Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door castratenkoor »

Rik ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad, zal wel raar zijn zo zonder je lieve Bowy.

Wat een aandoenlijke foto's die laatste twee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door ErikPhilippus »

Ach, wat een lieve, aandoenlijke foto's.... Vooral die laatste vind ik heel betekenisvol, wat wil ze je zeggen, laten weten? Ik begrijp uit je verhaal dat Bowy voor jou ook een tijdperk markeert, het is de afsluiting van een periode samen met haar. Ik hoop dat de mooie herinneringen snel de boventoon gaan voeren.

Groetjes,
Erik + Bengalen
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte met dit verlies.
Wat was het toch een schatje.
Dag Bowy.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Op zich de nacht goed doorgekomen. Ik werd wel wakker gemaakt door Bowy die haar nagels scherpte aan haar rieten stoel die naast mijn bed staat. Het bleek de hagel op het schuine raam te zijn. Dat kreeg ik in de gaten toen het meer dan 5 seconden aanhield. Het voelt nog steeds wat raar maar dat zal wel slijten. 20 jaar routine wordt in één keer veranderd. Voor het naar mijn werk gaan... wat ben ik toch vergeten... de kattenbak schoonmaken, o nee. Bowy eten geven... o, nee. Ik was ook wat eerder op de zaak... ja.... Bowy heeft haar rondje tuin niet hoeven te maken. Maar ach... dat zal allemaal wel weer wennen.

Ik heb nog wel keurig aan mijn zijde van het bed geslapen. Ik zal nog maar niet gaan wennen aan in het midden liggen want er komen op den duur wel weer twee nieuwe huisgenoten. Dat is iets dat ik al zeker wist. Bowy was een schatje naar mij toe maar ze kon geen andere katten/dieren/mensen verdragen. Een echte solo-dame. Maar dat laat ik inderdaad maar rustig op mij afkomen en als het gevoel er is dan zal ik wel op zoek gaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door castratenkoor »

Ja dat gevoel van "ik moet nog" oh nee ze is er niet meer zal nog een poos blijven. Vooral als je een kat had die intensieve zorg nodig had zoals Bowy.

Pas als ze wegvallen merk je pas hoe druk je het met ze had, vind ik in ieder geval.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Cerna »

Ik herken het gevoel ook en dat zal op den duur slijten.
Wij hadden met Noa een vast stramien van voeren en daarnaast had Cochi om de twee uur wel iets van een pil nodig (zat op het laatst op 10 pillen per dag) dus je leefde de hele dag op de klok. Je werd geleefd door de zorg voor je kat(ten) en wanneer dat wegvalt is dat in zekere zin een opluchting, maar ook een leegte (en verlang je terug naar die tijd toen de kat nog gewoon bij je was).
En nu zitten we met Cerná weer in het urenstramien.

Ik merk wel dat ik bij de dood van Cochi die 18 werd veel eerder berusting had dan bij Noa die 7,8 werd. En zo zal het met jou waarschijnlijk ook gaan: niemand is onsterfelijk en wanneer het leven voltooid is dan is het goed. Natuurlijk het gemis is er en zal er altijd iets blijven, maar de mooie herinneringen zullen overheersen.

Het drukke seizoen in het asiel komt er weer aan. Veel katten die graag zo'n fijn huis zouden willen zoals Bowy gehad heeft. Dus ik weet zeker dat er snel weer een paar mooie katten op je pad komen :smile:
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Ennakee »

Ik hoop dat je het verlies van Bowy, op deze manier kunt verwerken. Het was een proces waar jullie beide naartoe zijn gegroeid. Ik hoop dat dit zo voort zal kabbelen en je niet alsnog in een zwart gat beland.

Bij mij kwam het besef van het verlies van Kathinka pas nadat Freddy twee maanden later was overleden. Toen de rust in huis kwam, en ik geen voedingsroosters meer hoefden te draaien, kwam de klap. Nu een half jaar later, begin ik weer mijzelf te worden. Hoewel dagen zoals gisteren weer veel emoties wakker maakten.

Voor nu wens ik je sterkte met het afronden van dit proces. Heb je Bowy begraven of laat je haar cremeren?

Ik zal nog vaak aan haar denken en aan jouw verhalen, het was een mooi dametje...

Dag Bowy, veel plezier op de regenboog...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Op zich moet ik zeggen dat ik er (nog steeds) redelijk nuchter onder ben. Dat zal inderdaad ook wel komen omdat ze een mooi leven heeft gehad en dat ze met een mooie leeftijd afscheid heeft kunnen nemen. Bij mij is het nu meer een gevoel van gemis samen met het veranderen van de routine. Maar over het algemeen ook wel een gevoel van vrede ermee hebben. En het duidelijke signaal geeft bij mij ook een vorm van opluchting.

Ik heb Bowy bij de dierenarts gelaten. Ik weet dat dat niet ieders keuze zou zijn, zeker omdat ik ook wel een beetje weet hoe dat process daarna gaat, maar voor mij is ze al over die regenboog vertrokken. Ik heb een aantal leuke foto's dus als ik er op een gegeven moment behoefte aan zou hebben dan kan ik daar wat mee doen. Maar voorlopig zit ze vooral in mijn gedachtes.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Dinky »

Ik denk dat het ook wel scheelt dat je er eigenlijk al een hele tijd naar toe aan het leven was door haar snelle afvallen. Daardoor komt het mentaal natuurlijk niet als een verrassing. Wel heel fijn inderdaad dat je dat duidelijke signaal dat je zocht ook hebt gekregen van Bowy.

Ook ik heb recent nagedacht over wat te doen met het lijfje wanneer Dinky komt te overlijden (afgelopen jaar 2 keer gedacht dat we haar kwijt zouden raken dus dan denk je daar meer over na). Ik denk dat ik dan dezelfde keuze zou maken als jij voor Bowy hebt gemaakt en haar achterlaten bij de DA, ondanks het proces erna. Ik kan me je gedachtegang dus goed voorstellen en heb er dan ook alle begrip voor ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door jennli »

Je stuurde me de link naar dit draadje. Ik lees zelden niergerelateerde topics, omdat ik daar weinig ervaring mee heb en dan behalve medeleven niks toe te voegen heb. Zag nu nog prachtige foto's van Bowie die weliswaar al ziekjes uit zag. Desalniettemin kon ik zien dat het een mooi beestje was. Nogmaals sterkte.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door ErikPhilippus »

Hi Rik,

Ik realiseerde me gisteren dat het alweer haast een maand geleden is.... En nam me voor om je vandaag even een berichtje te sturen.

Hoe gaat het? Ben je al een beetje gewend aan de lege plek?
Ik wens je vele momenten met (overwegend) fijne herinneringen toe.

Groetjes,
Erik + Bengalenfamilie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Grappig. Ja, dat realiseerde ik me gisteren ook. Precies een maand geleden nu. 25 april.

Het gaat goed. Het is wel stil in huis. Maar het gevoel dat ik Bowy af en toe in mijn ooghoeken zie zitten is er niet meer. Wel de herinneringen, van... goh, daar zat ze vroeger...

Maar het is inderdaad erg leeg en stil in huis. Dus het begon afgelopen weekend toch een beetje te kriebelen. Bowy is altijd een solo-poes geweest dus ik heb er bij haar nooit iets bij kunnen plaatsen. Dat gaat overigens bij jou wel in een lekker tempo :lol: Dus ik ben me stilletjes aan wel aan het oriënteren maar heb al gezien dat het helemaal geen makkelijke zoektocht gaat worden. Zeker omdat ik er ook gelijk 2 wil. Asiels zitten niet zo vol als ik gedacht had, marktplaats heeft natuurlijk zijn eigen nadelen en de websites van fokkers zijn vaak hopeloos verouderd. Ik heb nu wel een paar sites gevonden waar fokkers vaak hun kittens aanbieden (terwijl de laatste update van hun eigen website dan nog uit 2014 is). Maar ik weet ook nog niet precies wat ik wil. HTK of raskat? 2 katers of 1 poes en 1 kater?

Ik heb Bowy 20 jaar geleden bij toeval gekregen (na de vraag neergelegd te hebben bij de dieren-benodigdheden-winkel). Hoewel zij wel precies een schot in de roos was wil ik deze keer toch wat bewuster zelf kiezen. En ook daardoor zal het er niet makkelijker op worden. Maar wat er ook in huis komt... Bowy zal altijd in mijn gedachten blijven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Cerna »

Wanneer je op zoek bent naar een raskat kun je het beste op www. kitten te koop .nl (maar dan aan elkaar geschreven. Wanneer ik dat doe wordt de link automatisch verwijderd) kijken.
De meeste fokkers werken nu namelijk via facebook en werken daarom hun website niet meer bij helaas. Maar dan moet je wel de naam van de cattery weten anders vind je nog niets en daarom is kitten enz... de beste manier.

En voor kittens uit het asiel moet je misschien nog een beetje langer wachten (ik heb geen idee, maar ik wilde ooit in mei een kitten uit het asiel en toen waren ze er ook nog niet en ben ik op een boerderij beland)?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Rik »

Ja, dat was inderdaad de site die ik ook gevonden had. Ook wat sites met verzamelingen met catteries gesorteerd per ras (maar dan moet je inderdaad weer zoeken naar de facebook-pagina's om te kijken of er wat beschikbaar is).

En dan moet je er snel bij zijn... zeker als je er gelijk 2 uit een nest wilt hebben... en al helemaal als je voorkeur hebt voor geslacht...

Dan is marktplaat wel erg verleidelijk. Maar ja... daar worden ze met 6-7 weken al "buiten geschopt". Of ze zeggen dat moeder een raskat is maar ze kunnen de stamboom 'even' niet vinden. Of het is een kruising tussen dit en dat ras en vragen er honderden euros voor (lees: "moeder is er een keer tussenuit gepiept").
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Attack + Nierfalen bij 18 jaar (dieper slapen normaal?)

Bericht door Dinky »

Wanneer je een bepaald ras in het hoofd hebt zou je ook eens kunnen informeren bij een van de rasverenigingen? Je hebt in ieder geval neocat, felikat en de nrkv.

Kittens zal nu inderdaad nog net wat aan de vroege kant zijn bij asiels aangezien de kittens in het voorjaar worden geboren en het de laatste tijd nog regelmatig flink koud is geweest. Ze mogen immers pas 2 maanden na de geboorte weg. Zag bij Marloes dat ze inmiddels weer een aantal pleegkittens heeft van 3 weken oud. Verwacht dat dat over een maandje weer meer aantrekt qua plaatsbare kittens.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie