Een doorzichtig rood vloeistofje uit z'n penis

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gast

Een doorzichtig rood vloeistofje uit z'n penis

Bericht door Gast »

Ik heb een vraag, afgelopen weekend is taco een beetje ziek geworden. Eerder was er al iets vreemds dat ie weinig at, maar dat lag aan z'n tanden (zie onderwerp http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... highlight=).

Maar nu eet hij nog niet supergoed, maar juist weer wel als ik hem blikvoer geef, dat komt volgens mij gewoon omdat het een verwend nest is. Maar goed brokken eet ie pas als hij echt honger heeft. Afgelopen weekend is taco een beetje gaan overgeven (twee keer, maar de 2e keer kwam denk ik omdat ik hem een beetje blikvoer gegeven had terwijl hij nog een beetje misselijk was). Het hele weekend loopt hij te brommen als ik hem wil aaien, en daarna weer knorren (doet hij anders nooit).

Gisternacht zag ik vlekjes op m'n dekbed en keek of het van taco afkwam, ik legde hem op z'n rug en keek naar z'n penis, want die zat hij telkens af te likken. Ik zat er een beetje te drukken en toen kwam er een heel klein druppeltje vloeistof uit wat doorzichtig was met een tikkeltje rood erdoorheen. Dus ik natuurlijk meteen in paniek want er is iets mis met m'n kleine schat.

Maar voordat ik weer helemaal gek wordt van de gedachte dat er iets levensbedreigends met taco aan de hand is wou ik eerst aan jullie vragen of het jullie bekend voorkomt. En of ik direct naar de HA moet gaan of dat ik het even moet aanzien. De huisarts is natuurlijk weer hartstikke duur, en als er eigenlijk niks aan de hand is vind ik dat zonde.

Ik hoop dat er vandaag nog mensen kunnen reageren, alvast bedankt :smile:

Groetjes Eduard en Taco,
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

De huisarts zal niet weten wat-ie met een kat aanmoet ;-) maar je kunt erop letten of hij moeite heeft met plassen of vaak naar de bak gaat zonder dat er iets uitkomt. Geïrriteerde urinewegen kunnen wel bloed in de urine veroorzaken. Zelf zou ik denken aan blaasgruis of een blaasontsteking (beide niet levensbedreigend als je het maar laat behandelen).
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
ramses
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2003 18:46
Locatie: nieuwegein

Bericht door ramses »

ik zou even naar de dierenarts als ik jou was......Beter een keertje teveel dan te weinig..Vind ik...........Ongeacht wat het kost..WAnt het lijkt op een blaasonsteking en daar heb je medicijnen voor nodig lijkt mij....
Een koppie van Ramses,Amun,Shakira en Amr...
bagera

Bericht door bagera »

Ik zou toch even naar de DA gaan.Als het een ontsteking of zo is is het niet goed om er te lang mee te wachten.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ik kan me alleen bij de mensen hierboven aansluiten. Ga even naar de dierenarts. En ik denk altijd. Nu kan het misschien met een pilletje opgelost worden en als je te lang wacht moeten er dan meer medicijnen aan te pas komen en wordt het een duurdere geschiedenis. Dus op tijd gaan is goedkoper.
Groetjes Gerda
Gast

Bericht door Gast »

Ik ga jullie advies opvolgen. Ik bel nu even naar de dierenarts wanneer ik kan komen. Alleen wat ik wel vreemd vind is dat ie tegelijkertijd maar weinig eet, en misselijk wordt. Weet iemand wat dat kan zijn, moet ik ander voer kopen, of iets anders ?
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Wacht even de dierenarts af. Het kan ook komen doordat hij ziek is.
Groetjes Gerda
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Ander merk voer uit proberen kan nooit kwaad. Ik denk trouwens dat het weinig eten en misselijk zijn wel met elkaar verband houden maar de afscheiding een ander verhaal is.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Ik kan je een paar dingen aanraden, maar meestal is het verstandiger om eerst naar de dierenarts te gaan met zoiets.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Komt mij wel bekend voor hoor! Quinto heeft blaasgruis, dit is begonnen met een blaasontsteking. De da gaf al aan dat we er op tijd bij waren omdat de urinewegen anders zo ontstoken worden dat er inderdaad bloed meekomt met het plassen. Bij Quinto zaten er wel bloeddeeltjes in de urine maar je zag het nog niet. De zuurgraad moet dan aangepast worden door speciaal voer en de ontsteking aangepakt met een antibiotica. Je kan je wel voorstellen dat als je zo'n pijn hebt, je niet echt honger hebt. Quinto at ook wel minder en mauwde heel veel. Zeker dus naar de da gaan!
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Ben bij de DA geweest en ik heb nu pijnstillers en een ander medicijn en een pasta (die pasta vind taco heerlijk, dus dat is mooi). Ik ben de hele avond al in de gaten aan het houden of hij goed plast. Probleem is dat ik niet weet wat goed plassen is. Bij mensen komt er een hele sloot uit, maar hoe is dat met katten. Er ligt wel plas in de bak als hij geweest is, maar ik weet niet of het een normale hoeveelheid is.

Ik moet het in de gaten houden, omdat als hij niet goed plast ik morgenochtend weer naar de DA moet, dan wordt hij doorgespoten ofzoiets.

Misschien dat er nog iemand anders zo gek is als mij zo laat nog op het forum te zitten en mij hier op kan antwoorden. En anders vraag ik het morgenocht wel aan de dokter door de telefoon.

Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties, tof forum hier!
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb taco vanmorgen weer naar de dierenarts gebracht. Hij wordt doorgespoten, vanmorgen de arts aan de lijn gehad en het is beter het zekere voor het onzekere te nemen.

Taco heeft me al beloofd dat als het te duur wordt en geen eten meer kan kopen dat ik van zijn brokken mag mee eten :lol: :grin:

Ik ga alleen nooit meer taco zelf bij de dierenarts in dat kooitje zetten, toen ik weg ging keek hij me recht aan, heel zielig kijken. En dat beeld blijf je dan voor je zien, maar ja vanavond heb ik 'm weer terug.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Zeker heel goed want hier maak ik op uit dat er inderdaad iets verstopt zat en als je daar niks aan doet kan hij zijn eigen lichaam vergiftigen.
Gelukkig komt hij vanavond weer lekker thuis!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Sterkte met Taco.
Jeetje, wat kun je soms ook voor de gekste dingen komen te staan he? Hoe gaat dat in zijn werk dat doorspuiten en heeft hij er nu nog last van???
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Wat een toestand joh. Ik hoop dat Taco snel beter is en weer naar huis kan. En dat je hem dan lekker kan knuffelen. Laat je ons nog even weten hoe het met hem gaat?
Groetjes, Elsje
Gesloten