Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

@Miwauw, ik sluit me aan bij de anderen, niet wachten en actie ondernemen, crea is echt te hoog!!
Ik hoop dat het dmv spoelen omlaag gaat en je het een tijd stabiel kan houden.. Sterkte!!

@Annet: ons viertal duimt ook mee en samen met honden en mijzelf dus heel wat pootjes! Blijft heel spannend, hoop heel erg dat de uitslag goed is, dat is toch wat je graag wilt horen ookal doet Noa het nog zo goed.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Miwauw
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2012 12:25

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Miwauw »

Beste allemaal, vanmiddag om 16.15 uur gaan we naar de DA voor meten bloedwaardes en zeer hoogstwaarschijnlijk opname en spoelen.

Fortekor is inderdaad 2,5 mg; hoewel het deze week goed gaat met toedienen zal ik de 5mg in m'n achterhoofd houden.
Groetjes Roos,
trots vrouwtje van "dikke witte beer" Tico (12) en "klein draakje" Tijger (10)
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Heel veel sterkte hopelijk zakt zijn waardes hiermee.
Knuff voor Tijger!!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

grijstijgers duimen voor Noa/Annet en voor Tico en hebben het er maar druk mee..
geweldig en pak van m'n hart dat je hebt besloten om iom de da te spoelen!
alles wat je nu van die hoge waardes afkrijgt scheelt en met nierdieet en goed drinken zou er dan niet zo veel meer bij hoeven te komen..
als je een paar pags terugleest dan zie je dat het veel kan schelen en beide waardes zijn loeihoog!
heel spannend wat vandaag voor jullie nierkatzels gaat opleveren, zijn vreselijk benieuwd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

De dierenarts belde net met de uitslag en ik weet niet of ik moet lachen of huilen want ze is stabiel gebleven.
Ik had er zo op gehoopt dat de waardes verder zouden zijn gezakt, maar dat is helaas niet gebeurd. Maar ze zijn dus ook niet gestegen!

In september 2011 was de creat 317; nu 306 en ureum was toen 16.9 en nu 16.3. Ietsje gezakt dus, maar niet noemenswaardig. De andere waardes zijn allemaal goed.
Volgens mijn dierenarts moet ik er ook niet van uit gaan dat het nog verder veel zal zakken. Belangrijker is om haar zo te houden.

Nu het nauwelijks verschil maakt met vorig jaar laten we ook geen echo maken. Het heeft geen zin vind ik en ik laat pas weer prikken wanneer ik verschil merk in haar gedrag of uiterlijk, niet eerder want ze was zo gespannen en zo blij dat ze weer veilig thuis was: weg bij dat enge mens met die afschuwelijke naald!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9327
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld was Annet. Maar lijkt me toch een felicitatie waard.
Gewoon doorgaan zoals jullie gaan!
Niet gestegen dus wat je doet doe je goed!
Fijn dat ze het weer achter de rug heeft en weer lekker thuis is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Vette Knuff ja het blijft dubbel
Ik vindt het toch positief natuurlijk als ze lager zat was mooi geweest maar als ze hoger zat dan was het helemaal rot geweest.
Ze eet goed en ze doet het goed dat is ook heel erg belangrijk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld was dat het niet noemenswaardig was gedaald. Toch is het wel positief dat het niet is gestegen natuurlijk!
En het belangrijkste is dat je lieverd veel lekkerder in haar vel zit dan een jaar terug ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Dinky schreef:Kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld was dat het niet noemenswaardig was gedaald. Toch is het wel positief dat het niet is gestegen natuurlijk!
En het belangrijkste is dat je lieverd veel lekkerder in haar vel zit dan een jaar terug ;)
Hoi Dinky, nieuw op het forum zie ik. Welkom! En ik hoop niet met weer een nierpatiënt :-(
Nee, Noa zat vorig jaar ook al prima in haar vel (dat was 20 maanden geleden echter wel anders) en daarom is het dan zo'n teleurstelling dat het niet verder gezakt is.
Mijn man zegt vaak dat ik de wereld naar mijn hand wil zetten ( :oops: ), maar helaas, met nieren lukt dat niet. Hoe hard je ook je best doet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Cerna schreef:.. want ze is stabiel gebleven.

In september 2011 was de creat 317; nu 306 en ureum was toen 16.9 en nu 16.3. Ietsje gezakt dus, maar niet noemenswaardig. De andere waardes zijn allemaal goed.
Volgens mijn dierenarts moet ik er ook niet van uit gaan dat het nog verder veel zal zakken. Belangrijker is om haar zo te houden.
dit zijn met haar nierbeschadiging dus soort van eindwaardes en als je even teruggaat naar de waardes aan het begin van de behandeling dan is dat dus giga verbeterd. en intussen ben je kennelijk in een stabiele situatie beland.
als je geen achtergrond zou weten dan zou je niet bedenken, dat ze nierpatient is.. ze ziet er uit als een goudhaantje, eet/poept/plast goed en alle waardes zijn verder goed.
tuurlijk is het schrijnend om te weten dat ze op een reservebandje loopt maar met jouw verzorging is ze zo ver gekomen en is ook niet achteruit gegaan.
ik kan me je teleurstelling wel voorstellen want je had haar stralende welbevinden graag in de cijfers teruggezien.. maar dit zijn kennelijk de waardes, die daar voor Noa bij horen.

nee, echo heeft geen meerwaarde denk ik (ook) en heel erg lang heel erg van elkaar genieten, hihi.. veel verjaardagen bedoel ik.. hihi..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Cerna schreef: Hoi Dinky, nieuw op het forum zie ik. Welkom! En ik hoop niet met weer een nierpatiënt :-(
Nee, Noa zat vorig jaar ook al prima in haar vel (dat was 20 maanden geleden echter wel anders) en daarom is het dan zo'n teleurstelling dat het niet verder gezakt is.
Mijn man zegt vaak dat ik de wereld naar mijn hand wil zetten ( :oops: ), maar helaas, met nieren lukt dat niet. Hoe hard je ook je best doet.
Inderdaad nieuw ;-) Geen nierpatiëntje, onze Dinky had alleen blaasgruis toen ze uit het asiel kwam zo'n 5 maand terug maar dat is inmiddels helemaal verholpen gelukkig. Sinds dat over is is ze steeds meer een knuffelkontje geworden, heerlijk :D Vind het echter wel zeer leerzaam om het forum hier een beetje in de gaten te houden ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Miwauw
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2012 12:25

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Miwauw »

@annet ook van mijn kant een voorzichtige felicitatie; ik sluit me bij adriana aan. Dankzij jouw goede verzorging is noa in ieder geval stabiel.

Vanmiddag een lichte daling bij Tijger geconstateerd op 1x 2,5mg fortekor en nierdieet sinds vorige week vrijdag. Crea van 608 naar 587 en Urea van 29,7 naar 24,6. Wel 100 gram afgevallen. Ze heeft vanmiddag een onderhuids infuus gehad (500ml NaCl), morgen en maandag nog een keer. Vanaf vanavond mag ze 1x3,5 mg fortekor en we zij tevens getart met ipakitine. Maandag onderzoeken wat dan de bloedwaardes zijn.

Maar ze is al wat opgeknapt van dit infuus! Helderder en viel aan op dr eten alsof ze weken niets had gehad. Lekker warm bij het vrouwtje gelegen en morgen verder. Tijger prrt bedankt voor de support.
Een knuf voor alle Pluisbewoners!
Groetjes Roos,
trots vrouwtje van "dikke witte beer" Tico (12) en "klein draakje" Tijger (10)
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Fijn dat Tijgertje lekker thuis is.
Goed nieuws op zo korte termijn al een lichte daling.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Annet, als je uitgaat van 20 maanden geleden en hoe hoog de crea toen was en advies was zelfs inslapen.. Velen zijn er al gegaan bij Pluisje en Noa blijft dankzij jouw goede zorgen stabiel en een blije kat! Petje af jouw verzorging werpt wel zijn vruchten af!! Natuurlijk hoop je op lager crea, maar dit is gezien de beginwaardes toch positief!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Natuurlijk, jullie hebben allemaal gelijk, maar ik ben toch een beetje verdrietig.

Roos: 3,5 mg. Fortekor lijkt me veel-te-veel. Hoeveel weegt Tijgertje? Cochi weegt 6,5 kg en Noa 5,1 en beide krijgen 2,5 en er zijn ook dierenartsen die heel aarzelend zijn mbt Fortekor, o.a. die van Marjolein en ik geloof ook van Kelly (even via zoekmachine op Fortekor zoeken, dan vind je hun berichten).
Fijn dat de waardes iets gezakt zijn al vind ik onderhuids infuus niet zo effectief als intraveneus (in een ader), maar dat kan alleen via opname in de kliniek.
Plaats reactie