Wie heeft er ervaring met een katerbroekje?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Wie heeft er ervaring met een katerbroekje?

Bericht door kansarmedieren »

Ik las bij het topic blaasoperatie dat er een katerbroek bestaat ik heb de website bekeken en ik heb wel belangstelling.

Het is niet voor een kater maar voor een poes die hier in de opvang is die incontinent is en eigenlijk niet in huis kan. Omdat alles gaat stinken naar urine ze druppelt urine, ze is aangereden en daarna incontinent geworden. Ze heeft ook een verlamde staart maar dat is geen bezwaar voor het broekje.

Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met zo'n broek voor deze indicatie de kat zal de broek lang aan moeten hebben ( zolang als die in huis is) gaat dat niet schrijnen de huid kapot iets accepteer de kat de broek?
Ik hoor het graag, misschien is dit de oplossing voor Guusje en kan ze weer naar haar baasje, en dat zou geweldig zijn :grin:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met een katerbroekje

Bericht door castratenkoor »

Ik heb zelf geen ervaring in mijn huis. Maar ik ken wel ervaringen bij kennissen.
Eigenlijk in alle gevallen wordt het broekje met een zekere regelmaat uitgetrokken en/of gesloopt.
Met als gevolg oepsnesten.

Het hangt sterk van de kat in kwestie of ze het toelaat.
Ik vind het wel zorgelijk dat ze dan ook niet meer vrij kan poepen.
Zou iemand dus de hele dat bij haar moeten zijn en kijken wat ze wil.
Hangt dus sterk van de eigenaar af wat die er wel en niet voor over heeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Wie heeft er ervaring met een katerbroekje

Bericht door Cerna »

Ik zou de vraag neerleggen bij cattery BéBé die de broekjes maakt. Ik neem aan dat ze vaak feedback krijgen van fokkers die de broekjes gekocht hebben en zelf heeft ze ook twee katers die het broekje aankrijgen wanneer ze binnenshuis zijn, dus zij kan je vast alle informatie geven.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wie heeft er ervaring met een katerbroekje

Bericht door Femmel »

Bij vrienden van ons woonde een poeske dat ook verlamd was aan de achterkant (waarschijnlijk had er iemand toen ze nog kitten was bovenop gestaan :evil: ). Ook zij had geen controle over urine en ontlasting. Voor haar kochten ze luiers voor premature kindjes en ze werd 1-2x per dag gewassen.

Een andere poes die ik kende kreeg op latere leeftijd last van incontinentie voor urine (vele onderzoeken gedaan, maar de oorzaak nooit gevonden). Helaas accepteerde zij geen broekje of luier. Door de urine-incontinentie kreeg ze aan de binnenkant van haar achterpootjes enorme wonden, die niet te verhelpen of voorkomen waren. Toen is er gekozen om haar in te laten slapen. :-(
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Plaats reactie