Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
persie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:43

Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door persie »

Ik ben nieuw hier op het forum omdat ik mij erg zorgen maak over mijn poes Persie van 11 jaar, omdat er bij haar ernstige nierfalen is geconstateerd. Ze werd magerder en had bloed in haar urine, ze at kleine beetjes en dronk heel veel. Met plassen had ze ook veel pijn, dus dacht ik ook aan een blaasontsteking en ik maakte mij zorgen dat ze last van de nieren zou hebben (veel nare ervaringen ermee gehad, katten met nierproblemen) ook miauwde Persie heel erg veel.

De dierenarts had haar direct aan het infuus gelegd, maar we mochten haar dezelfde dag in de avond wel ophalen. Het ging goed met haar, ze was blij om mij te zien en ik haar. De dierenarts vertelde dat de nierproblemen waarschijnlijk ontstaan zijn door een blaasontsteking. Persie haar creatine was 686 en haar uream was 46, behoorlijk hoog! Ze durfde haar niet constant aan het infuus te houden, omdat de waardes dan gevaarlijk snel naar beneden zou gaan. We hebben antibiotica meegekregen en royal canin renal dieetvoer. Haar eetlust is wel redelijk goed.

De volgende dag zijn we weer even heen gegaan voor controle en hebben ze haar weer een infuus gegeven onderhuids. De dierenarts vond ook dat het redelijk goed met haar ging, maar maakte zich wel zorgen omdat haar waarden zo hoog zijn.

Nu vraag ik me af of er hier wel goed aan gedaan word. Ik maak me erge zorgen en ben bang haar te verliezen. Moet er niet een andere medicatie komen voor de nieren i.p.v antibiotica? En is het niet verstandiger om een echo te maken of een röntgenfoto van haar nieren zodat ze kunnen zien hoe ver het is en ik ook natuurlijk. Er word mij ook niet verteld of het chronische nierfalen is of acute nierfalen.

Wie kan het mij uitleggen wat ik nu moet doen en de dierenarts?

Met Persie gaat het redelijk, ze slaapt wel veel en als ze wakker word gaat ze even eten/drinken en naar de kattenbak. Dan miauwt ze even en gaat ze weer liggen. En veel knuffelen met mij het vrouwtje.

Maar ik weet dat het in één keer heel hard achteruit kan gaan. Ik wil wel graag dat ik alles gedaan heb voor haar en dat er geen verkeerde handelingen worden gedaan of juist niet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wees blij dat ze nog eet en nog in leven is.... de ab is waarschijnlijk voor de blaasontsteking..
iedere stress door allerlei onderzoek zou je even moeten vermijden want ik denk niet dat een echo of rontgen iets bijdraagt aan de diagnose...
ze krijgt 100% nierdieet en mag even niks anders.. gelukkig eet ze goed.
ze moet ook goed drinken!
borstel haar lekker als ze wakker is en houd haar de komende dagen heel rustig..
het is waarschijnlijk acuut nierfalen en dat kan bijtrekken, niet genezen.
de rest van de medicatie zal binnenkort wel doorgesproken worden, eerst maar even kijken hoe ze op de infusen reageert en hoe de blaasontsteking zich gedraagt..
we hebben een topic 'pluis' en ik zou je willen vragen daar verder te schrijven en we hebben een topic 'nierfaalkatten' en daar staat heel veel info over allerlei types nierfalen, behandeling, medicatie, dieetvoer..

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=22980 -----> nierfaalkatten
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... start=4170 ----> pluis
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door Cerna »

Welkom op het forum.

Akelig bericht en ja, erg hoge nierwaardes. Meestal duidt dit op acuut nierfalen (chronisch gaat geleidelijk en begint niet zo hoog) en bij acuut is het belangrijk om die waarde zo snel mogelijk naar beneden te krijgen om verdere schade zo veel mogelijk te voorkomen.
En daarom snap ik je dierenarts niet. Hoezo bang dat de waardes te snel naar beneden gaan? Zoiets heb ik nog nooit gehoord.

Persie zou opgenomen moeten worden en zo'n 3 dagen achter elkaar gespoeld moeten worden, niet onderhuids, maar intraveneus. En dan mag je blij zijn wanneer de waardes snel gezakt zijn.
Mijn Noa, die ik maar moest laten inslapen, had nu bijna 4 jaar geleden een creat van 495 en ureum van 30 en heeft 2 dagen (dag en nacht) aan het infuus gelegen. Daarna waren de waardes creat 316 en ureum 17,4. Nog veel te hoog. Dus dat na spoelen de waardes van 600 opeens naar onder 164 zullen zakken zou je willen, maar is een illusie.

De pest is dat je net voor het weekend zit. Ik zou dus vragen of het mogelijk is om haar dit weekend nog twee keer onderhuids infuus te geven en haar dan maandag op laten nemen. Want met alleen onderhuids infuus red je het echt niet met zulke waardes!
En alvast vandaag naast nierdieet (zacht voer!!!) Fortekor of Semintra vragen want ze kan echt niet zonder medicijn.
persie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:43

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door persie »

We zijn net terug van de dierenarts met Persie en de diagnose zag er slecht uit volgens de dierenarts, ze hebben haar bloed bekeken en haar creatinine is nu 643 en haar ureum was 37,5. Volgens de dierenarts was dit nog veel te weinig in de twee dagen dat ze infuus heeft gehad. En de reden waarom ze haar geen intraveneus infuus willen geven is omdat ze te licht is volgens hun en daardoor kan het gevaarlijk zijn. Ze hebben me benakor medicijnen meegegeven voor haar nieren en haar nogmaals een infuus gegeven. De wonderen zijn de wereld nog niet uit zeiden ze maar het zag er slecht uit. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen, het idee om haar in te laten slapen doet zoveel pijn. En ik heb op het forum rondgekeken en katten gezien met een creatinine en ureum met vele hogere waarden die nog leven. Wat kan ik nu eigenlijk verwachten? Ze heeft niet echt pijn, meer misselijk en heeft ze ook een medicijn voor gekregen. Overgeven doet ze ook niet en ze eet nu echt kleine beetjes en ze plast ook kleine beetjes.

Ik ben echt ten einde raad.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door Adriana »

zo lang ze eet en drinkt en zichtbaar geen pijn heeft hoef je toch niet aan inslapen te denken?

het ziet er inderdaad niet goed uit en het is de vraag of het nog leefbaar bijkomt.
doe voorzichtig met benakor en geef de eerste paar dagen niet de volle mep. het systeem moet eraan wennen. en geef de aanbevolen dosis in twee keer met 12 uur ertussen.
het is goed dat ze kleine beetjes eet, dat is veel beter voor haar nieren, want die kunnen maar heel weinig aan. wel goed drinken en anders spuitjedrinken om het uur.
het systeem reageert wel want zowel crea als ureum waren gezakt, inderdaad niet indrukwekkend maar het is in ieder geval niet verder opgelopen.

veel meer dan lief voor haar zijn, goeie slaapplaats en laten drinken kun je denk ik niet voor haar doen. en hopen dat ze het overleeft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
persie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:43

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door persie »

Dat is ook zo, moet er ook niet aan denken! De dierenarts gaf me dat als advies als het echt niet anders kon en ze veel pijn zou hebben/krijgen. Ik vind dat het nu goed gaat met haar, ze eet steeds meer en miauwt al minder, loopt meer rond. Ze heeft alleen nog niet echt goed gedronken vanavond, maar misschien komt dat door het infuus en ze krijgt ook wel vocht binnen van de vleesbrokjes gelukkig dus ik hoop dat het goed gaat. Zal haar veel stimuleren met eten en drinken. Ik heb haar daarstraks het medicijn gegeven en antibiotica moet ze nog krijgen, hoop dat het helpt allemaal. Ik vond het ook positief dat het al wat gezakt is, maar het is inderdaad nog heel erg hoog maar vind wel dat ze het nu goed doet. Misschien komt het door het infuus. Ik denk dat ze het infuus wel vaker moet hebben en zat er ook aan te denken om het zelf thuis te doen als ze het nodig heeft. Ik heb wel hoop maar moet ook realistisch blijven dat het nog steeds fout kan gaan, maar ze doet het redelijk goed.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door Adriana »

je moet vandaag starten met spuitjedrinken. hoe meer vocht er door het systeem gaat hoe beter. bovendien moeten jullie daar ook nog aan wennen en leren hoe dat gaat.
rechts boven zit zoekfunctie, dan krijg je de berichten waarin het wordt uitgelegd.

kleine beetjes eten en 100% nierdieet en niks anders!

rustig aan met benekor, dat is een bloeddrukverlager en het systeem moet daaraan wennend, zie boven.

er is een regel en die luidt ongeveer dat je naar het dier moet kijken en wat minder naar de waardes.
als een dier met hoge waardes toch blijft eten, drinken, plassen, poepen en niet ziek oogt, dus zichtbaar niet teruggetrokken, geen pijnreacties, niet continue overgeeft, dan is er hoop.
de situatie is absoluut ernstig maar staar je dus niet helemaal blind op de waardes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
persie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:43

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door persie »

Met Persie gaat het redelijk, drinken nog steeds een beetje moeilijk en geef haar inderdaad extra met een spuitje en over de vleesbrokjes extra water. De vleesbrokjes eet ze wel goed.

Ik begrijp niet zo goed waarom persie geen intraveneus infuus krijgt voor 2 a 3 dagen, ze is volgens de dierenarts te licht en dat vinden ze gevaarlijk en ze hadden het over haar hoge waardes. Maar juist omdat het zo hoog is dan is het toch veel beter voor haar? Ze hebben haar éénmalig een intraveneus infuus gegeven en voor de rest alleen onderhuids. Ze zouden haar toch best nog een keer een intraveneus infuus kunnen geven of zie ik dat verkeerd? Het is inderdaad wat gezakt, maar het zakt toch juist meer als ze goed doorgespoeld word dacht ik.

Ik geef haar in de ochtend benakor en in de avond voor we naar bed gaan, ook krijgt ze nog steeds antibiotica.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door Adriana »

zie paar keer het woord vleesbrokjes langskomen, ze krijgt neem ik aan 100% nierdieet?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
persie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:43

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door persie »

Klopt bedoel ook de zachte vleesbrokjes van royal canin renal, soms eet ze ook de harde brokjes ervan.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door Featherr »

Koop een drinkfontein. Beide katten hier drinken aanzienlijk meer, hier loopt ook een nierpatiëntje en hij gaat ook regelmatig bij de fontein wat drinken.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door starr »

Wat naar om te horen allemaal :(

Ik heb ook twee katten verzorgd met nierfalen, waarvan 1 in ieder geval chronisch nierfalen was en het andere katje waarschijnlijk acuut of PKD.
Zij was nog maar 6 jaar en had ook zulke hoge waardes. Nog hoger zelfs, op het begin was haar ureum niet meetbaar en haar krea was iets in de 800!
Het was altijd een smal katje van zichzelf, maar ze woog echt nog maar 2,4 kilo en we hebben haar toch op laten nemen voor een aantal dagen aan het infuus.
De dierenarts heeft niets gezegd over dat dat niet goed zou zijn...En ik snap daarom ook niet helemaal waarom jouw dierenarts dat zegt.
Het is juist belangrijk dat ze veel vocht binnen krijgt.
Door die opname waren de waardes bij haar erg snel gedaald, naar iets in de 300.
Ze knapte op voor een poosje, maar , inderdaad, nierfalen gaat helaas met pieken en dalen. Net wanneer je weer een beetje hoop krijgt, gaat het plots weer achteruit.

Ik zou nogmaals overleggen met de dierenarts, desnoods een andere voor een second opinion, voor een intraveneus infuus.
Natuurlijk moet de kat ook niet te veel stress krijgen door alle dierenartsbezoeken, maar belangrijk is dat de waardes een stuk gaan dalen.

Verder raad ik je aan om inderdaad een drinkfonteintje te kopen. Dit stimuleert het drinken en mijn katten drinken hier door veel meer dan normaal. Ook het fonteintje en andere waterbakjes niet naast het voer zetten. Liefst meerdere waterbakjes door het hele huis heen.
Wij gaven onze nierfaal katten ook Fortekor en Ipakitine.
Nierdieet is ook erg belangrijk, mijn katjes deden het goed op Happycat Nierdieet. Nierdieet is erg saai voer voor een kat, maar HappyCat werd het meest gewaardeerd. Ik wisselde het ook af met Hills en Royal Canin omdat ze soms wel van het 1 wilde eten en niet van het ander.
Echter, als ze helemaal niet meer wil eten van het nierdieet, is 'gewoon' voer dan nog altijd beter dan helemaal niets. Dan gaan de nieren helemaal in rap tempo achteruit. Ik zou dan wel voor een senioren voeding gaan ivm minder eiwitten in het voer.

Het is best intensief om zo voor een kat te moeten zorgen en het is ook heel moeilijk om de keuze te maken hoe ver je moet gaan.
Nierfalen is niet te genezen, maar mijn kat met chronisch nierfalen heeft echter nog jarenlang een goed leven kunnen leiden.
Mijn andere katje was echt ernstig ziek met haar zeer hoge waardes. We hebben er van alles aan gedaan en het ging met vallen en opstaan, maar toen ik op het punt kwam dat ik haar moest gaan dwangvoeren (en het was een schildpadje, meestal niet de meest handige katten om dat bij te doen..) zag ik eigenlijk hoe erg het wel niet was.
Ze viel zoveel af, was zo vermagerd...Woog nog maar 2 kilogram.
Ze vertoonde geen katten gedrag meer. Krabde niet meer, at nauwelijks, had terugkerende zweertjes in haar bek door nierfalen, moest steeds op en neer naar de dokter, ze zag er echt slecht uit.
Ik wilde het beste voor haar, niet voor mezelf. Deed ik haar er nog een plezier mee om zo verder te gaan, wetende dat het alleen nog maar slechter zou gaan worden?
Ik bedoel hier niet mee dat jij die keuze ook moet maken, want ieder geval is anders!
Maar ik bedoel te zeggen dat het bij haar toen echt duidelijk was dat het voor haar beter was om haar haar rust te geven.

Heeft ze nu nog blaasontsteking? want dan snap ik de AB.
Rontgen of echo kan je doen als je bijvoorbeeld PKD verdenkt, maar in feite heeft het niet zoveel meerwaarde denk ik.

Veel sterkte
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door dclizzy »

Hier het zelfde, en mijn god ik snap je paniek. Probeer inderdaad kleine hapjes te geven. Bij mij at ze op dat moment niet uit een bakje maar ik ga naast de kat zitten en leg een paar brokjes per keer neer. Of laat haar uit je hand eten. Hier hielp het en ik haar haar dus danig verpest.

Lizzy at al niet toen ik haar uit het asiel haalde en eet nu voor haar doen de oren van mijn hoofd. Ik heb overal proef zakjes droogvoer gehaald (bij diverse dierenartsen)met het verhaal dat ik het te duur vind om 2 kg te kopen om te kijken of ze het lust omdat lizzy na 3 dagen een smaakjes skipt en dan geef ik wat anders. Dan kan je even uitzoeken wat voor smaken het beestje lust. Ik heb toen ze helemaal niet at gewoon nierdieet uit een dierenzaak gehaald. als ze maar at.

Lizzy eet geen natvoer en geen vers ze kan het niet kauwen ze word er misselijk van het ziet er niet uit en spuug het weer uit. Er is niets met haar keel aan de hand. Ik denk dat ze bij haar vorig baasje alleen droogvoer heeft gehad.
Ik koop nu nat voer. En als ik haar medicijnen heb gegeven. knijp ik de gel eraf doe er een beetje warm water doorheen en houd dat met een lepel voor haar, dat likt ze wel heerlijk maar in een kommetje draait ze haar kop om. Zo krijgt ze veel meer vocht binnen dan dat ze zelf naar de waterbak loopt. gewoon een trigger om vocht naar binnen te krijgen. Ik wil nl nog niet met spuiten inde weer gaan omdat haar medicijnen al moeilijk met spuit gaan

Ook hier op aanraden van Annette een waterfontein gekocht. nu 39 euro bij zooplus ipv 59 in de winkel. En het stromende water is wel interessant. Tevens staan er hier 5 grote en piepkleine bakken en glazen bloemvazen op drinkhoogte door het hele huis op de gekste plekken en overal word uit gedronken.

Zelf ben ik vanmorgen naar de dierenarts geweest om ter preventie een oppvl infuusje te geven voor 3 dagen. omdat de arts niet mee geloofde in bloedinfuus
Ik vertelde dat een andere DA op vakantie adres pkd heeft vastgesteld. Deze arts vroeg voor wie ik het infuusje wilde voor mijzelf of voor lizzy, en hij trok haar oog er onderhand uit en zei dat er iets van grijs in haar bovenwit zat, Dat betekende dat haar lichaam niet optimaal is en tegen iets aan het vechten is. En of ik haar wel op tijd liet inslapen??

Lizzy is een maand niet afgevallen en weegt 3.4 kg voor een schildpad poesje maar heeft wel een hoop spiermassa ingeleverd. Maar ze eet heel veel. ze drinkt, ze komt weer in de kamer ,zit lekker in de zon op het balkon. Staat savonds voor de buitendeur te schreeuwen omdat ik savonds met haar wandel aan de dijk. en de arts vroeg hoe lang ik door wilde gaan en of ik het voor mezelf deed of voor haar. terwijl een vreemde niet zal zien dat ze ziek is. Ik ben net naar huis gekomen met het gevoel dat ik een dierenbeul ben.
Ben dus ook van slag.

Dus ik begrijp dat je helemaal van slag ben. Zelf heb ik alle foto's en echo's laten maken. endaar is van nierfalen pkd vastgesteld. En met een u heeft 3 weken tot 5 maanden naar huis gestuurd. Terwijl haar waardes helemaal niet ver boven toegestane lagen
De enige remedie is toch nierdieet en medicijnen Sementra en water en een hoop liefde.

Dus misschien moet je sommige onderzoeken gewoon laten zeg ik met pijn in mijn hart. Maar ben nu 2 maanden aan het speuren en er is gewoon geen oplossing. :-( en kijken hoe het beestje reageert en is .

Ik zelf geef nu een urineverzuurder. Mag niet volgens de DA. Maar steeds novacam voor een blaasontsteking is ook niet goed voor de nieren dus laten we het maar preventie noemen. Ook geef ik haar een soort modder en inderdaad haar ontlasting is een stuk zachter geworden en ze poept iedere dag.

Heel veel sterkte, en dikke knuff voor jullie beiden.
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door starr »

Ik vind het verbazingwekkend dat sommige dierenartsen zo even het advies geven om in te laten slapen.
Je zou verwachten dat een dierenarts wel enig verstand ervan heeft en dat hij/zij dat niet zomaar zegt, maar helaas is mijn ervaring ook dat er dierenartsen zijn die dat te vroeg roepen of roepen terwijl er nog kans is op genezing.
Mijn dierenarts was dan ook zeer verbaasd toen ik met doodzieke Nina in april bij haar kwam met die torenhoge waardes van in de 800, en dat ze pas in augustus is ingeslapen.
Ze was er van overtuigd dat ze al heel snel ingeslapen zou worden.. En ik heb haar leven niet proberen te rekken omdat ik haar bij me wilde houden. Ik wilde er alles aan doen om haar nog een kwalitatief goed leven te bieden en dat heb ik ook gedaan.
Zo heeft ze haar laatste maanden toch nog heerlijk genoten in het zonnetje, heeft ze echt ook veel goede periodes gehad waarin ze lekker ging spelen en kroelen enz.

Novacam zou ik echt niet geven icm vastgesteld nierfalen...Sowieso zou ik voorzichtig zijn met middelen als novacam en metacam bij katten, maar al helemaal bij nierfalen.
Ik heb mijn dierenarts om een andere pijnstiller gevraagd voor mijn kat (zij heeft geen nierfalen maar ik wilde liever geen novacam meer), en die heb ik ook gekregen. Ben alleen even de naam ervan kwijt..Maar in ieder geval had dit middel veel minder bijwerkingen en ook minder slecht voor de nieren.

Dclizzy, je bent zeker geen dierenbeul. Ik vind het naar om te lezen dat jouw dierenarts jou dat gevoel geeft.
Is er bij jou in de buurt geen andere dierenarts waar je eventueel voor controles enz kunt gaan?
Nierfalen is ongeneeslijk ja, maar ik heb wel gemerkt dat de ene dierenarts veel meer moeite wil doen om de kat nog een goed leven te geven dan de ander, die meteen begint over inslapen.
Let wel, katten laten echt niet goed zien dat ze pijn hebben of ziek zijn. Dat is soms een beetje het verraderlijke.

Sterkte iedereen!
Het is echt een rotziekte :(
persie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:43

Re: Mijn poes persie 11 jaar heeft ernstige nierfalen

Bericht door persie »

Hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje niet op dit forum geweest ook omdat het de goede kant uitging met Persie tot aan 2016 toen is ze opgenomen geweest. Ze was erg uitgedroogd en ze at niet meer. Ze is na de opname er goed uitgekomen en ook hielp spuitje voeren haar er weer bovenop. Ze heeft vorige week twee toevallen gehad in een uur tijd en we zouden toen met onze andere kat Wokkel (die ook nierfalen had) op dat moment naar de dierenarts en Persie namen we toen ook direct mee. De dierenarts heeft haar onderzocht en dacht aan epileptische aanvallen omdat haar ogen niet trilden (volgens haar komt dit bijna altijd voor bij hersenbloedingen) ze wou haar geen medicijnen ervoor geven ivm haar nieren, maar ik maak mij echt zorgen omdat Persie haar hartje ontzettend snel klopt en ze heeft vaak last van haar darmpjes en blaas. Eergisteren had ze een hele dikke buik en het borrelde erover. Ze heeft vaak obstipatie maar die dag had ze diarree, toen heb ik haar buikje gemasseerd en boerde ze en liet ze windjes! De volgende dag was haar buikje niet meer dik, maar ik merk dat ze nog steeds last heeft en ook zucht ze vaak met ademen. De dierenarts waar we bijna altijd heengaan moeten we echt soms op aandringen om onderzoeken te doen. Wat is het beste om te doen? Hoop op meer info.
Plaats reactie