Misty

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Misty

Bericht door Anne »

oh wat heerlijk zeg!! Geniet er maar van!! Wat fijn dat ze er nog is!!
Een dikke knuffel voor haar :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Anne, ik geef je knuf door.
Ze eet lekker en is actief. Ze is niet een dikkerd, maar ook niet vel over been en dat na zo'n lange tijd. Misselijk is ze gelukkkig ook niet.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Hilda »

Ha die Bel
Lang niet hier geweest maar even benieuwd hoe het met je meisje gaat.
Naar omstandigheden goed dus! Fijn!
Dikke knuffel voor jullie van ons.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Ha Hilda,

Vandaag heeft ze ook weer heerlijk gegeten. Nierdieet zet ze geen bek op en dat houdt ze niet binnen als ze het probeert. De carnibest gaat er prima in en kipfilet doet ze een moord voor.
Ze is zeker niet minder en blijft hetzelfde Mistymeisje met het gevoelige oogje en niet de dikste, maar wel een knuffelmeis.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Inmiddels zitten we ruim in augustus en het gaat super met Misty. Ze eet gewoon carnibest en groeit. Ze is gewoon mijn poessie, heel bijzonder!

Ik heb veel meer zorgen over Minousch met haar gebit. Ik heb zo goed als alles eruit laten halen en haar nieren zijn weer gespoeld. Ze heeft de novocam niet gekregen, maar heeft beter en gemakkeker gegeten dan in lange tijd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Bella, wat fijn dat het met Misty nog steeds zo goed gaat en dat ze zelfs weer aangekomen is. Katten blijven toch wonderlijke wezens! :eclap:
Wanneer ik dan lees dat Misty haar normale voer krijgt en het toch zo goed doet, dan neig ik hier bij Noa ook haast toe want ze heeft nu alle smaakjes nierdieet afgewezen en het spuitjevoeren is soms echt heel lastig geworden. Maar wel zelf brokjes eten, hè! En natuurlijk geen nierbrokjes maar RC Exigent en/of Fit :shock: en soms vijf minuten nadat ze 35 gram Trovet heeft gehad.
Ook Noa is aangekomen: een pond in 4 maanden tijd! En levendig dat ze is en ongedurig en heeft dus helemaal geen tijd voor spuitjevoeren met dat vieze eten. Buiten spelen wil ze en vliegen en vlinders vangen.

Groetjes, Annet
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Annet, kijk naar je kat en hoe het gaat! Ik ben je nog steeds dankbaar dat je mij hebt geadviseerd voor Misty te gaan. Ik denk niet dat ik haar had in laten slapen, maar jouw berichten zaten mij ook echt in mijn hoofd.

Misty eet carnibest, dat is wel vers en natvoer. Ik bied haar weleens nierdieetblikjes aan, maar dat wil ze echt niet.

Minousch knapt ook op zonder pijnstilling. Ze heeft al een dikke blik KD gehad. Zij wil wel heel graag haar nierdieet. Wat je zegt, katten zijn wonderlijke wezens.

Ik hoop ook dat het goed gaat met Noa, miscchien samen met de medicijnen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Onze Cerná, bij wie eind maart de eerste helft en half juni de rest van het gebit is getrokken (op de hoektanden na), eet ook het liefst nierdieet. En de katten die nierpatiënt zijn, Cochi en Noa, halen hier hun neus voor op. KD werd door Noa al na een paar keer afgewezen evenals RC-renal; Specific bleef drie maanden lekker en toen begon ze te kwijlen en met lange tanden te eten en toen restte alleen nog Trovet die gelukkig op dat moment nog twee nieuwe smaakjes op de markt bracht.
Smaakjes van de dierenspeciaalzaak zoals Beaphar, Clinic en Kattovit worden een enkele keer wel gegeten, maar daar hoef ik ook niet de hele dag mee aan te komen.
Die kat is gewoon strontverwend!!

Bij Noa zijn destijds de hoektanden blijven staan (evenals bij Cerná) en die moet ik nu dagelijks poetsen. Van Cerná kan ik een haal krijgen wanneer ik het probeer, dus ik hoop dat ze daar geen ontstekingen meer aan krijgt want dan moeten ze er alsnog uit, maar Noa staat het gelukkig redelijk toe.
Ze had nog steeds van die vurig rode gezwelletjes om haar ondertanden en dat vond de DA er helemaal niet hoopgevend uitzien, maar Noa weer onder narcose durven we ook niet (crea was de laatste keer nog steeds 340).
Nu heb ik homeopatische korreltjes gekregen (Mercurius Corrosivus D6) en de gezwelletjes zijn helemaal weg. Deze korreltjes worden ook ingezet bij tandvleesproblemen en bij chronische ziektes als nierfalen. Ze zijn geweldig! En zorgen ervoor dat Noa zoveel is aangekomen want voordat ze die korreltjes kreeg, snoepte ze geen extra brokjes.
Misschien ook iets voor Minousch (heb ook een Minousch gehad, maar die was niet zo chique, heette gewoon Minoes :lol: )

Groetjes, Annet
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Annet, dank je voor de tip! Ben ik echt blij mee en ik ga dit bestellen.

Voor jullie katten en mijn Minousch is de L-Lysine plus b6 ook goed. Dit is tegen het eventuele herpesvirus wat deze ontstekingen kan veroorzaken.
Je kan dit ook bestellen. Ik vertel je wel hoe als je dit wil. Mijn dierenarts raadt dit wel aan.


Mijn Snoessie is voor het eerst rustig ondanks het niet geven van de Novocam. Ze maait voor het eerst niet in haar bekkie en is rustig!
We blijven knokken voor onze katties!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Dit is niet verkrijgbaar in de regulieren handel. Alleen via een homeopatisch dierenarts. Ik heb ze voorgeschreven gekregen van Atjo Westerhuis, WHG-dierenarts in Dodewaard (even googelen). Je hoeft niet bij hem langs (al heeft hij dat liever wel), maar wanneer je het medisch dossier doormailt, zal hij je adviseren wat het beste is voor zowel Misty als Minousch.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Ik zal hem googelen en vragen. Daar naartoe gaan is geen optie, zeker ook veel te veel stress voor mijn niermeiden. Misty moet ik helemaal niet vervoeren en Minousch moet eerst lekker bijkomen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Ik heb nu ook de website en het adres van Tannetje Koning. Zij werkt zowel regulier als holistisch, maar dat kan je zelf googelen. Ze weet ook veel van versvoeren. Ik denk dat ik veel aan haar zal kunnen hebben in combinatie met mijn eigen dierenartsen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Misty

Bericht door MarjanR »

Tannetje Koning werkt voornamelijk in het noorden van ons land, toch?
Ik zou graag eens bij haar langs gaan met Moos en Teun.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Ik wil jullie wat foto's laten zien van Misty

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misty, in het begin zo mager. Nu vreet ze zich echt bijna vierkant in de carnibest. Het zal ergens altijd een raadsel blijven waarom haar waardes zo hoog waren.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Oh Annet, Minousch krijgt nu ook Mercurius en dat lijkt goed aan te slaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie