, schatte ik het soortelijk gewicht op 1,022 (dus te waterig), en ik weet dat er naar alle waarschijnlijkheid eiwit in z'n urine zit. Dat heb ik niet eens laten bepalen (kost toch weer € 20,-), want wat moet ik met die informatie?

Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Je kunt inderdaad niets met die informatie. En nu weet je dan ook dat die fliebertjes kunnen ontstaan als hij wat minder drinkt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)

Esmeray1983
Poema
Poema

Bericht door Esmeray1983 »

fijn om te lezen dat het weer goed gaat met jullie beiden! Elke week kijk ik even hoe die kleine rakker van jullie het doet, gelukkig weer goed bericht :)

Fotokonijn
Panter
Panter

Bericht door Fotokonijn »

Dat zijn de beste stormen. :smile:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bedankt voor het meeleven!

Op zich gaat het goed met Gaudí, maar toch merk ik aan een hoop dingen dat hij stapje voor stapje toch aan het inleveren is. Ook het eten gaat steeds wat minder vlot vergeleken met een aantal maanden terug. Het oude, lieve mannetje is echt in de herfst van zijn leven.....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ErikPhilippus op 03 feb 2019 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Zotvanpoezen
Tijger
Tijger

Bericht door Zotvanpoezen »

Ach Erik, dat moet ontzettend zwaar zijn voor jou! Geniet er nog zoveel mogelijk van en bezorg hem nog vele mooie dagen.
Veel moed!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ach, ik zal niet ontkennen dat de angst om hem te verliezen steeds ergens rondcirkelt, maar tegelijkertijd ben ik ontzettend dankbaar dat hij er nog steeds is, en geniet van onze bijzondere kameraadschap iedere dag. Ik heb het al vaker gezegd hier: voor mij is er een leven voor en na de komst van Gaudí en Dalí: ze hebben mijn leven onmiskenbaar verrijkt. En met het ouder worden, wordt de vertedering en onze band steeds sterker, en dat maakt de gedachte aan het onvermijdelijke afscheid ook steeds intenser. Mijn gevoelens laten zich op zo'n moment niet simpel omschrijven: het is een mengsel van zorgen, verdriet, ontroering, vertedering en blijdschap.

En wat ik gisteren schreef in het afscheidstopic van DeTut, geldt onverkort ook voor mezelf (met dank aan Kahlil Gibran):

Liefde laat z'n diepte pas zien op het moment van afscheid nemen. Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk. Hoe dieper verdriet in je wezen kerft, hoe meer vreugde je kunt bevatten.

Groetjes,
Erik

Pyro
Huiskat
Huiskat

Bericht door Pyro »

Ach lieve Gaudi lekker van het zonnetje aan het genieten. Hoop dat jullie nog lang van elkaar genieten mogen Erik

Pyro
Huiskat
Huiskat

Bericht door Pyro »

Ik kan bij je fotoalbum kattenpaleis niet reageren, doe het hier maar even.
Wat kun jij geweldig tekenen Erik! Het zijn net foto’s, echt prachtig!

Gaudi mag dan in de herst van zijn leven zijn maar zet Oscar nog wel even op zijn plek. Best een grote wond. Mooi stel samen, elkaar even op de plek zetten en dan weer lekker knuffelen

Fotokonijn
Panter
Panter

Bericht door Fotokonijn »

Ik sluit me aan bij Pyro, hoop ook dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
Toen ik last van nierkeien had, werd ik getroost door de fluwelen tijgers.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)

Plaats reactie