Kleinere plasjes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb de laatste avonden al een beetje vals gespeeld, de royal canin natvoer zakjes zijn bijna op en heb max tussendoor 2 avonden cosma nature gegeven en even afkloppen, maar gaat tot nu toe goed. Ik weet niet hoe sterk de aanleg is bij Max. Hij heeft dan een keer verstopping gehad en sinds hij op het andere voer staat gaat het goed.

Ik bestel royal canin brokjes nu voor het eerst via zooplus en om kosten te drukken bestel ik groot, 2 keer 9kg is voor 122,90, maar ik krijg 2x 3% korting. Dus het is dan wel te doen vind ik. Zonder de korting kom ik dan goedkoper uit dan trovet. Jammer voor de dierenarts die dit voer verkoopt, maar ik ga voor het goedkoopste en dat is voor mij zooplus.

Mijn gedachte was dat de brokjes hoofdzakelijk zorgen voor een goede urine samenstelling, maar ik wil dus niet dat het normale natvoer deze werking ongedaan maakt. Maar ik vraag me dus eigenlijk af of dit zo snel gaat.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Nikki2309 »

Binnen hoeveel tijd is een terug val te verwachten mocht hij dus op het nieuwe natvoer weer blaasgruis ontwikkelen?

Ik ben en blijf alert maar ik kan me zo voorstellen als hij bv een maand of zo geen terugval heeft gehad de kans kleiner is. Is dit een juiste gedachte of kan dit ook nog na een langere tijd op het normale natvoer?

Ik vermoed eigenlijk dat Max het ontwikkeld heeft door stress. In zijn korte leven is hij veel bij de DA geweest door zijn allergie. 2 x onder narcose een bultje weggehaald onder de tong, prednison en 40 dagen antibiotica. Nu is al het andere onder controle en is hij niet meer bij de DA geweest en geen medicatie en hij doet het goed (afkloppen op hout). Zijn plasjes zijn nu echt weer goed
Using Tapatalk
roberta
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:18

Re: Kleinere plasjes

Bericht door roberta »

beste puma sory maar ik wou even vragen heb jij ervaring met eurologist is dat echt goed werkt het bedanktik heb een kater met blaasgruis da kent het middel niet heb de kater al een tijd op r c so maar kreeg nog steeds ander voer bij alhoewel met veel vlees vanaf vandaag uitsluitend dietvoer
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Stikkel »

Hoi Roberta,

ik ben dan puma wel niet maar heb wel ervaring met eurologist. Ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon goed werkt. Na een aantal dagen (3-4) merkte ik al een verschil. Ze plassen gewoon makkelijker en in mijn ogen ook grotere plassen per keer. Toen ik het niet gaf, plasten ze ongeveer 2 keer per kat per dag en vond ik regelmatig kleinere klontjes. Nu niet meer, 3 plassen per dag per kat en gewoon mooie klonten.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Nikki2309 »

Ik geef mijn kater ook eurologist op het moment dat ik merk dat er slechter geplast wordt. Hij krijgt nog steeds royal canin urinary so maar wel normaal natvoer. Net zoals stikkel merk ik snel dat er betere plasjes zijn als ik eurologist weer een paar dagen geef.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Adriana »

hier hetzelfde met dreigend blaasgruis bij Maks.
dan krijgen ze bij wijze van snoepje een weekje een beetje eurologist en daarna gaat het weer prima.
de ervaringen op het forum met eurologist zijn over het algemeen goed, even berichten zoeken met zoekfunctie rechtsboven! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Stikkel »

Nikki; geef jij geen onderhoudsdosis? Ik doe dat op t moment wel. Bij mijn katzeltjes is nooit daadwerkelijk gruis geconstateerd (toen ik met ze naar de da ging, gingen ze 5 min tevoren alletwee zitten sassen) maar merkte gewoon door het gebruik van de bakken dat het niet zo vlotjes ging. Vanaf die tijd geef ik ze twee keer per dag een pilleke.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Nikki2309 »

Nee, ik geef het alleen als ik merk dat hij slechter plast. Pillen geven geeft hem ook weer stress dus als het niet nodig is dan niet. In goede periodes heeft hij echt grote plasjes. Max heeft dan wel echt blaasgruis gehad, daarom hou ik hem nog op dieetvoer
Using Tapatalk
roberta
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:18

Re: Kleinere plasjes

Bericht door roberta »

bedankt voor de tips nu zal ik het uiteindelijk eens bestellen maar is het nu eurologist of urologist en van welk merk groetjes fijn weekend
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Nikki2309 »

Eurologist van huisdierendokter.nl
Using Tapatalk
Karen1981
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2015 16:51

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Karen1981 »

De eurologist van Huisdierendokter is gebaseerd op de formule van urologist van Sensipharm, dus qua samenstelling en werking verschillen ze niet zo veel. Ik ben zelf begin dit jaar overgestapt op de kruiden van Sensipharm omdat die van huisdierendokter moeilijk te krijgen waren..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kleinere plasjes

Bericht door Dinky »

Als iemand nog eurologist van huisdierendokter nodig heeft, geef maar een gil.
Ik heb ze nog liggen van wat wij dachten dat een blaasontsteking was ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie