Nierfalen en omvallen?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Livewithlouis »

Jeetje wat naar jamilla. Het lijkt me verstandig dat je een tweede arts hebt geraadpleegd, de diagnose van de eerste kwam op mij een beetje vaag over. Die nierwaarde is wel erg hoog, en ook al maakte de kat dan een "gezonde en alerte" indruk, terwijl jij neem ik aan je verhaal hebt gedaan over hoe het thuis met hem ging, zou ik alsnog verder onderzoek doen. En als daar de faciliteiten niet voor zijn doorverwijzen. Maar goed gekke da dus.

Wat ik gek vind is dat als de oorzaak al de hele tijd nieren zou zijn de kat zich nu pas (sinds een week) zo ziekig gedraagt. Zeker iemand met veel ervaring met katten zoals jij, zou dan al eerder hebben moeten zien dat er iets niet in de haak was.

Ik denk dus ook (net als je tweede arts toch?) dat het nierfalen een gevolg zijn of in ieder geval een combinatie zijn met een andere oorzaak.

Ik heb wel veel ervaring met katten met epilepsie. Maar daar lijkt het volgens jou dus niet op?
Wat betreft medicijnen ingeven, je zou met je da kunnen overleggen of hij/zij je wil leren de medicatie in te geven dmv een spuit met naald? Ik weet dat het officieel niet mag...maar als je alle andere trucs al geprobeerd hebt...

Als laatste pas je op met de bacteriën van de tandvleesontsteking? Ik las namelijk dat je zwanger bent, katten zijn schone dieren maar hun bacteriën des te smeriger!

Succes!

p.s. ik zie in bijna alle berichten van mensen die adviseren om resultaten van onderzoeken op te vragen staan: "je hebt daar recht op!" of "ze mogen je dat niet weigeren!"
Is er hier soms veel ervaring met da's/assistentes die dossiers niet willen overdragen ofzo?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Robijn »

Ik vermaal pillen altijd in de knoflookpers, en vermeng het dan door natvoer.
Andere tips die ik op internet heb gelezen:
- pilletje insmeren met wat boter
- pilletje in bek duwen en dan zelf in het bekje van de kat spugen (? zelf nooit gedaan).
- pillenschieter gebruiken
- pil verpulveren; oplossen in wat water; met spuitje (zonder naald natuurlijk) dit water in bekje kat voorzichtig spuiten/laten druppelen.

Ik hoop dat je kat goed geholpen wordt en dat ie weer snel opknapt!
Sterkte!!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Livewithlouis »

uuuh zelf in de bek van je kat spuugen??!! gadver ieuw :D
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Adriana »

Livewithlouis schreef: p.s. ik zie in bijna alle berichten van mensen die adviseren om resultaten van onderzoeken op te vragen staan: "je hebt daar recht op!" of "ze mogen je dat niet weigeren!"
Is er hier soms veel ervaring met da's/assistentes die dossiers niet willen overdragen ofzo?
ja! da's geven zelden een overzicht van de gemeten waardes bloedonderzoek en al zeker niet uit zichzelf.
we hebben daar bij Pluis/nierfalen regelmatig mee te maken.
als we hier op het forum naar een aantal dingen/feiten vragen omdat dit makkelijker is om te proberen mee te denken, dan moet vaak een strijd gevoerd worden. ook al omdat sommige da's praten over ernstig of matig of aandachtspunt en soms, bv bij nierfaalgevallen zelfs geen behandeling willen starten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door patiani-guusje »

[quote="Livewithlouis"]

Wat ik gek vind is dat als de oorzaak al de hele tijd nieren zou zijn de kat zich nu pas (sinds een week) zo ziekig gedraagt. Zeker iemand met veel ervaring met katten zoals jij, zou dan al eerder hebben moeten zien dat er iets niet in de haak was.[/quote

Het komt helaas wel voor een kat met chronisch nierfalen die gaan klachten vertoond of helaas pas in laat stadium. Helaas veel voorbeelden van in Pluisje.. Maar de Metacam.. brr van die verhalen krijg ik pas echt de kriebels, zoveel gevallen van nierfalen daarna..

Heel veel sterkte Jamilla!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Livewithlouis »

@Adriana gek hoor! Lekker doortastend blijven jongens een goede da heeft niks te verbergen!
paasnini

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door paasnini »

Hoe is het nu?
Gebruikersavatar
Jamilla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 apr 2012 14:10

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Jamilla »

Meneer doet alsof er nooit iets is gebeurd... Zijn bekje is goed genezen en hij vertoond nul andere symptomen na de hersenbloeding. Hij eet goed. Ik heb een aantal nierdieten geprobeerd maar provet eet hij het makkelijkst. Kennen jullie dat? Vond t bijna verdacht dat t minder dan de helft kost van Hills...
Maargoed, alles lijkt dus heel goed te gaan. Hij is vreselijk vrolijk, veel actiever dan voorheen, dus die kiezen zullen hem echt pijn gedaan hebben.. Het lijkt er toch op dat het een acuut nierprobleem is. Ik heb de fabricant gebeld die niet ontkent dat dat wel eens voorkomt. Maar ik zal t wel nooit weten. Hij blijft uiteraard onder controle en ik hoop dat we het in de hand kunnen houden en dat het bij 1 hersenbloeding blijft. Toch erg eng hoor..
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door patiani-guusje »

Wat fijn om te horen dat het goed met hem gaat! Houden zo!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Cerna »

Jamilla schreef:Meneer doet alsof er nooit iets is gebeurd... Zijn bekje is goed genezen en hij vertoond nul andere symptomen na de hersenbloeding. Hij eet goed. Ik heb een aantal nierdieten geprobeerd maar provet eet hij het makkelijkst. Kennen jullie dat? Vond t bijna verdacht dat t minder dan de helft kost van Hills.....
Wanneer je Trovet bedoelt, ja dat eet Noa ook het liefst, alle andere merken werden afgewezen en het fijne is dat er drie smaakjes van zijn waarvan twee in handzame 85 grams blikjes.

Fijn dat het weer goed gaat. Ik zou de eerste tijd om de drie maanden bloed controleren en wanneer het na een half jaar nog steeds goed gaat, kun je het afbouwen. Maar nieren die een klap hebben gehad blijven onbetrouwbaar.
Met onze Noa gaat het nu al anderhalf jaar meer dan goed (oefent op dit moment voor drafpaard). :eclap:
Blitzie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2012 02:21

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Blitzie »

Ik vond it topic via Google , mijn kat heeft voor zover we weten geen nierfalen, is 7 mnd, heeft voor keelontsteking Convenia gehad (geen idee hoeveel?) en valt ook om sins een dag na die injectie, heeft ook hele grote pupillen, lijkt erdoor wel slechtziend,..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door castratenkoor »

Blitzie ik zou teruggaan naar de dierenarts want dat klinkt niet zo goed.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Nierfalen en omvallen?

Bericht door Cerna »

Rap naar de dierenarts!
Plaats reactie