Diesel doet raar op de bak

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Ikey »

Leuk dat je in mijn album hebt gekeken :) Ja, Diesel is nog jong: 1,5. Hij is wel al een tijdje stabiel op dit gewicht en ik hou het goed in de gaten dat het zo blijft. Maar hij is tegelijkertijd ook een grote kater, dus hij mag ook best 5 kilo wegen. Dus wat ik zei, zoveel overgewicht heeft hij niet ;-) Maar wel goed om te weten ook dat het gruisdieet callorierijk is. Dat betekent dat we zijn gewicht extra in de gaten moeten houden. En hopelijk kan hij op den duur weer (gedeeltelijk) over op normaal voer.

Wat een zorgen met Pappie. Is hij nu stabiel? Ik zal de knuffel doorgeven! :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door margali »

artemis schreef: .... temeer omdat gruisdieet erg kalorierijk is en hij er de komende jaren mogelijk nog meer van gaat verzwaren, en dat is dan weer niet goed, zie je.
Is dat ook jouw ervaring Margali?
ja dat klopt. RC Urinary heeft dan ook een speciale versie Urinary S/O Moderate Calorie natvoer en droogvoer, speciaal voor katten met overgewicht.
knuffels voor Diesel en ook voor Pappie ...
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Ikey »

Even een update over Diesel:

We zijn een week of 6 verder. De zak brokjes was bijna op, dus ik wilde wel weten of de gruis nu weg was, zodat ik wist welk voer ik moest kopen voor hem.

Vandaag dus op plasjesjacht. Na een beetje aandringen van mijn kant, besloot hij dat hij toch wel een plasje voor me wilde doen. En dus kon ik naar de nieuwe da met zijn plasje in mijn tas. De nieuwe da had tijd en kon de urine controleren terwijl ik wachtte.

Het slechte nieuws: Diesels blaasgruis is nog niet weg. Sterker nog, er was nog steeds erg veel struviet zichtbaar. Ik dacht even dat we van de vorige da misschien een verkeerde zak voer hadden gekregen, maar dat is niet het geval. Ik heb nu een nieuwe zak voer gekocht, dit keer van Hill's. Deze schijnt ook nog iets sterkere werking te hebben.

Zit nu te dubben of Diesel gestressd is. Volgens mij niet, wel regelmatig ongedurig (in hoekjes omhoog springen met een raar miauwtje) en vervelend, maar niet gestresd volgens mij..

Nu nog maar weer met goede moed verder met de nieuwe zak voer en hopen dat het nu wel verdwijnt :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Dinky »

Balen dat de struviet nog niet weg was bij Diesel :-(
Moet wel zeggen dat het met Dinky ook 3 zakken van 1,5 kilo RC high dilution heeft geduurd voordat het helemaal weg was (waarbij ik die eerste zak mee kreeg uit het asiel). Na elke zak getest (ook ongeveer 6 weken er tussen) en pas bij de laatste keer was alles weg. Dus zeker niet wanhopen!
Knuffel voor Dieseltje (en geef Skippy er ook gelijk eentje ;-) )
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door castratenkoor »

Jammer zeg, maar ja heeft inderdaad een lange adem nodig zeg maar. Hopelijk na de volgende zak wel struviet-vrij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Adriana »

toch eurologist proberen? vlopje terug?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door ayla »

Wat naar van diesel. Hier helaas al sinds vorig jaar aan het tobben.. Komt door stress, dus zylkene gekregen, eurologist besteld.

Sterkte met diesel.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Ikey »

Ga er eens even over nadenken, Adriana. Bedankt voor het aanbod in ieder geval.

Vraag me dus erg sterk af of het bij Diesel stress is. En hoe ik dat kan verminderen.

Onze DA verkoopt trouwens natvoer speciaal voor gruiskatten wat tegelijkertijd ook stres verminderd. Is nieuw van Hills. Misschien ook wat voor jou katten, Marjoleine?

Ik bedacht dat hij misschien ook te weinig van de brokjes eet. Hij krijgt namelijk ook elke dag natvoer en dat is niet speciaal gruisoplossend, alleen gruisvoorkomend. Dus misschien nu maar wat meer brokjes en die weken in water voor extra vocht.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door artemis »

Het struvietoplossend voer van Hills s/d bestaat ook in natvoer. Misschien zou je dat kunnen geven ipv gewoon natvoer.
Als je tot nu toe niet enkel gruisoplossend hebt gegeven, dan begrijp ik dat the job not done is.

Trovet ASD is zowel struvietoplossend als voorkomend en bestaat ook in blikjes.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door ayla »

Ikey schreef:
Onze DA verkoopt trouwens natvoer speciaal voor gruiskatten wat tegelijkertijd ook stres verminderd. Is nieuw van Hills. Misschien ook wat voor jou katten, Marjoleine?
.
Heeft onze dierenarts ook, probleem is dat mijn katten nog sd nodig hebben en dat is er alleen nog maar in cd. Vandaar dat we het als het ware nu even maken.

Wij kregen advies om veel te spelen, verveling kan ook stress zijn. Spelen leidt af, dus minder tijd voor stress.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Ikey »

Diesels blaasgruis is terug...

Eigenlijk is het nooit weg geweest. Of de 6 weken lieten we urine controleren, het struviet ging nooit helemaal weg. Ook bleef zijn PH te hoog. In November toch maar over gegaan op Hill's CD, aangezien hij al een half jaar SD kreeg en dat is ook niet goed.

Nu, nog geen 2 maanden later is het weer goed mis. Na al een aantal dagen onrustig te zijn ging Diesel gister weer continu naar de bak. En maar mauwend door het huis lopen, echt zielig. Hij had duidelijk pijn. Ik heb meteen een paar druppels (meer kwam er niet uit) opgevangen en naar de da gebracht. Daar zijn we een uur geweest omdat de da ook niet goed weet wat ze er mee aan moet. Diesel zijn PH is veeeeel te hoog, er is weer volop struviet aanwezig en bloed in de urine. Diesel heeft nu antibiotica, in de hoop dat dat helpt de PH te verlagen en de ontsteking te genezen. En natuurlijk weer Hill's SD.

Ik wil nu daarbovenop starten met Eurologist en dagelijks wat Rescue druppels (tegen de stress). Alleen is dit verstandig omdat hij ook antibiotica heeft gekregen? Wat vinden jullie?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door mittenslief »

ja hoor direct beginnen met de eurologist....heeft bij Ollie toen ook geweldig geholpen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Dinky »

In de bijsluiter van eurologist staat het volgende:
Wisselwerkingen met andere kruidenformules van de Huisdierendokter en diergeneesmiddelen (antibiotica etc.) van de dierenarts zijn niet bekend.

Deze kruidenformule mag dan ook gelijktijdig met alle andere producten van de Huisdierendokter worden gegeven. Uiteraard moet u daarbij de juiste doseringen in de gaten houden. Eurologist mag ook gelijktijdig met een diergeneesmiddel of speciaal voedsel van uw dierenarts worden gebruikt.

Indien gewenst kunt u na 1-2 weken het diergeneesmiddel of speciaal voedsel afbouwen. Een succesvolle methode is: gedurende de eerste week beide middelen gelijktijdig geven, de tweede week het diergeneesmiddel of speciaal voedsel halveren en in de derde week het diergeneesmiddel of speciaal voedsel nog één keer halveren of geheel stoppen.

Voor dieren met blaasproblemen is het vaak verstandig om voer te gaan geven met meer vocht dan de reguliere brokjes die in de handel zijn.
Ik persoonlijk zou daarom ook gewoon met de eurologist beginnen om te zorgen dat hij er zo snel mogelijk weer helemaal vanaf is ;)
*knuffel voor dieseltje*
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Ikey »

Dank je, Mirjam, had even niet bedacht dat ik het daar ook in kon vinden ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Diesel doet raar op de bak

Bericht door Ikey »

We hebben Diesel vanmorgen naar de da gebracht. Hij zit verstopt en moet worden gekatheteriseerd..
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Plaats reactie