Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

hoi Allemaal,

Even een vraagje Beer is nog steeds aan de diaree. Hij heeft nu een paar dagen finidiar gekregen maar helpt niet.
Nu gaan we maandag ontlasting onderzoek doen voor 3 dagen.
Mijn vraag is als het giardia krijgt hij medicatie zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm nierfalen van Beer of heeft deze medicatie geen effect op de nieren.

Alvast bedankt!!!!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Volgens mijn da konden de medicijnen geen kwaad voor Guusje maar Guusjes waarden zijn licht verhoogd. Ik kom zelf ook niets tegen dat het schadelijk zou zijn voor de nieren..

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... svertering

http://www.medpets.be/panacur+hond+en+kat/
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Nee ik zag ook niks maar voor de zekerheid.
Ik ga nu alles checken voordat Beer iets moet krijgen vandaar.

Heeft Guusje ook Giadia gehad? ik hoor dat het zo moeilijk te bestrijden is?
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Hier was het Sarah die giardia had, alle andere dieren moesten ook behandeld worden voor het geval dat..
Ze kregen voor 5 dagen pillen mee, toen een week niets, maar wel goed op hygiene letten, onder de staart schoonmaken 2 x per dag. Daarna weer 5 dagen pillen. Ik heb toen weer ontlasting laten testen en het was weg! Geluk gehad denk ik, hoor inderdaad van mensen dat het heel lang kan duren voor je er van af bent. Hoop niet voor jou dat dat het is, het is niet leuk, veel stress met geven van de pillen..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Zijn er nog problemen met pillen en nierfalen?
Hoe is het als hij wormen heeft dan willen ze ontwormingsmiddelen geven de Provender pipet kan dat kwaad voor nierfalen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Weet niet of het hier al is genoemd maar wanneer wordt getwijfeld over de nieren en ze werken voor meer dan 25% dan heeft het geen zin om het bloed te onderzoeken maar wel de urine.
http://www.huisdierenkliniek.nl/ en dan actueel » niercheck

Zit er zelf nog over te twijfelen omdat onze Dinky tijdens blaasgruis ook novacam heeft gekregen. Echter als er dan urine verzameld moest worden op die manier dan was het de vraag of ze het wel op de kattenbak zou doen want ze hield totaal niet van die korrel.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

http://estherschrijft.nl/?s=niercheck
ik weet niet of dat er nog is want ik herinner me dat het een actie van Novartis was en ik kom het nergens meer tegen. maar ik weet dat je een indicatie krijgt van de werking van de nieren als je verse urine onderzoekt maar daar zal dan altijd bloedonderzoek achteraan moeten.
het kan ook zijn dat dierenartsen er niet zo dol op zijn (twee van mijn da's doen het niet en waren niet positief) om allerlei redenen waaronder wellicht financieel..
en het kan nooit het algemene bloedonderzoek naar bv nierwaardes vervangen, zij het dat niet alle da's even handig zijn met bloedprikken..
Konijntje schreef:Zijn er nog problemen met pillen en nierfalen?
Hoe is het als hij wormen heeft dan willen ze ontwormingsmiddelen geven de Provender pipet kan dat kwaad voor nierfalen?
de snelste manier om daar achter te komen is te goegelen op Provender bijsluiter en dan te kijken bij contra indicaties en/of bijwerkingen.. ;-)
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -oplossing
hier staat nog weinig bijwerkingen bij maar het middel is pas in 2010 geregistreerd en dat is ook de datum van de bijsluitertekst, dus voorzichtigheid is toch geboden..
Laatst gewijzigd door Adriana op 16 jul 2012 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Dank je wel ik heb gekeken maar zie niks.
Ik wilde vragen of jullie ervaring hadden met het ontwormen en nierfalen welke het beste middel dan is als het moet?

Ik kwam wel een stuk tegen over Milbermax dat er geen studie verricht zijn met ernstige vermindering van de nier- of leverfunctie en meen het ook ergens tegen kwam voor Provent.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Annet: ik zou eerlijk gezegd ook tevreden zijn met de uitslag van Noa. Bij Casper waren ze meer gestegen. Verstandig dat je de echo achterwege laat, dat geeft Noa toch weer stress.
Ik was alles behalve happy met de uitslag van de echo :???: .
Maar als ik naar mijn lieve kater kijk, voelt hij zich heel goed :-P

Goeie vraag over ontwormen en nierfalen.
Ik durf er ook geen uitspraken over te doen. Bij mij krijgen ze Milbemax.
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Hoi Lucienne,

Milbemax is toch ook ontwormingstablet? krijgt Casper die van jou dan?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-katten

hier wordt ook ontwormd met milbemax en ik ga altijd aan de lage kant van de dosis zitten.
voor beide middelen geldt dat ze vrij nieuw op de markt zijn (2010/2011) en dat verklaart waarom er nog zo weinig bijwerkingen in de bijsluiter staan. dat wil dus niet zeggen dat ze er niet zijn.
ik ontworm max 1 x per jaar, niet in combi met andere middelen en doseer minder dan aanbevolen. en ik vergeet het ook nog wel eens een jaar.. heb hier nog nooit een wormenbesmetting gehad maar ze hebben geen vlooien en dat scheelt.
ze komen af en toe buiten op de volkstuin en de jonkies verdenk ik er van af en toe wel eens een vlieg op te smikkelen en dan loop je wat meer risico..
t blijft gif en moet worden afgebroken en 4 x per jaar vind ik voor mijn situatie wat overdreven.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Oke dus jullie geven nierpatientjes ook ontwormingstablet welke geef jij dan Adriana?
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Hey meiden,

net terug van vakantie en vanmorgen Karel opgehaald.

Het was echter niet zo positief, ook al ziet hij er schitterend uit!

Zijn creatinine was weeral gestegen, naar 520 deze keer.
Zijn fosfor was echter goed gedaald, nog maar een klein beetje boven de referentiewaarden (komt van 21, staat nu op 9, max referentiewaarde is hierbij 8).

De dokter zei: met wat geluk haalt hij kerst nog :-O
Ze vond het echt niet goed dat hij ondanks alle zorgen, aangepaste voeding... toch blijft stijgen met zijn creatinine, wat er dus op wijst dat zijn nieren enorm beschadigd zijn...
We kunnen echt niet meer doen, hij heeft nu weer enkele dagen aan het infuus gelegen, dat zal de situatie mss een beetje rekken, maar veel zal het niet meer zijn, vrees ik.
Hij is gewoon niet stabiel te krijgen :-(

Dus ja, niet echt van een leuke thuiskomst gesproken.

xx
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Esther, zowel Adriana als Luciene geven Milbemax!
Adriana schreef:hier wordt ook ontwormd met milbemax en ik ga altijd aan de lage kant van de dosis zitten.
en:
lmd schreef: Bij mij krijgen ze Milbemax.
Ik ontworm niet. Ze hebben geen vlooien, eten geen prooidieren en voordat ik in ons appartement ben zijn mijn evt. vieze zolen allang schoon. Vliegen eten ze ook niet volgens mij want ik vind altijd her en der dode vliegen. Vliegen zijn ook niet lekker.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Kelly, wat een akelig thuiskomen (hoop ondanks Karel dat je toch een beetje een fijne vakantie hebt gehad) en wat is zijn crea weer hoog. Is dat de meting na de infusen? Oei!

Mijn hoop is nog steeds gevestigd op de homeopathie en het is balen dat je nog zo lang moet wachten. Mijn hom. dierenarts heeft nu nog een sterkere versie van Mercurius Corrosivus (2 korreltjes per maand) om Noa's crea verder te laten zakken. Maar ik twijfel nog. Wat wanneer het niet doet wat het zou moeten doen en Noa er slechter van wordt? Moet ik niet tevreden zijn met een crea van 306? (nee, daar ben ik niet tevreden mee). Moet ik er niet tevreden mee zijn dat Noa al een jaar stabiel is?
Zijn er bij jou in de buurt niet meer hom. dierenartsen waar je sneller terecht kunt?
Sterkte meid!
Plaats reactie