Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Vandaag is Gizmo gestopt met eten én drinken. Ook veel smakken en zelfs gekotst, nou dat heeft die met die medicijnen allemaal niet gedaan. Linea recta naar de dierenarts dus..
Weer een infuus voor 3 dagen en daarna bloed prikken om te kijken hoe zijn nieren het doen.
Hij heeft een prik gehad tegen de misselijkheid en hij eet weer.

Als die zo doet ben ik echt heel erg bang dat zijn einde nadert.. Ik wil hem nog helemaal niet kwijt maar ik kan het hem ook niet aandoen om elke 2 weken een infuus nodig te hebben.. Hij vind het vreselijk, krijst alles bij elkaar en probeert weg te rennen waardoor we hem weer in 'bedwang' moeten houden..

Mijn 'moederhart' breekt als ik hem zo zie :( Mijn mannetje..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hallo Featherr

Lees al een tijdje mee maar ben sinds kort lid van het forum.
Ik weet pas sinds een paar dagen hoe erg het met haar is en ben daarom helemaal geen
expert, maar leef enorm met iedereen mee...
Wat erg voor Gizmo, kan me zo goed voorstellen hoe wanhopig je daarvan wordt....zit zelf in dezelfde fase met mijn lieverd...ene moment gaat het goed en het andere moment zie ik het niet meer zitten....veel sterkte
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Dankje. Het stomme is dat hij het na het infuus (of was het de prik want na aankomst at hij meteen weer) het dan weer zo goed doet. Loopt rond in huis. Gaat de hond weer vervelen. Gaat Misty wassen. Rent/loopt de kamer rond. Komt zoals altijd luid knorrend op schoot. En dan denk ik tja.. wat zijn nou die 5/10 minuten met infuus op een dag? Hij is het nu alweer vergeten.

Zo twijfel je steeds meer..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ja dan is het zeker nog niet haar tijd....een echte rollercoaster he...ik zou het dan niet kunnen om haar in te laten slapen als ze zo goed opknapt...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Featherr wat een verdrietige situatie met Gizmo en wens je veel sterkte en wijsheid.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Nina1967 schreef:Waardes SpotchemEz_SP4430

Ureum 22.4 mmol/l normaal 4.9 - 11.09
creatinine 215 normaal 80-164

Inorganic Phosphate 0.9 normaal 0.8-2.2
nina, wat ik heel opmerkelijk vind is dat fosfor ip zo laag is en binnen de referentie.
missch daarover nog eens praten met je da en uitleg vragen.
bij chronisch nierfalen is fosfor ook te hoog en buiten referentie, maar fosfor ip ijlt een tijdje na. dat zou kunnen betekenen dat de oorzaak van die hoge creatinine en ureum veroorzaakt is door een incident en niet over langere tijd is opgebouwd...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Adriana,

Daar had ik ook al aan gedacht, ze heeft zeer waarschijnlijk van de sanseveria geknabbeld. Daarna was ze niet ziek voor zover ik heb gezien en dus dacht ik dat het niet zo was en de plant op een plek gezet waar ze niet bijkan. Nog nooit heeft ze er naar omgegeken... Nu denk ik dus dat dat best een oorzaak kan zijn. Maar dat is al 3 maanden geleden. Natuurlijk hoop ik ook dat het acuut is en de schade beperkt is gebleven, wanneer ik over anderhalve week voor controle ga zal ik het er over hebben.

Ze wordt enorm suf en een beetje slap en misselijk sinds de Fortekor 2.5 is opgebouwd van een half tabletje de eerste 3 dagen (na opname, sinds ze thuis was gekomen) naar een hele.
Da weer gebeld en zei dat ik weer over kan gaan op een halve tot ze eraan is gewend.
Het schijnt vaker voor te komen dat een kat daar zo op reageert, toen ze nog een halve kreeg was ze veel levendiger en had meer trek. Nu kokhalst ze een keer 's nachts, komt niks uit. Na een uurtje wordt ze heel actief en gaat veel (natvoer) eten. 's Middags krijgt ze de Fortekor en dan herhaalt alles zich.

Ontlasting elke dag, plassen na spoeling weer 2-3 maal per 24 uur ipv 6x en drinken weer veel minder. Ze eet wel veel meer natvoer nu dan vroeger, die harde brokken van nierdieet lust ze niet...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Featherr, hoe gaat het met Gizmo?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nina, ik ga je even een pb'tje doen over de medicijnen.

Gizmo ligt naast me te slapen. Hij is weer vervelend :P Valt de hond lastig, volgens mij wil hij spelen met de hond maar de hond snapt hem niet. Hij wast Misty weer meerdere keren per dag.
Hij heeft bijna al z'n voer weer op en ik denk zelfs dat ik hem 100 gram natvoer ga geven per dag ipv 50.

Hij drinkt alleen nog stééds niet uit zichzelf.. Dat word dus elke dag 100 ml water erin krijgen met spuitjes. Wat hij niet leuk vind, anders droogt hij uit. Hij moet eigk 120 tot 150 ml water hebben. Hopelijk drinkt hij 's nachts wel een beetje wat ik niet zie..

Zijn buik knort niet meer zoveel, hij smakt bijna niet meer!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof Gizmo weer een opleving heeft :) En als je meer natvoer gaat geven krijgt hij ook al weer meer vocht binnen he ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Featherr,

Ik dacht eerst ook dat Snoetje niets dronk maar toen ik laatst onverwacht boven kwam zat ze lekker te slobberen...een andere keer zag ik het ook ineens....
Voorheen wist ik het zeker omdat ze de hele dag boven haar drinkbak hing en nu ze minder drinkt valt het ook minder op.
En via natvoer krijgen ze ook veel water binnen.

Wat fijn zeg dat het beter gaat met Gizmo :edance:

Ik weet niet echt of het beter gaat met Snoet....'s ochtends is ze enorm actief en en eet veel, daarna wordt ze slomer en slikt af en toe maar het schijnen ook bijwerkingen van de Fortekor te zijn.
Ik moet proberen haar niet de hele dag te volgen want daar krijgt ze stress van en dat is niet goed.
Slaap al een week amper en steeds als ik wat hoor spring ik op...constant nerveus...ik hoop dat ik er
een beetje aan kan wennen anders val ik straks om...

Hoe ga jij - en natuurlijk de andere forummers- daarmee om?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Met de semintra heb ik helemaal niks gemerkt dat hij bijwerking had.
In het begin ben je altijd zo bezig, of nja.. dat blijf je, maar je went eraan.
Hij heeft vanavond al 3x !! gedronken. En ik weet helaas wel zeker dat hij die dagen niet heeft gedronken want de drinkbak staat naast me. Natuurlijk niet 's nachts maar normaal rent hij als eerste 's ochtends naar z'n drinkensbak en dat deed hij ook niet meer.

Maar we gaan dus langzaam de goede kant op. Ik heb toch besloten om niet weer z'n bloed te prikken. Dat vind hij niet fijn. Logisch. Het infuus gaat steeds beter.. Hij rent niet meer heel hard weg, of probeert dat niet meer, hij bromt en gromt wel maar laat het een beetje toe.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Featherr,

Fijn dat het allemaal wat beter gaat!!!!
Bij de volgende controle ga ik vragen naar Semintra....
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@Featherr wat een toestand. Je hebt meerdere katten. Ik heb nl toen ik dacht dat lizzy niet dronk alle bakken water afgewogen op een grammen weegschaal. En de volgende ochtend weer en alles bij elkaar bleek het toch 70 ml te zijn.
Sterkte met Gizmo

@Nina ik geef Lizzy Semintra. Geen probleem mee.
Ik geef lizzy ook andere natuur medicijnen en toen ik dat pas gaf smorgens voor het eten.
Dan at ze en spoog het na 10 minuten uit. na 4 dagen na de start van de pillen had ik een dag zonder geprobeerd en ging het goed. Het lag dus aan de pillen.

Ik heb het zelfde als ik mineralen slik.
Dus de kat kan dat ook hebben.
Nu laat ik haar ff eten en spuit daarna pronefra naar binnen met haar 2 pilletjes van de huisdierendokter. En daarna spuugt ze niet meer. Misschien niet precies hoe het moet.
Maar soms heb je geen keuze dan maar de omgekeerde weg. :-) Beter iets dan helemaal niets
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ja, en ook nog een diabeetje hé. Dus die drinkt lekker veel uit zichzelf. Ook terug te zien in de bak.. Heel leuk :')
Hij heeft vandaag 100 gram natvoer op. En een paar hapjes brokjes.
Ben benieuwd hoeveel brokjes die nog gaat eten. Er is in ieder geval niks mis met zijn eetlust.

Nu ga ik even Misty d'r bloedsuikerspiegel checken (oortje prik) wieh ^^
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie