Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

als ik hun tekst lees, dan weet ik genoeg. fijnproevers.. dat is hun insteek.
het onderzoek moet de vraag beantoorden of het in de breedte wordt gegeten of minder of niet. en niet of veel minder of 'het werkt'..
beetje slordig dat ze nergens een specificatie van het betreffende testvoer geven.

hier geen proefkonijnen aangemeld, even naar de samenstelling van hun seniorvoer gekeken.
de website is duidelijk en overzichtelijk met van alle voertypes de ingredienten en analyses.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Daarom vind ik het eigenlijk ook raar dat er geen samenstelling van het niervoer bij de advertentie staat. Denk dat als je er om vraagt je de samenstelling wel zou kunnen krijgen ;-)
Zou ik wel op zijn minst willen weten om goede beslissing te kunnen nemen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

begin en dan met name over de houding van prins steeds een beetje kwaaier te worden.
correspondentie is niet mogelijk staat er in hun bericht. dat alleen al...
heb de indruk dat prins dit heeft uitbesteed aan een extern bureau..

het lokkertje is '3 maanden gratis niervoer', daamee zetten ze soort van druk op nierfaalpersoneeltjes, waavan een deel toch al vindt dat niervoer via de da zo duur is.

stel dat je Hills k/d voert..
op je vraag aan bureau/prins of dit voer even goed is als de k/d van Hills zul je geen antwoord krijgen. maar het is voor 3 maanden wel goedkoper.
wie gaat er op eigen initiatief en voor eigen rekening twee maal bloedonderzoek laten doen..? alles wat je verliest aan niercapaciteit gedurende die drie maanden krijg je niet bij nierfalen niet terug.
ergens komt in mij het begrip 'onethisch' naar boven borrelen..

ook nog wat positiefs.. maar daarvoor wil ik eerst ingredienten en analyse weten..
het zou een goed 'ondersteuningsvoer' kunnen zijn voor senioren/niet nierfalers om hun nieren te ontzien. zoals ik hier eigenlijk al jaren Happy Cat nierdieet in het brokkenbuffet heb.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Goedemiddag, Ik heb het topic even een poosje los gelaten. En heb net even een half uur alle berichten door gelezen.
@samantha ik wil je heel veel sterkte wensen met het grote verlies van misty. Zoals vele al schreven is het heel snel gegaan. Je hebt er amper vat op kunnen krijgen.....

@nina ik ben blij voor je dat er weer een 4 voeter rond loopt bij jou. Ik weet uit ervaring dat een ander beestje toch de gedachten aan je oude niet minder maakt. Maaar het je wel een mega goed gevoel weer kan geven.

@ adrianne wat flink balen dat je weer bij de club zit. Mee praten is toch anders dan dat je weer vol in het gebeuren zit.

@ RIk kan ik alleen zeggen geef onze stoere bowie ff een extra knuffel.

HIer gaat alles zijn gangetje. We missen Lizzy nog steeds. Als ik een foto van haar zie dan krijg ik tranen in mijn ogen maar ook het nare gevoel van maar blijven trekken om die ziekte af te remmen. Heel dubbel dus.

Hier is nog geen nieuwe 4 voeter. De dame uit Denbosh was op een zaterdag geplaatst. Ik ben toen heel erg tegen mijn vriend uit gevallen dat het zijn schuld was. Laten we het er maar op houden dat het oud verdriet was wat eruit kwam.
Mijn vriend is er inderdaad nog niet aan toe. Dat werd toen in die discussie wel heel duidelijk. HIj zat zelf nog met heel veel onverwerkte verdriet met het verlies van zijn eerste huisdiertje ever. Hij begreep zichzelf niet hoe een invloed het op je leven kon hebben.

Ik wacht tot hij het nu aangeef wanneer hij er aantoe is. Natuurlijk pols ik af en toe even .. groeten Dian
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Dankje Dian.
Het is leeg in huis en ik zie constant en overal witte vlinder(s). Mijn moeder ook. Normaal zie ik ze nooit en net tijdens een wandeling van een uur zijn we bijna achtervolgd door de vlinders, we hebben hem meer dan 10x gezien. Eentje heeft zelfs een hele tijd om ons heen gevlogen.
Ze zeggen altijd dat witte vlinders geesten van geliefde zijn, ik denk dat ze graag bij ons blijft :)

Hier langzaam ook verder kijken naar een nieuwe kat. Vriendlief wil liever nog even wachten maar ik spiek regelmatig. Wij willen toch wel eind van het jaar weer een nieuwe kat/katten. Het liefst een koppel of zoals Rik een kat die gewoon alleen moet zijn.
Ik mis het kroelen, toen Minnie doodging had ik Gizmo & Misty, toen Gizmo doodging was Mist er nog. En nu is er gewoon geen een meer. Dat is best confronteren.
Van het weekend gaan de beestjes bij mijn vader logeren dus dan voor het eerst een echt heel leeg huis. Bah, het idee alleen al geeft me buikpijn.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Meowth »

Sinda is vanmiddag ingeslapen.
Ik ben kapot en ga nu bijkomen van alles.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

:-( Heel veel sterkte.

Slaap zacht Sinda.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

met al je goeie zorgen mocht het toch niet lukken en ik wens je sterkte in deze verdrietige tijd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Sterkte :(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte met het verlies van Sinda :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Meowth »

Dank jullie wel. Lieve woorden helpen.
Na bijna 6 weken dwangvoederen en van dierenarts naar dierenarts reizen, onderzoeken en behandelingen ondergaan, afgesloten met een echo bij de meest fijne dierenarts van de drie. Ze woog nog ongeveer 2kg, ik durfde het niet meer te zien op de weegschaal. Op de echo was een grote blaassteen te zien en iets aspecifieks bij de lever en nieren. Ik kreeg nog de opties tot vervolgonderzoek en operatie uitgelegd maar ik vond niet dat ik daarmee voor Sinda zou kiezen. Of ik er klaar voor was om afscheid te nemen? Nee, maar wanneer wel...
Ze is gisteravond begraven, nu kan het herinneren en verwerken beginnen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Meowth - sterkte met dit grote verdriet. Hou je vast aan de gedachte dat je een heel kwetsbaar poesje, met veel pech op pech in haar leven een prachtige laatste periode hebt weten te geven. Ik ben je er heel dankbaar voor en ik weet Sinda ook. Ik was al betrokken bij Sinda voor ze in jouw leven kwam.

En ik kan me nog steeds heel kwaad maken op de fokker, die keer op keer het belang van Sinda op de laatste plaats stelde. Ik ben zelfs nog een poos gestalkt door de fokker, omdat ik er geld aan verdiend zou hebben, aan mijn bemiddelingen. Zulke mensen denken zelf alleen maar aan geld en denken klaarblijkelijk dat iedereen met dollartekens in de ogen rondloopt.......

Gelukkig kreeg ze bij jou wel de kans die ze verdiende. Ze was nu helaas zo ziek dat inslapen de enige keuze nog was. Een keuze genomen uit liefde.
Dankjewel Meowth!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik kijk hier niet zo vaak meer omdat het me steeds weer herinnert aan het verlies van Noa en dat verdriet is nog steeds erg heftig, maar zie nu dat weer een paar katten slachtoffer zijn geworden van deze rotziekte.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen! :cry:
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Meowth
Ik heb het forum een poosje ontweken omdat ik er niet meer om kon gaan. Ik heb het ziekte proces van Sinda niet helemaal meegekregen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze tijd.

Er is nooit geen tijd om de juiste beslissing te nemen. Nu na weken zeg mijn verstand dat ik er verstandig aan heb gedaan als ik nu terug lees en kijk . Hoe ik aan mijn beestje heb zitten trekken. Maar mijn hart blijft nee zeggen.
Ik denk dat we daar mee moeten leren leven...
Heel veel sterkte.

groeten dian.
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Meowth heel veel sterkte met het verlies van Sinda
Plaats reactie