Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik heb geen idee hoeveel het is met het water. Het is in ieder geval 85 gram natvoer. Daar gooi ik water bij en roer tot het een mooi papje is. Niet te dun dan werkt het niet en ook niet te dik want dan kan je het niet opzuigen.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Aah, ok, 80/85 gram echt natvoer lijkt mij in ieder geval beter dan 80ml. Het is nog steeds weinig (Bowy eet uit zichzelf 100) maar ik kan me echt voorstellen dat je je anders zorgen maakt voor "overvoering". En dan niet zozeer qua hoeveelheid voer maar meer qua hoeveelheid spuitjesvoeren. Want als Gizmo het op een gegeven moment teveel vindt kan het natuurlijk tegen gaan staan en kan hij zich ertegen gaan verzetten. Ik hoop wel dat hij ook weer uit zichzelf gaat eten (want hij had toch medicijnen tegen misselijkheid). Bij deze hoeveelheden begrijp ik wel dat hij een stuk afgevallen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ja. Ik mocht blij zijn als die 20 gram brokjes zelf at. Veel te weinig natuurlijk. Dus daarom spuiten we bij. En ja ik hoop ook dat die zelf gaat eten.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Ik zit bij Nelson onder zijn bekje te kroelen en voel twee dikke bobbels.....onderkaak bekje....net daarachter. Oh god dat zijn toch niet lymfeklieren?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ms Maaike »

Lymfeklieren en speekselklieren zitten dicht bij elkaar in de onderkaak. Het is lastig te bepalen wat wat is.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Maaike ik heb daar geen ervaring mee....morgen even de dierenarts bellen ?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Oei Maaike. Ik zou ook even bellen ja.

Gizmo heeft nu al twee dagen 20 gram uit zichzelf gegeten. En dan voer ik nog 40 gram natvoer bij. Wat echt steeds beter gaat hoe vaker ik het doe. Heb wel mijn vriend nodig die de spuit vult voor me, maar als dat het enige is ;)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Fijn dat Gizmo iets uit zichzelf eet! Fijn dat je vriend helpt! Ga duimen voor je dat hij uit zichzelf weer gaat eten!
Ik ga vrijdag met Lood in mijn schoenen naar de DA met Nelson. Vertrouw die bobbels in onderkaak niet. Hij eet echter wel nog steeds goed. Nu alweer 160 gram nierdieet erin. Merk wel dat hij weer wat meer last heeft van zijn gebit. Hoop dat het vrijdag goed gaat en hij niet in shock raakt door de stress....pfff...
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Featherr.....goed nieuws zeg!!!! Fijn :-D

@ Maaike...ja hoop dat hij zich goed houdt, het kan wel zijn dat die bobbels onstekingen zijn van het gebit en dan zal hij wel antibiotica krijgen...heel veel sterkte vrijdag!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

25 gram vandaag!
Ik ben er echt heel blij mee :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Joehoe!! :edance:
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Goed zo, Gizmo!
Vandaag met Nelson naar DA geweest. Bobbels is geen schildklier maar waarschijnlijk ontsteking van de tanden of lymfeknopen. Ik kon het laten onderzoeken maar de wat de uitslag ook is, dan is operatie noodzakelijk of in geval van kanker anders. Dat kan zijn lichaam niet aan. Zijn nierwaardes zijn stabiel gebleven en schildklier is nu goed. Desondanks dat hij meer eet is hij toch 2 ons afgevallen in drie weken tijd. Nu 3,3 kilo. Dus hij heeft nu fotekor. En anti-biotica voor zijn gebit wT weer opspeelt. Poe, 4 pillen in avond nu. Verder was zijn hartslag gedaald van 240 naar 180. Dus tja.....afwachten maar weer...
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Maaike, hoop dat hij er niet al te veel last van heeft en de ab aanslaat.....even opletten voor diarree en misselijkheid.
Snoet werd erg slap van de Fortekor in het begin dat ging na een paar weken weer over...ze moest wel een halve tablet van 2.5 mg Fortekor de eerste dagen om te laten wennen en daarna de hele tablet van 2.5mg
Heb nu de 5mg Fortekor flavor waar ik een halfje van vergruis en door het eten doe want de 2.5 vond ze vies.
Hoop dat het goed komt met de kaak van Nelson!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

@nina....ow oke....dat van misselijkheid is er niet bijverteld.....
Hij moet inderdaad eerste week een halve.
Wat zijn jullie ervaringen met fortekor? Bijwerkingen enzo...wil niet dat hij zieker gaat worden dan nodig....lichaam kan niet al teveel meer aan.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ik heb met Bowy geen slechte ervaring met Fortekor. Ik had de standaard 2,5. Ging er ook zonder problemen in. Ze vond hem heel lekker. Gewoon voor haar neerleggen en ze at hem op. Ik ben wel overgestapt op Semintra. Was toen nog redelijk nieuw en ik dacht eigenlijk dat het vaste slapen van Bowy door de Fortekor kon komen (en wilde dus wat anders proberen) maar dat was uiteindelijk niet zo omdat ze nog steeds erg vast slaapt (waarschijnlijk als gevolg van de behoorlijke tik die de hersenen bij haar attack/tia hebben gehad). Dus bij mij geen neven effecten t.g.v. de Fortekor.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie