Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Fijn om te lzen dat de waardes gezakt zijn! Wat zijn ijn waardes nu of staan die in het bloedonderzoek-topic?

Ik geef hier zelf renalzin in hele kleine stukjes over het voer. Ik spuit klodders op een boterhamzakje en laat dit goed drogen, per dag een stukje renalizn verkruimelen over het voer. Gaat hier prima! Iedre x een beetje anders proeven ze het denk ik wel.

Wat vervelend van de suikerziekte.. gelukkig geen ervaring hiermee, maar er zijn vast mensen die je daar verder in kunnen adviseren. Sterkte!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Nou zijn wij weer aan de beurt :-(( Gaat weer niet goed hier, vanaf vrijdag bijna niet zelf willen eten. eel veel slapen weer, en wat nieuw is voor mij is meer drinken en kleinere plassen, ondanks het vele vocht.
Alle alarmbellen weer op scherp, veel stress en inmiddels onbegrip in directe omgeving want daar heb je haar weer met die kat, en hij leeft nog steeds hoor je ze denken. Niemand weet wat je doormaakt tot je er zelf middenin zit, een en al slopende onzzekerheid. Morgen weer naar Da. Kan me niet voorstellen dat nierwaardes opeens verslechterd zijn in 3 weken tijd, dus wslk kalium? Morgen weten we meer.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Nou de verdere omgeving, namelijk de mensen in dit topic, weet precies wat je doormaakt en de directe omgeving kan de boom in!

Ik hoop dat het inderdaad "alleen maar" kalium is en ik zal voor Patiani en jou duimen. En Noa duimt mee want Patiani en Noa horen bij elkaar, al hebben ze elkaar nog nooit ontmoet.
Heel veel sterkte!! :epray: :epray:
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Nou het is helaas slecht nieuws....het kalium was prima, was dat t maar geweest. De crea is torenhoog:459 (212) en ureum 15,2 (12.9)
Weet niet waar ik het zoeken moet kan alleen maar huilen op dit moment. Begrijp niet hoe de waardes die 3 weken geleden nog prima waren nu zo hoog zijn. Mijn dierenarts zegt het kan opeens gebeuren dat het spoelen niet meer helpt, en de afvalstoffen zich ophopen. Meer vloeistof is nu het advies. 300 per etmaal, als het niet helpt een opname. Moet binnen een paar dagen verbetering gaan merken. Ben zo bang om hem kwijt te raken!!!! Hij ligt zo zielig op de bank met van die kleine oogjes en kopje boven de verwarming. Zie zo duidelijk dat hij niet lekker is, en het breekt mijn hart hem zo te zien.
Help!!! zou ik willen uitschreeuwen ,maar ik weet dat dit niet kan en dat ook wij dit gevecht gaan verliezen...Voor nu genieten van mijn lieve Italiaan en hoop houden maar vind het even heel moeilijk om positief te zijn.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ja, ik zag net je ureum en crea-waardes en dat gaat niet goed met lieve Patiaan..
k hoop met jou dat het een tijdelijke dip is en dat hij gaat opkrabbelen..
voorzichtige en heel zachte knuffels van hier voor je lieve Patiaan!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Hier ook heel veel verdriet om lieve Patiaan (zit hier op mijn werk en de tranen lopen over mijn wangen; gelukkig is er niemand in de buurt).
Ik wist dat het kon; was er zelf ook voor gewaarschuwd. Vorige week nog. Toen vertelde Mandigers dat Noa nog jaren zo stabiel kan blijven en dat het dan opeens binnen een aantal weken helemaal mis kan gaan. En dan schrik je want je denkt (hoopt) dat het geleidelijk zal gaan en dat je nog op tijd weer in zal kunnen grijpen.

Ik hoop zo voor je dat de infusen en/of opname toch nog wat voor hem zullen doen. Het MAG nog niet afgelopen zijn!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Dank jullie voor het meeleven. Hij slaapt al de hele middag boven de verwarming. Heeft een keer geplast en is door mij 2x wakker gemaakt voor wat voer (dwang) en een spuitje kalium. hij wast zich even en gaat weer terug naar zijn plekje. Maak me ernstige zorgen en huil wat af. Steeds de vraag waarom? 3 weken geleden nog prachtwaardes, er is niets veranderd wb medicijnen/infuus/tijdstippen van geven.

En wat steeds door mijn hoofd spookt wat als... meer vloeistof niet aanslaat. moet ik hem dan de stress van een opname aandoen? Ja de waardes kunnen zakken dan. Maar de kans dat ze weer omhoog gaan zelfs met onderhuids infuus is erg groot. Is nu ook gebeurt. Wat winnen we ermee, een paar weken? Is dat een opname waard? Doe ik het dan niet meer voor mezelf dan voor Patiaan? Allemaal vragen, waar ik hopelijk geen beslissing in hoe te nemen.

Annet ik ben voor jou heel blij dat Noa het zonder infuus ook goed doet. Zo heb je altijd nog iets om op terug te vallen mocht ze achteruit gaan. Ik wist dat ik dat niet meer had, een van de laatste redmiddelen is al ingezet. mijn laatste hoop is nu meer vloeistof, laat het aanslaan asjeblieft!!!

Mijn allerliefste Patiaan, een van de knokkers en een van de voorbeelden hoe lang het nog goed kan gaan na een crea van 352 vorig jaar. Dit kan toch nog niet het einde zijn?

Ik denk steeds aan Kaya, Nemo, Puksji, en alle katten die al zijn gegaan, allemaal met een crea van boven de 400. Alleen Misty en Noa zijn er nog, een bewijs dat het dus wel kan! Hopelijk hoort Patiaan daar voorlopig ook nog bij, maar dan wel met kwaliteit van leven, want lijden laat ik hem niet.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Wat schrok ik van je bericht in mijn topic, het ging zo goed met hem :-(
Tenminste het ging in ieder geval lang goed. Het lezen van dit topic blijft moeilijk voor mij, dus houd ik het niet meer zo bij.
Ik weet ook niet goed wat ik zeggen moet. Simba was toen ik het hoorde ook zo slecht, met een nog hogere urea. Maar door 2 dagen vocht en spuitjesvoeren leek ze snel weer een gezonde kat.
Waarschijnlijk zijn die waardes toen ook wel gezakt. Alleen had ik toen ook nog de dagelijkse infuses als reserve, want dat hoefde nog niet.
Ik hoop maar dat er toch iets is geweest waardoor bij Patiaan die waardes plots zo hoog zijn, en dat ze dus ook weer zakken.
Opname was iets wat ik niet wilde, dat stond ook voor mij gelijk aan met naar de DA toe gaan voor inslapen. Ik wilde Simba alleen in de auto hebben als ik ook 100% zeker was dat ze weer mee naar huis ging. En met een opname heb je die zekerheid niet, zeker niet in de laatste fase (wat het bij Simba wel was). En dan al die stress inderdaad, als dat dan ook meteen het laatste is. Nee, ik wilde rust voor haar.
Moeilijke beslissingen hè!

Dat was trouwens ook wat ik al heel vroeg aan mijn DA heb gevraagd, of ze Simba thuis in wilde laten slapen. Geen enkel probleem. En nu met Sjimmie heb ik het niet eens eerder besproken, ik belde en ze kwam. Ik vind dat ook heel belangrijk, en had er eventueel nog een ander voor laten komen, voor het dubbele als het had gemoeten.

Ik duim hier heel hard dat hij toch nog even bij je blijven mag, op een katwaardige manier.
Veel sterkte!
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik heb nagedacht over je moeilijke beslissing; wat ik zou doen wanneer het Noa was.
Ik zou iedere strohalm grijpen omdat ik gezien heb hoe Noa opknapte na het eerste infuus een jaar geleden.
Ja, ik zou het dus wel doen. En dan een dagopname. Wanneer de waardes niets gezakt zijn na 12 uur infuus, weet je hoogstwaarschijnlijk wel zeker, dat het dan ook niet meer zal gebeuren. En ik zou vragen of ik die dag bij Noa mocht blijven zodat het wat minder stressvol is.

Ik denk ook dat Noa en Misty's nierfalen een andere is dan die van Patiani en Simba en Kaya. Noa had bij de meting van mei een crea van 354 en ureum van 18.1 en ik was blij want het was gezakt en Noa zat goed in haar vel. En nu heeft Patiani ongeveer diezelfde waardes en het gaat niet goed met hem. Hoe kan dat? Hoe kunnen twee katten zo verschillend reageren op dezelfde waardes? En Misty had nog veel hogere waardes en met haar gaat het ook meer dan goed. Komt het door hun leeftijd? Maar Kaya was ook nog niet oud.
Kijk naar de kat en niet naar de waardes.

Hoe kan het dat een kat met een nierwaarde van rond 250 dood en doodziek is en binnen 6 uur na de diagnose dood is zoals onze Moerka in 1991, terwijl een andere kat geen centje pijn heeft met een nierwaarde van rond 400?
Ik vroeg het vorige week dr. M. en hij zei dat er dan meer niet meer functioneert; dat het niet alleen de crea is die bepaalt of de kat zich wel of niet goed voelt, maar ook andere waardes.
En wanneer alles prima in orde is en alleen de nieren niet meer willen, dan kan het nog lang goed gaan zoals bij Noa. En dat zal eerder gebeuren bij een jonge kat dan bij een oude(re) kat.

Is er bij Patiani naar het totale plaatje gekeken of zijn alleen crea, ureum en fosfor gemeten? Misschien moet je dat ook meenemen bij je beslissing. Zijn de andere waardes nog goed, dan kan hij er weer bovenop komen na een dag infuus!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Het blijft toch elke keer erg moeilijk om de juiste beslissing te nemen, ik ga op mijn gevoel af en kijk goed hoe het dier is. Maar toch blijft de onzekerheid aan je knagen, hoe nu verder. Niemand kan je daar in adviseren.

met Vedder onze kat van de stichting hebben we afgesproken om niet verder te gaan als hij weer instort, hij heeft er nu ook nog suikerziekte bij gekregen. Nu hoorde ik van zijn opvang baasje dat hij minder eet en ze vroeg hoeveel insuline ze moet spuiten, dan denk ik alweer shit als het nu maar niet mis gaat. je weet dat de kans heel groot is want zijn gezondheidsproblemen zijn groot maar je wilt gewoon dat het goed gaat en dat hij nog een goede oude dag heeft. En dan begint weer de twijfel ..............

Veel sterkte ik leef helemaal met je mee en weet precies wat je voelt.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Jeetje arme Patiani en arme jij.
Ik begrijp zo goed hoe ongelukkig je bent.
Ik leef met je mee meid! Ik hoop dat je knappe Italiaantje weer opknapt.

Liefs Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hoe gaat het met Patiaan, nacht een beetje doorgekomen?
hoop dat ie wat bijgetrokken is en dat het je is gelukt met spoelen om hem weer op de rails te krijgen.
en heb je het zelf een heel klein beetje op een rijtje voor als ie niet opkrabbelt?
leef met je mee en wens je veel sterkte, rust en wijsheid en voor je dappere Patiaan veel veerkracht!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Lief dat jullie zo meedenken en voelen helpt me een beetje. Gister dus alleen maar geslapen. Gisteravond en vanmorgen gelukkig zelf weer wat gegeten. Nog niet van harte maar dan zal hij zich toch iets beter voelen. Durf alleen niet te hard te juichen en ben me er erg van bewust dat het de harde realiteit is dat mocht hij hierdoorheen komen, de volgende x dit wslk niet het geval zal zijn.
Ik neem alles in me op, elk snorhaartje, streepje op zijn vacht, blik in zijn ogen. Het is zo'n lieverd, en ik blijf hopen en duimen voor hem.
Als hij er niet bovenopkomt op deze manier... ik ben er nog niet uit. Ben toch bang als ik het niet zou doen dat ik me altijd zal blijven afvragen wat als... Maar als het maar voor een paar weken rekken is..maar dat weet dus niemand. Wat Annet zegt zou een optie zijn, éen dag proberen. Ik hoop dat die beslissing niet genomen hoeft te worden. En nee niet alle waardes zijn meegenomen, alleen die betrekking hebben op de nieren.
Vandaag werken, heb hier geen keus in, al ligt mijn hart thuis. Kan verder niets doen nu, heeft in ieder geval alles binnengehouden wat van belang is en hopelijk straks weer een kat die eet.
Nogmaals dank voor jullie reacties, doet me goed mensen "om me heen" te hebben die dit begrijpen.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

oh ja, we weten waar je doorheen moet.. en fijn dat het een beetje helpt..
en missch is het ook wel goed voor Patiaan om een dagje rust te hebben. heeft gelukkig wat gegeten dus wat voedingsstoffen binnen en nu dan proberen bij te komen.
en voor wat betreft je schuldgevoelens, Patiaan weet alleen van malaise en niet van dat zijn leven missch wordt bekort. en eigenlijk was hij er zonder jouw topverzorging al lang niet meer geweest en had hij afgelopen zomers dus ook niet zo kunnen genieten in het zonnetje op je balkon en op je tuin.. dus heb jij zijn leven tot dusver met goeie kwaliteit alleen maar verlengd om hem nog wat meer/langer te laten genieten, toch?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

@ Pantiaan...
Lees het net pas... Hele dikke knuffel...
Lastige beslissingen zijn het om te maken weet dat je de voor jou op dit moment juiste zult nemen. Voor jou en voor Pantiaan.

Kaya klapte ook ineens in elkaar en toen was het genoeg... Ging gewoon ruim 4 maand prima en toen dus bam... Ureum/crea en fosfor veel te erg om een goed effect te scoren met een spoeling...

Weet je kijk gewoon naar Pantiaan en als hij er geen zin meer in heeft geef daar dan gehoor aan.
Plaats reactie