Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Featherr
Kan me goed voorstellen!!

@ Adriana
Dank je wel voor je advies.
Heb vannacht niet kunnen slapen en er goed over nagedacht...ik ga er vanmiddag heen...heb helaas niemand om mee te gaan maar wanneer ik het niet doe komt ze volgende week pas thuis en dat vind ik een naar idee, dat ze dan zo lang daar ligt...
Vanmiddag om half 3 moet ik er zijn, ga afscheid nemen, wacht op de crematie en neem haar daarna gelijk mee naar huis.
Ook laat ik een pootafdrukje maken en wat haar bewaren....
Het gaat zwaar worden maar heb ineens heel sterk het gevoel dat ik nog bij haar wil zijn en haar snel thuis wil brengen.

Mijn vader zag er vreselijk uit toen hij overleed in het ziekenhuis en had ook bij de opbaring een onwerkelijk gevoel. Maar die beelden zijn niet zo duidelijk bewaard gebleven als de goede en mooie beelden, hoop dat het nu ook zo zal zijn...

Ik wil graag actief blijven op het forum, wil in de toekomst een poes adopteren uit het asiel.
Maar dit verdriet moet eerst een plekje krijgen....
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Heel veel sterkt vanmiddag je moet doen wat je hart je ingeeft anders krijg je er spijt van. jammer dat er niemand mee kan. Fijn dat ze meteen mee naar huis kan geeft een goed en rustig gevoel dat ze dan weer thuis is.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Veel sterkte vanmiddag bij het laatste afscheid van haar lichaam *knuffel*
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

@ Nina: Ik was al ruim drie maanden niet meer op het forum geweest en gisteren voor het eerst weer eens een kijkje genomen en zag je droevige bericht. Ik heb je daarop een mail gestuurd, maar misschien heb je die niet ontvangen?

Daarom hier ook nog maar een keer: ik wens je heel veel sterkte, ook voor vanmiddag, maar vooral voor de komende tijd. Snoetje is nu samen met Noa op de regenboogbrug, geen pijn meer, niet meer misselijk, maar het gemis en de leegte zijn verschrikkelijk!

Ook van mij een knuffel!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte vanmiddag. ik had ook pas rust toen ik mijn engeltjes weer thuis had. voelde zo vreemd wetende dat ze in het crematorium waren en ik werd daar ook onrustig van. heb harder gejankt toen ik ze daar moest achter laten dan toen ik ze weer ging ophalen. ze waren weer thuis. (mijn situatie was wel wat anders omdat mijn katjes al overleden waren en begraven, ik heb ze opgegraven om te laten cremeren ivm verhuizing, en ik wilde ze daar niet achter laten)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Nina1967 schreef:Het gaat zwaar worden maar heb ineens heel sterk het gevoel dat ik nog bij haar wil zijn en haar snel thuis wil brengen.

Ik wil graag actief blijven op het forum, wil in de toekomst een poes adopteren uit het asiel.
Maar dit verdriet moet eerst een plekje krijgen....
als je ineens sterk het gevoel hebt dat je dit moet doen, dan is het goed.
dank haar voor alle mooie jaren waarin jullie samen zijn geweest en zij ook voor jou gezorgd heeft.
lief en leed en verhuizen en wat al niet hebben jullie samen doorgemaakt. ze was er altijd voor je.
probeer het als een afronding te zien en als laatste zorg.
lees goeie berichten over crematorium Nootdorp, hoop dat ze je daar beetje ondersteunen!
denk aan je en wens je rust en sterkte.

en tuurlijk blijf je op het forum,
je kunt een mooi in memoriam maken en andere personeeltjes steunen en op die manier en langzaam toegroeien naar een volgende lieverd in je leven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Lieve allemaal,

Zo lief hoe jullie meeleven....moest bijna weer huilen maar probeer het in te houden tot ik weer terug ben...heb vannacht zo het lieve warme lijfje naast me gemist, het voelt nu alsof de pijn nooit meer over gaat :-(

Ga wanneer ik thuis ben even laten weten hoe het was en ingaan op jullie berichten...heb de afspraak om half 3..
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

O waarom krijg ik toch steeds geen meldingen binnen.

@nina, ik zit hier met je mee te sniffen. alles wat je schrijft zo herkenbaar...WIj hebben lizzy een dag thuis gehad. Dus ze lag nog in haar mandje zoals ze was ingeslapen. Ik denk dat je de beslissing of je snoet nog wilt zien zelf het beste kunt nemen...wat adrianne schrijft je kunt het maar een keer doen. Maar weglopen is ook moeilijk

Ik weet dat je er weinig aan hebt nu. Maar je hebt alles gedaan wat je maar in mars had om het snoetje nog zo naar haar zin te maken de laatste tijd. Het is zo dubbel . Je wilt niet dat ze pijn hebben en aan de andere kant zijn we zo hebberig dat we ze niet los willen laten.

Dat rouw gevoel en dat je gewoon in een hoek wilt kruipen duurt een dag of 4.. dan ben je een klein beetje uit het lamme gevoel. Wilt niet zeggen dat het verdriet meteen weg is. ;-( ik heb hier het urntje staan van lizzy en dat pak ik diverse keren pd dag op .. Ook dat is onwerkelijk maar dan aai ik ff over het dekseltje en hoop dat ze boven weer lekker op de schoot van haar vorige baasje zit. ( die was overleden)

Voor de rest kan ik niets zinnigs zeggen. .. sterkte dikke knuff van mij.. En dat die lieve snoet maar lekker mag rond rennen ( op die volle) wolk boven. sterkte.... Dian
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Ik heb net de uitslag van het bloedonderzoek binnen gekregen en ik zie dat ze helemaal niet stabiel is gebleven :cry: ( heb da verkeerd begrepen denk ik ).
Adriana schreef:roosje1984 schreef:Gelukkig was het bij haar laatste test redelijk stabiel gebleven.Haar waardes waren op 4-5-2015:
ureum 9.0 mmol/L ---|-----x----|--- 4.9 - 11.9 mmol/l
glucose 6.1 mmol/L ---|----------|x-- 3.4 - 5.7 mmol/
lalkalisch fosfatase 56.0 IU/L ---|----x-----|--- < 123 U/l
totaal eiwit 74.0 g/L ---|--------x-|--- 52 - 77 g/l
GPT/ALT 30.0 IU/L ---|--x-------|--- < 105 U/l
creatinine 244.0 umol/L ---|----------|-x- 80 - 164 umol/l
Uitslag 14-7-2015:
ureum 15.0 mmol/l
glucose 4.2 mmol/l
alkalisch fosfatase 53.0 U/l
totaal eiwit 81.0 g/l
GPT/ALT 20.0 U/l
creatinine < 27.0 umol/l
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

kijk nog even naar de creatinine-waarde.. was die 270..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ureum van 15 is toch helemaal niet schrikbarend hoog? Gizmo had 18. En ook daar heeft die gewoon mee gegeten totdat hij die enge aanval had gekregen..
En mocht ze heel erg misselijk worden kan je altijd medicijnen tegen de misselijkheid geven!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Adriana schreef:kijk nog even naar de creatinine-waarde.. was die 270..?
Hoe bedoel je precies? De creatinine was op 4-5-2015 244 umol/L ( te hoog ) en nu <27.0 umol/L. Volgens het grafiekje wat er bij staat is de waarden nu veels te laag.
Featherr schreef:Ureum van 15 is toch helemaal niet schrikbarend hoog?
Ik wist gisteren deze cijfers nog niet en ging op het verhaal van de da af. Verder gaat het goed en is Charley niet misselijk want ze eet en drinkt super goed en veel. Nu afwachten wat de waarden over 4 weken zijn.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Zolang Charley gewoon goed oogt en goed eet en drinkt hoef je je in ieder geval geen extra zorgen te maken. Dat is het belangrijkste.

Maar ik vraag me af of hier geen meetfoutje gemaakt is. Een creatine gaat bij een nierfaler niet van 244 terug naar <27. Te hoge ureum en creatine betekend te veel giftige afvalstoffen in het bloed. Een te lage waarde zou dus een afwezigheid van deze giftige afvalstoffen betekenen. Iets wat bij nierfalen dus niet voorkomt, volgens mij. Bij deze uitslag zou je dan zelfs helemaal geen nierfalen verwachten maar iets anders.

Glucose is weer netjes hersteld en een iets verhoogde Ureum is ook niet altijd een probleem. Eiwitten weer wat verhoogd maar dat past dan wel weer in het beeld.

Als ik DA zou zijn en ik meet een creatinine van < 27.0 umol/l dan zou ik de meting toch nog een keertje overdoen :)
Even de documentatiemap erbij pakken...
Crea 80-164
Lage waarden
  • Dieren met weinig spieren
  • Te korte tijd tussen bloedafname en meting
Hoge waarden
  • Verminderde nierfunctie door acuut of chronisch nierlijden
  • Uitscheiding via de nieren minder door uitdroging of shock
  • Afsluiting urinewegen (kater)
  • Plasma is rood door kapotte rode bloedcellen
  • Getrainde dieren met veel spiermassa
  • Suikerziekte (en slecht eten!)
  • Behandeling met een antibioticum uit de groep cephalosporinen
Dus misschien zat er te weinig tijd tussen de bloedafname en de meting.

(nu moet je dus weer 4 weken wachten tot je dat zeker weet :cry: )
Laatst gewijzigd door Rik op 15 jul 2015 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

de referentiewaardes voor creatinine gemeten via spotchem zijn tussen 80 en 164.
onze zwerfpoes heeft een lichte onderwaarde maar die leeft haar hele leven al van muis en heeft nauwelijks een dierenarts gezien (en dus ook geen medicijnen en zo).
onderwaardes bij huiskatten zijn zeldzaam en eentje van 27.......... het kan zijn dat ze jou dat zo hebben doorgestuurd maar bel ze nog even of het echt 27 is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

@Adriana.
Op het papier staat inderdaad spotchem.

@Rik.
Het kan natuurlijk een fout of type fout zijn, ik hoop het.
Rik schreef:Dus misschien zat er te weinig tijd tussen de bloedafname en de meting.
Tussen de bloedafname en meting zat ruim 5 uur.
Rik schreef:Als ik DA zou zijn en ik meet een creatinine van < 27.0 umol/l dan zou ik de meting toch nog een keertje overdoen
Helaas doen ze de meting niet over en moet ik 4 weken wachten, mits haar gedrag veranderd.
Plaats reactie