Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Ja, als het alleen misselijkheid of niet eten was dan was er misschien nog hoop. Ik heb net de moed genomen om haar op de keukenweegschaal te zetten en die gaf 2050 aan. Dat is weer 300 gram minder. Nu zal ze door het wat slechter eten de afgelopen week ook wel ingeteerd zijn... maar ik heb ook het idee dat ze af en toe het evenwicht in haar flank verliest. Het is maar miniem maar toch... Ze is dus een stuk zwakker geworden. Morgen maar eens naar de DA en dan kijken we eens wat die vindt.

De Amlodipine zijn hier overigens tabletjes (1,25mg). Die moeten dus door de helft en dan vergruisd worden door het eten. Maar dan moet ze natuurlijk wel eten. Inmiddels heeft ze vanochtend alles laten staan (ook de 3 porties waar ik dat doorheen had gedaan). Toen ben ik maar de koolvis gaan koken en daar durf ik het niet doorheen te doen want als ze dat niet meer eet... En de Semintra krijg ik er bij haar ook niet met de spuit in. Dat spuugt ze gelijk weer uit (en als het al in haar maag komt dan kotst ze het uit).

Straks nog even een paar zakjes Felix open trekken (kijken welke variant ze misschien wel eet) en anders nog weer wat koolvis.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Ennakee »

Wat een rotsituatie! :-(

Ik hoop dat je Bowy nog kunt verleiden om te gaan eten, hoewel de kans daarop met het uur kleiner lijkt te worden.

Kun je haar de reactiv nog met een spuitje toedienen? Zodat ze de misselijkheid kwijtraakt? Met 10 ml kom je vaak al een heel eind vanwege de hoge voedingswaarde.

Ik wens je heel veel sterkte...!

De duimen draaien hier ook voor Bowy ..
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Sifra »

Ik zie het al, we zijn allemaal even gek. We rukken het ene na het andere blikje of zakje open in de hoop dat ons zorgenkindje weer gaat eten. Uiteindelijk belandt een groot deel na een paar uur in het toilet.
Bowy gaat duidelijk ook weer achteruit. Zorgelijk, Rik. Sterkte met die ouwe dibbes!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door ErikPhilippus »

Is een kleine dosis Mirtazipine een optie?
Ik duim voor jullie!
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Ik vraag het morgen aan de DA. Maar als het iets wordt denk ik dat het een prednison-prikje wordt (werkt ook wonders tegen misselijkheid en heel veel andere problemen). Dat zou haar misschien nog uit een dipje kunnen redden. Maar aan de andere kant moet ik me ook realiseren dat ze 20 is met nierfalen. Ze heeft een paar hapjes Felix op maar zoals ze nu op bed ligt.... Ik zie dat ze zich niet goed voelt. Ze krijgt straks nog wat koolvis en dan zien we morgen bij de DA wel verder.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Kimm »

Arme Bowy, hoop dat je iets vind wat haar beter laat voelen. Aan jou goede zorgen zal het in ieder geval niet liggen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door castratenkoor »

Hopelijk kan ze weer even vooruit met een wonder-prikje. Zo sneu als je ziet/merkt dat ze zich rot voelen. Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Om 11 uur de afspraak. Ik sta behoorlijk te twijfelen. Ze is de afgelopen maanden ook zo veel afgevallen... Dan zou nu met medicijnen het rekken maar echt beperkt zijn. Dus om 11 uur sta ik voor een moeilijke beslissing. (Vannacht heeft ze gekotst, alleen vocht, en ze lag op haar zij en reageerde helemaal niet op mijn stem en aanraking. Ik dacht op dat moment al even dat het snel afgeholpen zou zijn.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Ennakee »

Veel sterkte Rik...

Wanneer ik zelf voor een keuze stond, zoals jijzelf nu, heb ik mijzelf altijd de vraag gesteld wat ikzelf zou willen, wanneer ikzelf ernstig chronisch ziek was en alleen maar verslechterde...

Vorig jaar heb ik een besluit voor Kathinka en Freddy moeten nemen, maar ik ben blij dat ik ze de rust kon geven....

Heel veel sterkte, ik denk aan jullie....
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door ErikPhilippus »

Niet dat jij daar veel aan hebt Rik, maar ik heb tranen in de ogen nu ik dit lees.
Ik ken jou niet persoonlijk, en Bowy alleen van foto's - maar ik voel toch door alle berichten die we hebben uitgewisseld een verbondenheid. Ik hoop van harte dat er nog iets mogelijk is...

Dus weet dat we hier met jou en Bowy meeleven.
Warme groet,
Erik + Bengalen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Dinky »

Pfff moeilijk hoor. Wat je ook besluit, ik heb er vertrouwen in dat je alles uit de kast haalt (en al hebt gehaald) voor een waardig leven van Bowy.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door castratenkoor »

Bowy is een beetje van ons allemaal, zo voelt dat op het forum. De ouwetjes zijn ons zo dierbaar. Weet dat ook ik meeleef. Sterkte bij de dierenarts.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Cerna »

Rik, wat een moeilijke beslissing. Ik leef heel erg met je mee en ik wens je heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door snorrebaard »

Ik wens je ook heel veel sterkte maar in de eerste plaats duim ik voor een klein wonder.
:thup:
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Ik heb haar laten gaan...

Prednison o.i.d. had wel gekund maar i.c.m. haar gewichtsverlies had dat niet veel uit gemaakt. Je rekt het dan een paar dagen. Als ik over haar rug aaide voelde ik haar ruggenwervels direct door haar huid. Dat was een half jaar geleden niet. Als ze al was gaan eten dan had ze moeten eten als een bootwerker om nog iets in gewicht te winnen. Maar een nierfalertje eet niet als een bootwerker. De DA dacht ook dat ze van status nierinsufficiëntie naar nierfalen was gegaan.

Ze is 20 geworden. We hebben er nog 2 mooie jaartjes aan geplakt en het is goed zo.

Rust zacht, mijn lieve Bowy.
Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie