Nierpatienten Dalí en Gaudí

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Nierpatienten Dalí en Gaudí

Bericht door Dinky » 02 feb 2017 08:37

Wat enorm fijn dat het nu beter hersteld nu de hechtingen eruit zijn! Had ik al gehoopt dat daar een deel van het probleem zou zitten ;-)
Go Gaudi!
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel » 02 feb 2017 12:57

de duimen draaien hier ook op volle toeren voor gaudi. misschien moeten we de sudocreme lenen als de huid van de duimpjes door is hihi
klinkt goed, hopelijk dus toch reactie op de hechtdraad en gaat het nu weer vooruit
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie

Ennakee
Cheetah
Cheetah

Bericht door Ennakee » 02 feb 2017 16:40

:cathappy: :thup:
Hou het vertrouwen, keep the faith.. De energie pakketjes blijf ik sturen ...hup Gaudi je kunt het !!!
:cathappy: :thup:

Dani_84
Lynx
Lynx

Bericht door Dani_84 » 02 feb 2017 16:52

Aan elk sprankje hoop klampen we ons vast! You can do it Gaudi!
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020

Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm » 02 feb 2017 18:10

Go Gaudi! Nu moet het alleen maar beter gaan worden. Met zoveel mensen die aan je denken moet het toch ook wel goed komen Gaudi! Dikke knuffel!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 03 feb 2017 08:35

Namens Gaudí, bedankt voor alle support! Super :grin:

Vanmorgen ging hij (na eerst een paar minuten nadenken naast de bak) een enorme plas doen in de bak. Dan ligt er geen tennisbal, maar een rotspartij in de bak. Goedzo! Dus hij heeft meteen beloning gekregen in de vorm van zijn favoriete snoepje. Geen idee of deze vorm van conditionering werkt.

Dus de Propalin lijkt toch wel aan te slaan, en ook denk ik dat het AB kuurtje helpt, want maandag had hij een pijnlijke blaas, waardoor de animo om flink te gaan plassen natuurlijk ook afneemt. Gisteren één klein ongelukje, maar verder niet.

Heb gisteren een gesprek gehad met een dierenarts van een nabijgelegen centrum, die veel ervaring heeft met penis-amputatie. Het was wel een geruststelling om te horen dat hij precies hetzelfde zou doen als ik nu doe/gedaan heb. Alleen zou hij die hechtdraden er veel eerder uitgehaald hebben. En als bijkomende reden dat het niet goed geneest, noemde hij urinebrand. Nu Gaudí beter lijkt te gaan plassen, en ook het plasgootje dichttrekt en nu bedekt is met een dun laagje sudocreme, zal ook dat bijdragen aan genezing.

Zit alleen nog even te puzzelen hoe ik die Propalin prettiger toe kan dienen. Want oplossen in Reactiv is geen succes, daar heeft Gaudí nu een aversie tegen. Misschien een druppel op een klein snoepje, en daarmee pillen?

Groetjes,
Erik
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016)

castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor » 03 feb 2017 08:57

Die sudocreme zal inderdaad ook helpen tegen urinebrand. Fijn dat hij aardig stabiel lijkt te worden! Het is misschien een lange weg geweest, maar het gaat om het eindresultaat nietwaar.
Dinie+8-koppig koor+gerbils Sam en Mik
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBob**
Teun 10 Rik+Bolle+Maks 9 Luuk 6 Teske 5 Douwe 4 Clarie 3

Catlady13
Lynx
Lynx

Bericht door Catlady13 » 03 feb 2017 14:22

Dat zijn de betere berichten.
Fijn dat het goed gaat, houden die positive flow Gaudi!
Doe wat je zegt en zeg wat je doet

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 03 feb 2017 14:28

Het blijft toch wel een grashalm waar ik me aan vastklamp, hoor....

Net weer de kap afgedaan, geborsteld, en 'm onder toezicht laten poetsen. Na een tijdje kwam uiteraard het plasgootje & omstreken aan de beurt, ik heb 'm een paar seconden aan het gootje laten likken, en toen m'n vinger erop gelegd. Want het ging niet bloeden, maar werd toch wel weer vuurrood..... Dat was toch wel weer een beetje een teleurstelling. Hoe krijg je dat gootje nu wat sterker en likbestendig??

Groetjes,
Erik
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016)

Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky » 03 feb 2017 14:36

Ik denk dat het vooral likbestendiger moet worden door verloop van tijd. Een tong van een kat is natuurlijk ook net schuurpapier zoals je waarschijnlijk zelf ook wel weet (ik vind het in ieder geval niet aangenaam wanneer ik te lang gelikt wordt). Logisch dat het dan op zo'n kwetsbare plek snel irriteert, zeker gedurende het genezingsproces.

Het is in ieder geval al heel positief dat het niet meer gelijk ging bloeden dus er zit vooruitgang in ;-)
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel » 03 feb 2017 14:54

Als het minder geïrriteerd is nu hechtingen eruit zijn en kap vaker af is wordt het hopelijk ook minder.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie

Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra » 03 feb 2017 18:52

Mijn ervaring is dat een operatiewond pas likbestendig is als er donshaar op of omheen begint te groeien. Kale huid blijft kwetsbaar.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 03 feb 2017 20:00

Sifra schreef:Mijn ervaring is dat een operatiewond pas likbestendig is als er donshaar op of omheen begint te groeien. Kale huid blijft kwetsbaar.
Ja, dit is precies het probleem - en het is dus geen kale huid, maar de binnenbekleding van de plasbuis. Dat is het hele eieren eten. Er zal nooit haar op groeien, tenzij het wordt 'opgelost' in de huid waar het op vastgehecht is. Was het maar huid - maar dit is slijmvlies (mucosa). Dus sudocreme, zinkzalf, wondzalf - allemaal prima voor huid, maar voor slijmvlies? Ik weet het ook niet....

Ik vraag me echt af hoe het is bij andere katers die succesvol geamputeerd zijn - hoe ziet dat er nu uit? Ziet er na verloop van tijd hetzelfde uit als bij de poes (ik heb vanmiddag zitten kijken hoe het exact eruit ziet bij Ginger :grin:)?

Groetjes,
Erik

Ennakee
Cheetah
Cheetah

Bericht door Ennakee » 03 feb 2017 20:06

Zou Gaudi de propaline accepteren in easypill
Wat de sudocrème betreft, dit kun je ook veilig op slijmvlies gebruiken. Het is een kwestie van geduld, en het de tijd geven om te herstellen.

Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra » 03 feb 2017 20:12

Misschien helpt het al als het haar eromheen wat langer wordt. Ik zeg ook maar wat, want ik weet niet of ik me er een juiste voorstelling van maak.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)

Plaats reactie